תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
בעקבות הסערה: חברת החשמל תיאלץ להגביר השימוש בסולר
מערכת תשתיות 10 בדצמבר 2013 17:19 תגובה אחת

מלבד החשש לתקלות שוטפות, בחח"י מודעים לאפשרות של ניתוק זרם אספקת הגז מהאוניה המגזזת, דבר שייקר באופן משמעותי את עלויות הייצור

Print Friendly, PDF & Email
בעקבות הסערה: חברת החשמל תיאלץ להגביר השימוש בסולר

בעקבות הסערה: חברת החשמל תיאלץ להגביר השימוש בסולר

הסערה שבפתח הביאה את אנשי חברת החשמל להכנות מקדימות שנפרשו על פני 3 חודשים. החל משיפוצים בתחנות הכוח דרך תיחזוק של גנרטורים שונים שיצאו מכלל שימוש וכלה בתיקונים של רשתות ההולכה. הסערה הנוכחית תפסה את אנשי חברת החשמל לא לגמרי מוכנים, זאת מכיוון שהגיעה מעט מוקדם מן הצפוי, דבר שעשוי לעלות לה במליוני ש"ח.

הסיבה לכך נובעת בעיקר מהצורך בשימוש מוגבר בסולר בשל עיכובים בשיפוצים של 4 יחידות כוח פחמיות. היחידות צפויות להכנס לפעילות כבר בימים הקרובים אך עד שהדבר יקרה בפועל, צפויה חברת החשמל להשתמש בסולר שעלותו יקרה בערך פי 10 ביחס לגז הטבעי. יצחק בלמס, סמנכ"ל חטיבת הייצור והאנרגיה של חברת החשמל מסר היום ל"תשתיות" כי החברה צפויה להגיע לשימוש של עד 7% בסולר כאשר שאר ההספק יתקבל על ידי גז טבעי, פחם (עם סבירות לשימוש גם במזוט).

סוגיה נוספת שעלתה על סדר היום האנרגטי של חברת החשמל קשורה באוניה המגזזת, המספקת גז טבעי לתחנת הכוח בחדרה על ידי המצוף שמאזן אותה. הבעיה המרכזית בסוגיה זו קשורה בגובה הגלים שעשויים להקשות על ייצוב האוניה ואי לכך להביא להפסקת ההזרמה של הגז לתחנת הכוח. "קיימנו הבוקר הערכת מצב בנושא וקבענו קריטריונים ברורים לגובה הגלים שיאפשרו את הישארותה של האוניה. אם הגלים יעלו מעבר לקריטריונים הללו, האוניה תיאלץ לצאת לים הפתוח ואנחנו נספק את שאר התצרוכת בדלקים אחרים".

balmas11

 

בתמונה: יצחק בלמס, סמנכ"ל חטיבת הייצור בחח"י

בלמס מבהיר כי שליש ממערך הייצור של חברת החשמל עבר טיפולים מתמשכים לקראת החורף, זאת גם על רקע דחיית הטיפולים בחורפים קודמים, בשל משבר הגז המצרי. "יש לנו היערכות גדולה מאד בתחום הדלקים ואנחנו מוכנים למצב של שימוש בסולר או מזוט. עידכנו כמובן גם את הגורמים במשרד להגנת הסביבה ואת רשות החשמל בנושא. נכון להיום אנחנו לא צופים שום בעיה בנושא הרזרבה והיא עומדת על כ-10%. מלבד ההספק שלנו אנחנו נעזרים גם ביצרני החשמל הפרטיים שנותנים הספק של עוד כ-10% מסך הייצור הכולל".

"מלבד ההיערכות בתחום הייצור, אנחנו נערכים לטיפול גם במפגעי רשת ובמיוחד ברשת העילית שסובלת מפגיעות שונות בזמן סערה" מסביר בלמס "תיגברנו את המוקדים שלנו למתכונת חירום, כך שרק דיווחים על תקלות יטופלו. כמו כן, יש לנו צוותים שיעבדו 24 שעות ביממה בכדי לטפל בכל בעיה שתיווצר. מה שחשוב לנו זה שהחשמל ימשיך לזרום".

Print Friendly, PDF & Email
גז טבעי חברת החשמל חורף 2013 חשמל יצחק בלמס מזוט סולר פחם

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. אביעד הגב 11 בדצמבר 2013 בשעה 23:34

    אילו היצרנים הפרטיים היו מתחברים בזמן,לא היתה בעית רזרבה והיה מתאפשר שיפוץ בהתאם למקובל.
    דוראד התחייבו -בהתאם לרשיונם המותנה- להתחבר כבר בשנת 2003 !!!ועשו מניפולציות כדי לחדש את הרשיון המותנה 5 פעמים,ועדין לא התחברו.
    צריך להבין שהאינטרס של היצרנים הפרטיים אינו לדאוג לאמינות המערכת אלא לעשות כסף והרבה,וככל שהרזרבה תקטן הם ירוויחו,ראה מקרה קליפורניה.
    לכן חשוב שמרכיבי המערכת ישארו כפי שהם כמקובל בעולם ולא להיכנע לאינטרסנטים שרוצים לפרקם .

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס