היצרנית הסינית של רכבים חשמליים החלה למכור בחודשים האחרונים את הסדאן החשמלית Qin, שמתחרה במודל S של טסלה האמריקאית
מנכ"ל BYD הסינית: "רכבי טסלה – צעצוע לעשירים"
הדחיפה הממשלתית לשוק המכוניות החשמליות בסין, כמו גם התחרות הגוברת בענף זה, מעוררות הדים. מנכ"ל היצרנית הסינית של רכבים חשמליים BYD, וואנג צ'אנפו (Wang Chuanfu), אמר בשבוע שעבר כי המודל של חברת טסלה למכוניות יוקרה חשמליות הוא "צעצוע ששמור לעשירים בלבד".
בראיון עמו אמר צ'אנפו כי לעומת זאת מכוניות BYD מיועדות לכולם. הוא הוסיף שסין היא השוק הגדול ביותר בעולם וכי החברה תמשיך עם תוכניותיה לייצור מכוניות חשמליות חרף התחרות הגוברת מיצרנים זרים כטסלה, חברה אמריקאית שבסיסה בקליפורניה. המודל פלאג-אין החדש של החברה, הוא הוסיף, סדאן חשמלית בשם Qin, "תהיה בסט-סלר השנה".
ה-Qin החלה להימכר בשנג'ן בדצמבר 2013 במחיר התחלתי של 189,800 יואן (כ-109,000 ש"ח) ומתוכננת להיכנס לשוק בשנגחאי במרץ השנה."תוך זמן קצר ה-Qin תהפוך להיות הרכב הנמכר ביותר בשנגחאי וההצלחה הזו תעבור גם לשווקים אחרים", אמר צ'אנפו. "התהליך הזה כבר קורה במהירות. נכון לעכשיו, הביקוש עבור ה-Qin עולה על ההיצע".
במקביל טסלה הכריזה מוקדם יותר החודש כי מודל S, הסדאן החשמלית שלה, תימכר בסין במחיר התחלתי של 734,000 יואן (כ-422,000 ש"ח). דוברה של טסלה הכריז כי, להוציא מחירי המכס והמיסים, מחיר המודל בסין שווה ערך לזה שבארצות הברית.
BYD נוסדה על ידי צ'אנפו ב-1995 ופותחה במקור כספקית לבטריות נטענות, לפני שהרחיבה את פעילותה גם לייצור מכוניות חשמליות. בזמן שמרבית הרכבים של BYD נמכרים בסין ובעיקר בשנגחאי, בייג'ינג, שאאנשי, גואנגדונג וצ'אנגשה, החברה ביססה את נוכחותה גם באירופה ובארצות הברית, שם היא מספקת רכבים שונים, ביניהם אוטובוס חשמלי.
הסינים רואים רחוק ומנצחים – האוטובוס החשמלי הסיני BYD הינו עובדה מוגמרת ומוצלחת – בתור מומחה לרכב חשמלי – זה 50 שנה שאני מנסה לקדם את ההנעה המוטורית החשמלית בארץ – לא ירחק היום שרכבים חשמליים יחליפו את כל הכלים המזהמים שהרסו את איכות חיינו במשך 200 שנה .