החלפת הסוללה המוכרת בטכנולוגיה החדשנית יכולה להפחית את משקלו של הרכב בכ-15% ויותר
וולוו מציגה תחליף לבטריה ברכב חשמלי: חיפוי פולימרי שנטען ממהלך הבלימה
וולוו, יצרנית הרכב השבדית, הציגה השבוע פיתרון ייחודי לבעיית הסוללה המותקנת ברכבים חשמליים. הבעיה המרכזית שמייצרת הסוללה היא גודלה, משקלה ומחירה היקר לצד הגבלת טווח הנסיעה. הפתרון שוולוו מציגה קשורה לתחום אגירת האנרגיה, כאשר בטכנולוגיה הייחודית משמשים חומרים פולימריים וסיבי פחמן כמעין תחליף לסוללה. החומרים הללו יקבלו את מקור הכוח שלהם בתהליך בלימת הרכב כאשר את המרקם שלהם ניתן יהיה לעצב במספר צורות . האלסטיות הזו תאפשר להתקין את החלקים הללו במגוון מקומות ברכב ובהם דלת תא המטען, הדלתות, מכסה המנוע והתקרה.
על פי הערכות החברה, החלפת הסוללה המוכרת בטכנולוגיה החדשנית יכולה להפחית את משקלו של הרכב בכ-15% ויותר. החומרים הפולימריים וסיבי הפחמן יוכלו "להיטען" בשני דרכים" הדרך הראשונה היא דרך מערכת הבלימה והדרך הנוספת היא דרך הטענה סטנדרטית לרשת החשמל. לאחר ניסוי שארך 3 שנים, וולוו התקינה לאחרונה את המערכת בדגם S80 שלה ודיווחה על קיצוץ של 200 ק"ג ממשקל המכונית. טווח הנסיעה יעמוד על 130 קילומטרים בטעינה מלאה.
נכון לעכשיו וולוו לא הכריזה על תאריך להפקה מסחרית של מכוניות בטכנולוגיה המדוברת. עם זאת, ניכר כי נציגי החברה יתאמצו עד מאד בכדי להפוך את התגלית החדשה למוצר נגיש וזמין. מהלך כזה עשוי לקדם את תעשיית הרכב החשמלי באופו דרמטי. לפני שכל זה יקרה תצטרך וולוו להוכיח כי החיפויים החדשים עמידים גם במקרים של מבחני התרסקות. לדברי נציגי החברה ניתן יהיה לחזות בטכנולוגיה החדשה תוך שנים ספורות וכי "מערכות חשמליות ואקולוגיות תהיינה חלק בלתי נפרד מקו המוצרים של המותג".
מה לגבי טעינה סולארית הגענו לעבודה הרכב נמצא בחוץ בשמש בזמן שאנחנו עובדים הרכב נטען ומוכן מחדש בסוף היום