אילון מאסק, מייסד טסלה, יציג את ה-Hyperloop, רכבת מהירה במיוחד ומבוססת אנרגיה סולארית, ב-12 באוגוסט 2013. עד אז, אספנו לכם מעט מידע אודות הפרויקט המרתק שבדרך
ההמצאה החדשה של מייסד טסלה: רכבת וואקום במהירות של 610 קמ"ש
אילון מאסק, האיש שהביא את מיזם הרכב החשמלי של טסלה לראש רשימת ההצלחות הבורסאיות של 2013 (מניית החברה זינקה בשנה החולפת בלא פחות מ-217%) לא נח לרגע: היום צייץ מאסק בטוויטר שלו כי ב-12 לאוגוסט 2013 הוא עומד לחשוף את העיצוב של המיזם העתידני הבא שייקרא Hyperloop. מאסק הגדיר את ההמצאה החדשה כמימד החמישי של התחבורה כאשר הארבעה המוכרים הם מטוסים, רכבות, מכוניות וסירות.
אז מהו בעצם אותו Hyperloop? נכון לעכשיו, רב הנסתר על הגלוי אך מה שכן ידוע הוא שהמיזם הזה עתיד להוות שילוב בין "רכבת סילונית, שולחן של הוקי אויר ומטוס קונקורד", כך על פי מאסק עצמו. בפועל, נראה כי מדובר ברכבת מהירה במיוחד שתוכל להגיע עד למהירות של 610 קמ"ש, מעל למחצית המהירות אליו יכול להגיע מטוס סילון כיום בטיסות בין יבשתיות.
הטכנולוגיה בה עתיד להשתמש מאסק תגיע ככל הנראה מתחום הרכבות המהירות ביפן בשילוב עם מערכת ריחוף מגנטית . צינורות הואקום, אשר בתוכם ינועו הקרונות הללו, יוכלו להיבנות מעל לפני הקרקע ומתחתיה ואף מתחת לפני הים. המהירות הגבוהה תוכל לשנע נוסעים מניו יורק ללוס אנג'לס בזמן של 45 דקות (זמן טיסה בין שני היעדים אורך כ-6 שעות) בעוד שנסיעה מלוס אנג'לס לסאן פרנסיסקו תיארך כחצי שעה. יש לציין כי פרויקט של רכבת מהירה שעתידה לחבר בין שני היעדים (סאן פרנסיסקו וניו יורק) עתיד לקחת כ-3 שעות. בעבר הספיק מאסק לתקוף את רעיון הרכבת המהירה וטען כי הפרויקט שלו רלוונטי בהרבה.
במסגרת דיוני טוויטר התייחס מאסק למספר סוגיות בדבר ה-Hyperloop וציין כי התכנון של המוצר לקח בחשבון את ההיתכנות של רעידות אדמה. כמו כן התייחס לסוגיית הפטנט שעליו לרשום או לא לרשום באשר להמצאה החדשה וקבע כי יבקש לשמור את המיזם כקוד פתוח. "אני ממש שונא פטנטים, אלא אם הם חיוניים לשרידותה של החברה" כתב מאסק בתגובה לאחד משאלות העוכבים שלו.