תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
כנס תעשייני הצפון: "עד סוף 2014, יחוברו 10 מפעלים למתקני CNG"
מערכת תשתיות 29 בדצמבר 2013 14:59 תגובה אחת

אייל חנקין, מנכ"ל סופרגז, הבהיר כי ה-CNG מהווה דלק מעבר בלבד עבור תעשיינים שרשתות החלוקה יגיעו אליהן באיחור או שלא יגיעו כלל

Print Friendly, PDF & Email
כנס תעשייני הצפון: "עד סוף 2014, יחוברו 10 מפעלים למתקני CNG"

כנס תעשייני הצפון: "עד סוף 2014, יחוברו 10 מפעלים למתקני CNG"

בתמונה: אייל חנקין בכנס תעשייני הצפון של פורטל "תשתיות". צילום: גונן גלין

אייל חנקין, מנכ"ל סופרגז, הגיע לכנס תעשייני הצפון של פורטל 'תשתיות' כשהוא חובש שנים כובעים. בכובע אחד ייצג את חברת 'סופרגז' ששותפה בהקמת רשתות חלוקה בישראל שאמורות להביא את הגז הטבעי לכלל הצרכנים והתעשיינים בישראל. בכובעו השני דיבר כמי שהקים באחרונה מתקן לדחיסת גז (CNG) בו אמורים להשתמש מפעלים שרשתות החלוקה יגיעו אליהן רק בשלב מאוחר או שלא יגיעו כלל, דוגמת אלו המרוחקים מתוואי הרשת.

כמי שחובש את שני הכובעים הללו, שעלולים להיראות כסותרים האחד את השני, פתח חנקין את דבריו בהצהרה שקבעה כי "CNG לא מתחרה בצינור. סופרגז משקיעה עשרות מליונים בהרמת הצינור אבל נכון להיום מתוך 2,500 מפעלים – מחוברים 4. עברו 7 שנים והיד עוד נטויה. בארץ שיש בה הרבה קברי צדיקים ואדמות של דרוזים – להוליך צינור ללקוחות לוקח הרבה זמן. אז מה עושה הלקוח בזמן הזה".

לאחר מכן נתן חנקין דוגמה לדרך בה מתנהל משק הגז האמריקאי והבהיר כי בעוד שבישראל הסחבת הרגולטורית והסטטוטורית -אינסופית הרי שבארה"ב – ריבוי הגז הביא להנחת תשתיות מהירה במיוחד כאשר כבר היום קמות 30 תחנות דחיסה של CNG ו-120 תחנות תדלוק כך שתוך שני רבעונים 70 תחנות כבר הוקמו. לאחר מכן אמר חנקין כי הוא רואה את ה-CNG כדלק מעבר עד להגעת צנרת החלוקה. "אני קודם כל בודק מתי הצינור מגיע אלי, לאחר מכן אני בודק אם יש מספיק גז לספק לי כאשר כל דקה של איחור מביאה נזק להכנסות דרמטיות. עכשיו אני שואל את עצמי כמה קברי צדיקים יש סביבי וכמה מציאותי ה-PRMS שאמור לקום באזור שלי".

לאחר מכן התייחס חנקין להשמצות שעלו במהלך הכנס לגבי הסכנות שמביא עימו ה-CNG ביחס לדלקים אחרים. "יש לנו סקר סיכונים של CNG אל מול גפ"מ – ומתברר שגפ"מ הוא פי 12 יותר מסוכן. אנחנו לוקחים משאית וממלאים אותה בלחץ גבוה של CNG, שזה 1 חלקי 60 ביחס לגז טבעי נוזלי. במפעל יש עמדה שפורקת את הגז הדחוס ומשם הוא נכנס למפעל תחת הסבה סטנדרטית שהייתה מבוצעת עבור צינור".

בהמשך הביא חנקין 2 דוגמאות להסבות מפעלים שיכולים לקבל CNG כפיתרון זמני עד להגעת רשת החלוקה. "מפעל בבית שמש שצורך 8,000 טון מזוט בשנה, (20.5 מליון ש"ח עלויות אנרגיה בשנה) , במעבר לגט"ד הוא מקבל 6 מליון ש"ח חיסכון בדיי וואן. עם התוספת של עלויות ההקמה של המתקן דחיסה- הוא יקבל החזר השקעה לאחר רבעון. מפעל בקרית גת שמשלם 15 מליון ש"ח על גפ"מ יכול לחסוך 7 מליון ש"ח מהמעבר ל-CNG". לסיום ציין חנקים כי עד שנה הבאה יחוברו כעשרה מפעלים ל-CNG ובהמשך יחוברו עוד מפעלים קטנים. "החיסכון למשק מהמעבר ל-CNG צפוי לעמוד על 2.5 מיליארד ש"ח".

Print Friendly, PDF & Email
cng גז טבעי הסבה לגז טבעי התייעלות אנרגטית סופרגז רשתות החלוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. ראובן קינל הגב 6 בינואר 2014 בשעה 8:03

    יוזמה ברוכה. תודה רבה

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס