חברת הבונים מתמחה בייצור של שלל ברזים עבור התעשייה אך לאחרונה החלה להתמקד בתחום הגז הטבעי, דבר שהביא לה לקוחות חדשים וגדולים במיוחד
ועידת תעשיית העתיד: איך הפכה חברת הבונים לספקית הברזים של גזפרום?
בתמונה: גבי יעקבי, מנהל הנדסה ופיתוח בחברת "הבונים". צילום: גונן גלין
בסופו של יום, איך שלא הופכים את זה, אסדת קידוח ימית היא מפלצת ברזל שצריכה להתמודד עם תנאי קיצון תוך שמירה על יציבות מוחלטת בכדי להמשיך בפעילותה השוטפת, ללא תקלות וללא אסונות. בכדי להתמודד עם המצב המורכב הזה, חייבת כל אסדת קידוח להיעזר במערכת ייצוב הידרואלית שתעזור לה לשמר את המקדח (שעלותו נאמדת בכמה מליוני דולרים) במקומו.
גבי יעקבי, מנהל הנדסה ופיתוח בחברת "הבונים", עוסק ביומיום שלו בשיווק ומכירתם של אותם ברזים, האמונים על ייצוב להבי האסדה. בדבריו, שהובאו לראשונה במסגרת ועידת תעשיית העתיד של תשתיות, ניתן לשמוע כי הוא גאה בעשייה של החברה הישראלית שמייצרת ברזים מתוחכמים לתעשיות השונות. בין לקוחותיה החדשים של "הבונים" ניתן למצוא את "גזפרום" הרוסית שעל פי יעקבי, היא החברה הישראלית הראשונה שזוכה לשיתוף פעולה מסחרי מסוג זה.
הבונים מתמחה בפיתוח וייצור פתרונות ייעודיים בתחום הברזים עבור תעשיות הכימיה, פטרוכימיה, גז טבעי, תרופות ועוד. כפתרון ייעודי עבור תעשיית הפטרוכימיה פותחו ברזי התושבות המתואמים לעבודה בתנאים הקשים של תהליכי הזיקוק, הפיצוח המימני ואחרים. סדרת הברזים הקריאוגנים תוכננה לעבודה בסביבה מאתגרת ובטמפרטורות נמוכות קיצוניות המאפיינות את שלבי ההמסה, האחסון והחלוקה של הגז הטבעי. המפעיל הפניאומאטי של החברה, הינו בעל מבנה ייחודי של 4 בוכנות, המספק מומנט מרבי תוך צריכת אוויר מינימאלית. תכנונו המיוחד מאפשר מבנה קומפקטי, תנועה מהירה והפחתת שחיקה תודות לחלוקת עומסים אחידה.
"עקב העלייה בדרישה והצורך שאנחנו מזהים בתחום הגז בישראל, נכנסנו להשקעות משמעותיות ולהקמה של ברזים מטיפוס טרניון" מספר יעקבי על ההתפתחויות האחרונות בחברה "הברזים הללו יכולים להגיע למשקל של 4.5 טון. לצורך כך הוכשרו שטחי עבודה, נרכש ציוד בדיקה מיוחד, כל התוכן נרכש בחברה חיצונית ובשנה האחרונה אנחנו מספקים לגזפרום ברזים בכמויות לא רעות בכלל, לטובת תעשיית הגז והנפט". בהמשך דבריו מציין יעקבי כי התקנים בהם עומדת החברה, הם מהגבוהים ביותר שבנמצא. "שיטת הסמוך לא עובדת בעניין התקנים, כל מוצר חייב להיבדק על ידי גורמים חיצוניים. מכון התקנים הבריטי אישר כבר את הסמכת החברה".
החברה אינה עוסקת רק במסגרת הייצור, אלא מפעילה גוף הנדסי שאחראי לפטנטים חדשים דוגמת מכלול האטימה הראשון שיוצר עבור ברזים חסיני אש שאינם מבוססים על אטימת גרפיט. "הברז הזה מתאים לעד 500 אלף הפעלות" מספר יעקבי. גם תחום הגנת הסביבה מעניק ל"בונים" עבודה נוספת כאשר מירב תשומת הלב מופנית כעת לאוניות מזהמות שלא יוכלו להכנס בשערי הנמלים , באם הן מבוססות דלקים מזהמים. לשם כך, המציאו בחברה ברז הטיה עבור אוניות שמסוגלות לנסוע על גז טבעי ומזוט בו בזמן כך שכשהאוניה תתקרב לחופי הנמל, יוחלף סוג הדלק. הברז הזה ידע לקבל מצד אחד דלק מזהם ומן הצד השני גז טבעי.
גאון של בנאדם אני פגשתי אותו כמה פעמים ויש לו עתיד גדול לפניו לא אתפלא אם חברות אחרות לא ירצו לגייס כשרונו. כל העולם גש אליו כרגע ולחברת הבונים.
חברת הבונים חרטה על דגלה חדשנות ופתרונות ייעודיים לתעשייה…הבונים נותנים גז ובגדול!!
אני לא מכירה את הצד המקצועי שבו אך אני מכירה את הצד האנושי של גבי שהוא מרשים ביותר. אם הצד אנושי באותה רמה כמו הצד המקצועי אז יש בן אדם יוצה דופן! ברכות לגבי ולחברת הבונים! 🙂
חברת "הבונים" גאווה ישראלית….!
גבי יעקובי אכן מעבר להיותו מקצוען ובעל ידע רב בתחום מדובר באדם מיוחד ונעים הליכות..
קצת צניעות לא תזיק, אמיר נמנוב , מי שהיה מנהל הפיתח של הבונים הוא האיש מאחורי ברזי האסדות. נקודה.