התשלום נועד עבור שימוש בכבישים ואחזקתם, תשלום שנקלח מרכבים מונעי דלקים דרך מיסים המוטלים על הדלק
מס חדש במדינת ניו יורק: בעלי רכבים חשמליים ישלמו 100 דולר בשנה
בעלים של כ-1,600 רכבים חשמליים הרשומים בצפון קרוליינה וכן כל הרכבים העתידים להירשם בה יידרשו לשלם תשלום שנתי בסך 100 דולר החל מהחודש הזה. תשלום זה מתווסף לשאר דמי הרישום הסטנדרטיים.
גורמים רשמיים במחלקת התחבורה של ניו-יורק מסרו כי בעלי הרכבים החשמליים מחוייבים לשלם את התשלום המדובר מאחר והם לא משלמים מיסים עבור שימוש בכביש ותחזוקתו. בעלי רכבים המונעים בדלקים משלמים על תחזוקת הכביש דרך מיסים על הדלקים הללו, שנלקחים מהם בכל תדלוק.
לפי החוק שעבר על ידי האסיפה הכללית בניו יורק ביולי האחרון נקבע כי בעלים של "רכבים חשמליים נטענים שאינם רכבים במהירות נמוכה ושלא נסמכים על מקורות אנרגיה לא חשמליים" נדרשים לשלם את התשלום החדש כאשר הם נרשמים במדינה או מחדשים את הרישיון שלהם. בעלים של רכבים היברידיים שמשתמשים בשילוב של בנזין וחשמל לא נדרשים לשלם את המס המיוחד.
מחלקת התחבורה של ניו-יורק הפסיקה במרץ האחרון את פעילותן של ארבע תחנות טעינה חינמיות. תחנות הטעינה היו חלק מתוכנית פיילוט ומומנו על ידי מענק שניתן מקרן למימון עסקים ירוקים במחלקת המסחר במדינה. התחנות יכלו להטעין רכב בפרק זמן של 6-7 שעות.
בפרק זמן בין דצמבר 2011 ועד פברואר 2013 נטענו בתחנות 146 רכבים לאורך 117 שעות. המחיר הכולל של הטעינה הזו עמד על 44 דולר (ממוצע של 31 סנט עבור משתמש). ביוני 2012 האסיפה הכללית בניו יורק העבירה חוק שהורה על בעלי הרכבים החשמליים לשלם עבור החשמל שהם צורכים בתחנות הטעינה. הקרן שהקימה את התחנות החינמיות לא מצאה לכך את המימון והתחנות פורקו.
המס החדש והחקיקה במדינת ניו-יורק בכל הנוגע לרכבים חשמליים מתקיימים במקביל לתמרוץ לאומי לרכישת רכבים שכאלה. נכון לעכשיו ניתן לקבל בארצות הברית הקלות מס עד ל- 7,500 דולר עבור קנייה או השכרה של רכבים חשמליים ואף יש מדינות שמציעות הקלות מס נוספות.
לדעתי טענה מוצדקת אבל במקביל צריך לשמר את התיעדוף של רכב חשמלי על פני רכב בוכנתי רגיל ולעודד את המעבר להנעה חשמלית במיוחד במרכזי ערים ובערי "מגה סיטי".