הלקוחות שתדלקו בסולר עם התקן פזומט טענו כי החברה הטעתה אותם ובחלק מן המקרים אף גבתה תשלום גבוה יותר מזה של לקוח מזדמן
הסדר פשרה: פז תפצה לקוחותיה ב-17.5 מיליון שקל
חברת פז תשלם ללקוחותיה 17.5 מיליון שקל כחלק מהסדר פשרה שאושר ביום חמישי האחרון בבית המשפט המחוזי מרכז. הסדר הפשרה נוגע לגביית יתר של לקוחות בהסדר פזומט במקרים של תדלוק בסולר בתחנות שלא היו בהסדר פזומט, בין השנים 2003 ל-2010.
כתב התביעה והבקשה לתביעה ייצוגית הוגשו כבר ב-2009 כנגד חברות פז ופזומט. הטענה המרכזית היא שפז לא גילתה באופן ראוי את העובדה שבחלק מתחנות התדלוק שלה, התחנות שאינן בהסדר פזומט, יידרש הלקוח המתדלק באמצעות דלקן פזומט, לשלם מחיר סולר גבוה בהרבה ממחיר הפזומט בתחנות שבהסדר (עד 81% יותר באחת מן הדוגמאות שהובאו לבית המשפט) ובמקרים רבים אף גבוה מהמחיר הנגבה מלקוח מזדמן בתחנת הדלק (יצוין כי הלקוח יכול היה, אם היה יודע על כך, לתדלק בתחנות אלו כלקוח מזדמן ולא כלקוח פזומט). אי הגילוי של החברה, כך טענו התובעים, עלה לכדי הטעייה, הפרת חובת תום הלב, התעשרות בלתי מוצדקת ושורה של עוולות צרכניות נוספות.
במסגרת ההסדר התחייבה קבוצת פז להשיב ללקוחות שנפגעו סכום כולל ומצטבר של 17.5 מיליון שקל, וזאת מבלי להודות בעילות התביעה. פז תפצה את לקוחותיה בשני סבבים, כאשר משלוח הודעות דואר בדבר הסבב הראשון של ההחזר ייעשה עד אמצע מרץ 2014, בנוסף לפרסום הודעות על דבר ההחזר בעיתונות. במידה ולקוחותיה לא יפנו לדרוש את מלוא הסכום העומד על 17.5 מיליון שקל, תועבר יתרת הסכום לתרומה.
בנוסף, לפני כחודש אושרה בקשה לתביעה ייצוגית כנגד חברות סונול, פז ודלק, בסך 1.3 מיליארד שקל בבית המשפט המחוזי בלוד. התביעה הוגשה לאחר שקבוצת נהגים שהתקינו דלקן, גילו כי הם משלמים סכום גבוה יותר עבור הסולר שרכשו, גם בהשוואה לנהגים שלא חתמו על הסדר הדלקן. תביעה זו מתייחסת לתחנות דלק שפעלו במסגרת ההסדר, שלא כמו במקרה שפורט למעלה.
יצוין כי מחיר הסולר, להבדיל ממחיר הבנזין, אינו נמצא בפיקוח ממשלתי.