כמות מוני החשמל שלא נקראו בקיץ האחרון פחתה בעקבות קנסות שהטילה רשות החשמל על חברת החשמל
מספר ה"דילוגים היזומים" של חברת חשמל פחת ב-85%
כמות מוני החשמל שלא נקראו בקיץ האחרון פחתה בכ-85%, זאת בעקבות קנסות שהטילה רשות החשמל על חברת החשמל. מנתונים שפרסמה היום (ג') רשות החשמל עולה כי בקיץ 2013 מספר המונים שלא נקראו על ידי חברת חשמל עמד על 24,656, בעוד שבקיץ 2012 לא נקראו 173,441 מוני חשמל.
ה"דילוגים היזומים" הם בעצם שם נרדף למקרים בהם חברת החשמל בוחרת שלא לקרוא את מוני החשמל של הצרכנים באופן פיזי. התופעה רווחה בעבר בשל מחסור בעובדים שהם "קוראי מונים". עקב כך, בחברת חשמל נוהגים לעיתים לשלוח לבתי הצרכנים חשבון המבוסס על הערכה סטטיסטית שמשמעותו היא שבחברה לא קראו את מונה החשמל של הצרכן, אלא רק העריכו את הצריכה לפי השוואת צריכה לתקופה מקבילה.
חברת החשמל תפצה צרכנים במקרים בהם הופרו הנחיות רשות החשמל. המדובר במקרים בהם ביצעה חברת חשמל שני דילוגים יזומים רצופים או לחלופין מספר דילוגים העולה על 2 בשנה.
כיצד פועלים נגד הערכה שנמשכה כשלוש שנים וגרמה להגשת חשבון חשמל של כ- 60,000 ש"ח ?
צבי אמסל