הגרף בצניחה: החברה לישראל רשמה הפסדים גדולים והכנסות מופחתות ביחס לנתוני שנה שעברה. עם זאת, תחנות הכוח הפרטיות שברשותה שיפרו המאזן
החברה לישראל מסכמת רבעון: איי.סי פאוור וכיל הצילו הקבוצה מהפסדים חריפים
בתמונה: תחנת הכוח OPC שנמצא בשליטת החברה לישראל
החברה לישראל רשמה ברבעון השני של שנת 2013 הפסד של כ-89 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-84 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גם באגף ההכנסות סיימה החברה בירידות כאשר עלו עמדו על כ-2.982 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, לעומת סך של כ-3.140 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מי שהצילו את המאזן השלילי מלהפוך לשלילי יותר היו כיל ואיי סי פאואר, שהציגו נתונים חיוביים.
מגמת השיפור בתוצאות איי. סי. פאואר המשיכה גם ברבעון השני לשנת 2013, תוך עלייה של כ-60% ברווח התפעולי (מכ-22 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד לכ-35 מיליון דולר ברבעון הנוכחי) ועלייה של כ-31% ב- EBITDA היחסי, זאת בעיקר הודות לתחנת הכוח החדשה בפרו, שהחלה לעבוד בקיץ 2012. בישראל החלה תחנת הכוח OPC של איי סי פאואר בהפעלה מסחרית ובמכירת חשמל לצרכנים פרטיים, לאחר שהשלימה בתחילת יולי 2013 את הרצתה, ועברה בהצלחה את מבחני הקבלה.
מנגד, התורמת השלילית העיקרית לתוצאות הרבעון הייתה צים אשר המשיכה לסבול מהתנאים המאתגרים בשוק ההובלה הימית. צים סיימה את הרבעון השני בהפסד של כ-97 מיליון דולר. ללא השפעת הסדר החוב על התוצאות ובנטרול הוצאות פרישה מוקדמת הסתכם ההפסד ברבעון השני בסך של כ-61 מיליון דולר לעומת סך של כ- 36 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
IC Power סיימה את הרבעון השני ברווח נקי של כ 12 -מיליון דולר לעומת רווח נקי של כ-13 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול הוצאות המימון לחברה לישראל, הסתכמה התרומה של איי סי פאואר לרווח הנקי בסך של 15 מיליון דולר לעומת סך של כ-12 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
קורוס, החברה שאחראית על מיזם הרכב הסיני, "תרמה" לתוצאות החברה הפסד של כ- 20 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. קורוס חשפה את דגמיה הראשונים לציבור במהלך החודשים האחרונים במסגרת שתי תערוכות הרכב הבינלאומיות בז'נבה ובשנחאי, והיא מתכננת השקה מסחרית של הדגם הראשון בתחילת השנה הבאה, ולאחריה השקת דגמים חדשים במרווחים של בין 6 ל- 12 חודשים בין דגם לדגם.