תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
סיור האנרגיה של תשתיות: על פערי ייצור החשמל בין גז טבעי, מזוט, סולר ו-LNG
מערכת תשתיות 30 בדצמבר 2013 17:09 אין תגובות

סיור האנרגיה של תשתיות הפגיש עשרות תעשיינים מאזור הצפון עם מערך הפעילות המורכב של חח"י בתחנת הכוח אלון תבור. הרשמים לפניכם

Print Friendly, PDF & Email
סיור האנרגיה של תשתיות: על פערי ייצור החשמל בין גז טבעי, מזוט, סולר ו-LNG

סיור האנרגיה של תשתיות: על פערי ייצור החשמל בין גז טבעי, מזוט, סולר ו-LNG

תחנת הכוח באלון תבור ממוגנת כאילו הייתה מתקן צבאי בסיווג גבוה במיוחד. שני שערים, עמדות שמירה, מיגון כפול מכל צידיה ובדיקה מוקפדת של הבאים והיוצאים לא מותירים מקום לספק: התחנה, שמנפיקה 620 מגה וואט בשיא הצריכה, מהווה מתקן אסטרטגי ממדרגה ראשונה עבור תושבי הצפון. במסגרת סיור האנרגיה השני של פורטל 'תשתיות' ביקרנו בתחנת הכוח ופגשנו בה (יחד עם עשרות תעשיינים מאזור הצפון) את מאיר אטיאס, מנהל התפעול של התחנה שהסביר על פעילותה השוטפת ועל השפעתו הדרמטית של הגז הטבעי על מערך הייצור.

"אנחנו יחידת הייצור המשופעת ביותר מההזרמה של הגז" הבהיר אטיאס וסיפר כי בעוד שמרבית תחנות הכוח בארץ מקבלות את הגז היישר ממאגר תמר הרי שבתחנה שלהם מתקבל גז טבעי גם מאוניית ה-LNG (גז טבעי מונזל) הסמוכה לחופי חדרה, דבר שמשפיע גם על מערך הייצור באופן משמעותי. "הרכבי הגז שונים וזה משפיע מבחינת העבודה של היחידה והתפקוד שלנו. ההבדלים הם בעיקר בכמות המתאן שיש בגז. ההרכב של הגז שמגיע ממאגר "תמר" הוא 99% מתאן בעוד שב-LNG זה משתנה ויכול לרדת עד 94% וברגע שזה קורה אי אפשר לעבוד עם היחידה. זה דורש מהלך של טיונינג אונליין וזה משהו שמאד קשה לעשות".

ויש כמובן נושא העלויות: "בסולר זה עולה לנו 290 דולר לייצר מגה וואט אחד לעומת גז טבעי שעולה 35 דולר בלבד. כשמשתמשים ב-LNG זה מגיע ל-97 דולר. העבודה בסולר מאד מורכבת ורמות הסיכון במערכות עצמן- גבוהה יותר. כל הדליפות הקיימות בסולר – מהווים בעיה עמוקה. לעבור מסולר לגז תוך כדי פעילות זה קשה מאד אבל אנחנו מצליחים לעשות את זה על בסיס יומיומי בגלל שקו הגז לא מספיק גדול כדי לספק את מלוא התפוקה. אין לנו שליטה על הקצאת הדלקים מהצינור. גם ההקצאה של ה-LNG מוגבלת ולכן אנחנו נאלצים להשתמש גם בסולר על בסיס יומיומי".

לאחר מכן פירט אטיאס על מבנה מערכות הייצור והסביר כיצד עובדות טורבינות גז. "בטורבינות כאלו – הכוח המניע שיסובב את ציר הגנרטור הוא גז. הטורבינה יכולה לנוע על בסיס מים, רוח, קיטור או גז. טורבינת גז היא טורבינה שמונעת מגזים, זה לא אומר שהיא שורפת גז טבעי בהכרח. השם נובע מההנעה ולא ממה שהיא שורפת. איך זה עובד? יש מדחס, המדחס יונק אויר מהסביבה, יחד עם הזרקה של דלק (סולר או גז טבעי), הדלק מבצע את תהליך השריפה ונוצרים גזי השריפה. זה התהליך שמניע את הטורבינה, הגזים נפלטים החוצה ב-600 מעלות. זה מה שנקרא מחזור פתוח".

Print Friendly, PDF & Email
LNG אגר תמר איכות הסביבה גז טבעי התייעלות אנרגטית חברת החשמל חשמל טורבינות גז מזוט סולר

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס