תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
ומי לא בא לדיון בכנסת על הרכבת לאילת? נציגי משרד התחבורה
מערכת תשתיות 21 באוקטובר 2013 11:26 תגובה אחת

יו"ר הועדה, ח"כ מירי רגב, זעמה על ההיעדרות של נציגי משרד התחבורה מהדיון בתוכנית אותה הם מבקשים לקדם ביתר שאת. השר להג"ס הביע התנגדות נחרצת לתוכנית

Print Friendly, PDF & Email
ומי לא בא לדיון בכנסת על הרכבת לאילת? נציגי משרד התחבורה

ומי לא בא לדיון על בכנסת הרכבת לאילת? נציגי משרד התחבורה

בדיון שנערך הבוקר במסגרת ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אודות תוואי הרכבת לאילת, נכחו גורמים רבים מאגפים שונים של הכנסת אלא שדווקא נציגי משרד התחבורה, אלו שמקדמים את הפרויקט הגרנדיוזי ( שנאמד בכ-40 מיליארד דולר) נעדרו מדיון. יו"ר הועדה, ח"כ מירי רגב, הביעה את זעמה על היעדרות נציגי משרד התחבורה וביקשה לקבל הבהרה בנושא. בהמשך ציינה רגב כי תקיים סדרה של דיונים על התכנית, כדי לעמוד על מכלול השפעותיה, כולל דיון עם ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, בינת שוורץ.

מי שהביע התנגדות נחרצת לפרויקט הרכבת במתכונתה הנוכחית הוא השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, שציין כי "אני מביע פליאה על כך שנציגי משרד התחבורה לא הגיעו לדיון. אף אחד לא יטיף לי על הפעילות למען תושבי הפריפריה, לכן אני פותח ואומר זה לא הדיון כאן, זה לא מי מגן על הזוחלים ומי מגן על בני האדם, זו נקודה נוחה לגורמים מסוימים, אבל היא לא נכונה. זה אחד הפרויקטים הכי גדולים ומשמעותיים שהיו כאן אי פעם, וככל שהוא גדול יותר, כך הדיון שהתקיים סביבו, הוא קטן יותר. סביב הקמת שכונה באיזה יישוב בוחנים מכל זווית, וכאו לא בדקו כלום, אין שום בחינה של מה המשמעויות כלפי אילת, על המפרץ, לא בשאלה של העלויות. העיר אילת צריכה להיות הראשונה שמתנגדת, כל עוד לא בוחנים את כל המשמעויות. לא יכול להיות שתתקבל החלטה ככה".

דבריו של פרץ מגיעים לנוכח דו"ח מקיף שכתבו 7 פרופסורים מהאקדמיה והוגש ליו"ר הועדה על ידי החברה להגנת הטבע, בדבר הקמת קו הרכבת לאילת. לדבריהם, אין כל הצדקה כלכלית, פוליטית, משקית, ביטחונית או גיאו-פוליטית להקמת תוואי הרכבת במתכונתה הנוכחית. בין הטענות הבולטות שמעלים השבעה כנגד הפרויקט נטען כי הפרויקט יסכן את השלום הקר ממילא ששורר עם מצרים (בשל פגיעה אפשרית ביעילותה של תעלת סואץ), מבהירים כי הדבר יביא לעלייה ביוקר המחיה בישראל, ייפגע עמוקות בתוואי הנופי- אקולוגי של אזור הדרום ולא ישמש באופן משמעותי את התיירים שיבקשו לרדת לאילת. את עיקר מסקנות הדו"ח, תוכלו לקרוא כאן.

אמש שלחו חברי הכנסת תמר זנדברג, אראל מרגלית, מרב מיכאלי, דב חנין ואיתן כבל מכתב ליו"ר הכנסת בו כתבו כי "פרויקט הרכבת לאילת הינו פרויקט עצום בקנה מידה ישראלי. ראוי כי דיון יתקיים בכנסת, על מנת שחברי הכנסת והציבור יוכלו לקבל תשובות לשאלות מהותיות, כמו – מה יהיה התוואי? מי יבנה אותו? כמה הוא יעלה למדינה? האם הוא יגרום לנזקים סביבתיים, ואם כן לאיזה? אלה שאלות שראוי שאת התשובות אליהן יענו בטרם יוצא הפרויקט אל הפועל, וכדי למנוע את ועדת החקירה הבאה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "נציגי המשרד לא יכלו להגיע לדיון בוועדת הפנים של הכנסת, מאחר ואותם נציגים הוזמנו קודם לכן, לדיון על הרכבת בדיוק באותו נושא, בוועדת הכלכלה של הכנסת . בדיון זה נכחו כל נציגי המשרד".

Print Friendly, PDF & Email
איכות הסביבה משרד התחבורה עמיר פרץ רכבת ישראל תחבורה ציבורית

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. נדב הגב 21 באוקטובר 2013 בשעה 16:46

    *הרבבת=הרכבת

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס