הסובסידיה תינתן מעבר לתאריך התפוגה המקורי שנקבע ל-2015. זאת כחלק ממאמץ ממשלתי להעלות את המכירות ולהילחם בזיהום האוויר
סין מאריכה את תקופת הענקת הסובסידיה לרכב החשמלי
הממשלה הסינית הודיעה ביום שבת האחרון כי תאריך את הענקת הסובסידיה למכוניות חשמליות מעבר לתאריך התפוגה המקורי שנקבע ל-2015. ההחלטה התקבלה כחלק ממאמצה של סין להגביר את המכירות, שעד כה היו מינימליות, וזאת לשם הפחתת זיהום האוויר הכבד ששורר במדינה. הסובסידיה הנוכחיות של עד ל-60,000 יאן (כ-9,800 דולר) מתייחסת לא רק לרכבים חשמליים טהורים, אלא גם לרכבים היברידיים-חשמליים (plug-in hybrids) ורכבים שמונעים בדלק הידרוגני. עם זאת, רכבים היברדיים "רגילים" לא זכאים לסובסידיה.
הסובסידיה תוכל לפקוע ב-2015 כפי שתוכנן אך תוחלף בתמריצים חדשים שישמרו את המשך המדיניות. הפרטים של המדיניות החדשה ישוחררו בשלב מאוחר יותר, בתאריך שטרם צוין. בינתיים סין תצמצם את התמריצים הנוכחיים לרכב חשמלי ב-5% השנה וב-10% ב-2015. הקיצוצים הללו הם קטנים יותר ממה שתוכנן במקור.
החלטה זו תסייע לסין להגיע למטרה שהציבה – להניח חצי מיליון רכבים של "אנרגיה חדשה" על הכביש עד 2015, ו-5 מיליון עד 2020. בזמן שמכוניות רחוקות מלהיות הסיבה היחידה לזיהום האוויר במדינה (תעשייה ותחנות הכוח הפחמיות הן הגורמים העיקריים) קיים לחץ ציבורי נרחב להפחית את הפליטה.
בנוסף לסובסידיה ל"רכבי האנרגיה החדשה", הממשלה הסינית אימצה סטנדרטיים נוקשים בכל הנוגע לדלק ומתכננת לעבוד יחד עם ארצות הברית על מנת לנסח חוקי פליטה מחמירים יותר. חרף בעיית הזיהום והתמריצים הממשלתיים הלקוחות הסיניים לא הראו התלהבות רבה לרכישת מכוניות חשמליות. מחסור במומחיות טכנית גם הפכה את פיתוח הרכבים הללו בידי יצרני רכב מקומיים לבעייתית, כך שלרכבים נלווים עלויות היבוא.
עם זאת, חברת טסלה האמריקאית אופטימית בנוגע למכירות של מכוניות חשמליות בסין, ומנכ"ל החברה אלון מוסק אף אמר כי הוא מאמין שסין תוכל להפוך לשוק הגדול ביותר עבור החברה.