תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
בג"ץ הורה למדינה: תנו דעתכם על המחלוקת בין בתי המלון בים המלח לכיל
מערכת תשתיות 26 בנובמבר 2013 14:32 אין תגובות

לטענת המלונאים, עבודות אלו שצפויות להתחיל בימים הקרובים, יגרמו לנזק של מיליוני שקלים לבתי המלון בשל ההפרדה מקו החוף

Print Friendly, PDF & Email
בג"ץ הורה למדינה: תנו דעתכם על המחלוקת בין בתי המלון בים המלח לכיל

בג"ץ הורה למדינה: תנו דעתכם על המחלוקת בין בתי המלון בים המלח לכיל

בג"ץ הורה היום למדינה ולמפעלי ים המלח להשיב בתוך כשבועיים לעתירת מלונות ים המלח בדרישה לעצור את עבודות הגבהת סוללות ההגנה בבריכה 5, הנמצאת באגן הדרומי של ים המלח. לטענת המלונאים, עבודות אלו שצפויות להתחיל בימים הקרובים, יגרמו לנזק של מיליוני שקלים לבתי המלון היות והן יגבילו את גישתם של אורחי המלון לים וייעשו בסמוך אליהם.

התאחדות מלונות ים המלח עתרה לבג"ץ על רקע החלטת הוועדה לתשתיות לאומיות לאשר למפעלי ים המלח להמשיך ולהגביה את הסוללות באגן הדרומי של ים המלח  אל מול אזור המלונות בעין-בוקק. מפלס בריכה 5 עולה מידי שנה בעקבות המלח ששוקע ומצטבר בקרקעיתה, זאת בשל הפעילות של מפעלי ים המלח. עליית מפלס הבריכה נועד למנוע את הצפתם של בתי המלון השוכנים בסמיכות אליה.

 לפני כשנה וחצי סוכם בין קבוצת כיל, הבעלים של מפעלי ים המלח, לבין המדינה, כי החברה תממן את חלקו הגדול של קציר המלח, שבמסגרתו יסולק המלח שמצטבר בקרקעית, ובכך תימנע סכנת ההצפה של המלונות ולא יהיה צורך לשוב ולהגביה את סוללות העפר סביב הבריכה. אולם, עד לתחילת עבודות הקציר ב-2017, אישרה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות להגביה את סוללות ההגנה בבריכה, כהליך ביניים.

אגודת אדם טבע ודין, מתנגדת אף היא להגבהת הסוללות. עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין, אמר כי "האישור שניתן למפעלי ים המלח להגביה את הסוללות הוא סמל נוסף להפקרת ים המלח. במקום לדרוש מהמפעלים לקדם בדחיפות את התוכנית לקציר המלח ובמקביל לצמצם את שאיבת המים עד שיוכח כי הנזק הסביבתי אינו גדל אלא להפך, ממשיכה המדינה לאפשר למפעלים להפוך את ים המלח לאזור תעשייה. חשוב להבין כי משמעות ההחלטה היא כרייה נוספת של חומרי גלם מנחלי האזור כמו נחל צאלים, פגיעה נופית בלתי הפיכה ועוד".

כמו כן, ציין עו"ד ברכה כי העבודות להגבהת הסוללות יוצאות בעיקר מכיסו של הציבור, בעוד פתרונות אחרים, סביבתיים יותר, כמו צמצום השאיבה וקידום מהיר של תוכנית הקציר, הם פתרונות שעלותם היא על חשבון כיל. עוד נמסר מאט"ד כי שאיבת המים שמבצעת כיל בים המלח "היא אחד הגורמים המשמעותיים להתייבשותו של ים המלח ולשורה של נזקים ומפגעים סביבתיים באזור מדבר יהודה".

מכיל נמסר בתגובה כי בתי המלון ידעו מראש שהם ממוקמים לחופו של אגן המלאכותי שמפלסו עולה מידי שנה וכי המדינה היא שהתחייבה לשאת בהוצאות ההגנה על בתי המלון. ולמרות זאת, בשנת 2012 החליטה הממשלה כי ההגנה על בתי המלון תוטל בעיקר על כיל, לרבות קציר המלח, בעלות של כ 6 מיליארד שקל. מאז, כך טוענים בכיל, הקבוצה פועלת במרץ כדי לקיים את ההסכם בלוחות זמנים קצרים ביותר, וזאת למרות שמדובר בפרויקט תשתית מהגדולים והמורכבים ביותר שהיו בישראל.

 

Print Friendly, PDF & Email
אדם טבע ודין בגץ ים המלח כי"ל מלונות מפעלי ים המלח עמית ברכה תעשייה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס