תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
כנס תעשייני הצפון: CNG לתחבורה יחסוך עד 50% בהוצאות הדלק
מערכת תשתיות 29 בדצמבר 2013 16:28 אין תגובות

"רכב פרטי שנוסע 30 אלף ק"מ בשנה יחסוך כ-10,000 ש"ח בהוצאות הדלק", כך אמר גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז

Print Friendly, PDF & Email
כנס תעשייני הצפון: CNG לתחבורה יחסוך עד 50% בהוצאות הדלק

כנס תעשייני הצפון: CNG לתחבורה יחסוך עד 50% בהוצאות הדלק

בתמונה: גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז, בכנס תעשייני הצפון. צילום: גונן גלין

"עם CNG בתחבורה אפשר להגיע לרמת חיסכון של כ-40 עד 50 אחוזים בהוצאות הדלק, חיסכון של 16 מיליארד ש"ח בשנה, לא כולל התרומה הבריאותית שלנו", הצהיר גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז, בכנס תעשייני הצפון של פורטל תשתיות שנערך בשבוע שעבר בחיפה. "רכב פרטי שעושה 30 אלף ק"מ יחסוך כ-10,000 ש"ח בהוצאות הדלק בשנה. משאית שעושה 60 אלף ק"מ בשנה, תחסוך כ-50 אלף ש"ח בשנה", אמר זילברמן.

דלק גז כבר החלה בפעילות לקידום ה-CNG בישראל. "אנחנו לא רק מדברים אלא גם עושים: תחנת תדלוק ראשונה תתחיל לפעול כבר בעוד שנה באזור צריפין. הגז הטבעי לתחבורה קיים כבר 100 שנה ובהרבה מדינות בעולם העסק הולך ותופס תאוצה. מי שיחטט באינטרט ויראה מה קורה בארה"ב וברוסיה או ייסע לתאילנד, יראה עד כמה הגידול מרשים", מספר זילברמן.

"לא חייבים לקנות רכב מונע גז טבעי אלא תמיד ניתן לעשות הסבה ברכב שעלותה נאמדת בכ-3,000 דולר לרכב פרטי, כשבמשאית זה יעלה כ-15 אלף דולר", אומר זילברמן ומפרט כי ההסבה כוללת, כמו בהסבה לגפ"מ, הוספת מיכל גז בתא המטען והוספת מערכת המזריקה את הגז למנוע. מבחינה בטיחותית זילברמן אומר כי הגז הטבעי בטוח יותר מהגפ"מ וכי "אין מה להשוות בין רמת הבטיחות של גפ"מ לזו של גז טבעי. יש המון פיקוח בכל שלב וזה עולם אחר מעולם הגפ"מ".

אם רוצים שהגז הטבעי הדחוס ינחל הצלחה בשוק, המדינה צריכה לתמוך בהקמת תשתיות ולשמש דוגמא אישית, מסביר זילברמן: "ממשלות בעולם כבר עושות את זה. בארה"ב מקדמים את זה בצורה היסטרית. ציי אשפה ורכבי שינוע יעברו לגז טבעי בתמיכת הבית הלבן. גם ברוסיה הציבו יעד של 50% תדלוק בגז טבעי עד שנת 2025. ספרד, שאין לה גז טבעי בכלל, מקדמת את הגז הטבעי לתחבורה".

"אנו מצפים שהמדינה תיתן מענקים לבעלי ציי רכב המעוניינים לעבור מסולר לגז טבעי. התועלת למשק רבה ומבחינת התעשיין, בשורת הרווח – אין הבדל אם הוא חוסך על המזוט לתנורים שלו או על הדלקים לרכבים שלו. הממשלה צריכה לעודד את יבואני הרכב שמביאים רכבים סביבתיים: חשמלי, גז טבעי וכולי. על המדינה לחייב גופי צבא וגופים מוניציפליים ולעבור להנעה של גז טבעי".

זילברמן סבור שבשביל שתהיה תשתית תדלוק סבירה יש להקים כ-40 תחנות תדלוק בגז טבעי ברחבי הארץ, אבל 120 תחנות יעשו את העבודה בצורה הטובה ביותר. לסיכום הוא אומר: "הממשלה הציבה יעד שאפתני של שימוש ב-30% תחליפי דלקים עד שנת 2020. ב-10 עד 15 השנים הקרובות אין מתחרה לגז הטבעי, לא המתנול ולא המכוניות ההיברידיות. כל מה שנדרש זה להשלים את ההחלטות והתהליכים שהתחילו ולאפשר לנו לעשות את העבודה".

Print Friendly, PDF & Email
cng גז טבעי גיא זילברמן דלק גז דלק לתחבורה כנס תעשייני הצפון תשתיות

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס