תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
ועידת תעשיית העתיד: "התעשיינים תמכו בייצוא הגז מחשש למחסור ב-2017"
מערכת תשתיות 4 ביולי 2013 14:15 אין תגובות

בפאנל שכותרתו "השלכות מהפכת הגז הטבעי על הכלכלה והתעשייה הישראלית" עלה לדיון מחודש נושא הייצוא והסעיר את יושבי הפאנל. אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים הבהיר כי התעשיינים שינו את דעתם בנושא רק מפני שחששו למחסור בגז עבור התעשייה באם מאגר לוויתן לא יפותח בהקדם

Print Friendly, PDF & Email
ועידת תעשיית העתיד: "התעשיינים תמכו בייצוא הגז מחשש למחסור ב-2017"

ועידת תעשיית העתיד: "התעשיינים תמכו בייצוא הגז מחשש למחסור ב-2017"

בפאנל שכותרתו "השלכות מהפכת הגז הטבעי על הכלכלה והתעשיה הישראלית" שנערך במסגרת ועידת העתיד ה-3 של פורטל תשתיות והתאחדות התעשיינים, הטונים הצורמים בסוגיית יצוא הגז הוכיחו כי בעוד שהממשלה כבר קיבלה החלטה בנושא, הרי שגם היום הסוגיה נשארה אמוציונאלית מאוד.

את הפאנל הנחה אמיר פוסטר, אנליסט בכיר בתחום האנרגיה שהציף עבור אורחיו את אחת הסוגיות הבוערות של התקופה האחרונה: האם פיתוח לוויתן והאצת ההחלטה על הייצוא, טובה או רעה לתעשייה ולאזרחים?

אמיר פוסטר. ועידת תעשיית העתיד, צילום: גונן גלין

אמיר פוסטר, מנחה הפאנל. צילום: גונן גלין

ראשון לדבר היה אורי אלדובי, יו"ר איגוד מחפשי הגז והנפט בישראל, שאמר כי "כבר עכשיו, איבדנו זמן יקר, לקח שנים עד שקיבלנו את המסקנות של שישינסקי וצמח. התעשייה איבדה וודאות מאז 2009, מיליארדי דולרים שיכלו להיות פה – לא הגיעו (בהשקעות). כל דקה שמאבדים פה – היא דקה יקרה במיוחד. אין אף אסדה באופק חוץ מזו של לוויתן. אני מקווה שההחלטות על הייצוא לא ישפיעו על השחקנים שכבר נכנסו ויקבלו רגליים קרות. אנשים צריכים להבין שלא קל להשיג חברות כמו וודסייד. אף אחד לא מחכה לגז שלנו וכל מהלך שעשינו נעשה בכדי שלא להבריח את היזמים".

אורי אלדובי, יו"ר איגוד מחפשי הגז והנפט , ועידת תעשיית העתיד. צילום: גונן גלין

אורי אלדובי, יו"ר איגוד תעשיות מחפשי הגז והנפט בישראל. צילום: גונן גלין

יעל כהן פארן, מנכ"לית הפורום הישראלי לאנרגיה נדרשה לסוגיית הנחת התשתיות ממאגר תמר אל הנקודה הצפונית, שהתקבלה בהתנגדות קשה מצד התושבים. כזכור, אותה התנגדות עיכבה את הנחת הצינור ומנעה למעשה את יתירות המערכת כיום. בדבריה הבהירה פארן כי התושבים לא חוששים כל כך מהצינור עצמו אלא ממפעל LNG שעשוי לקום לצידו. "הממשלה יכולה לבוא ולהגיד לתושבים שלא יקום מתקן כזה כי הוא הרי לא יקום שם בשום מצב. זה יפתור הרבה מהבעיות" אמרה פארן. לאחר מכן התייחסה לדבריו של יו"ר רשות הגז, שוקי שטרן, שדיבר לפני כן וציין כי התושבים רוצים מצד אחד להנות מיתרונות הגז ומן הצד השני מסרבים לקבל את התשתיות שלו בחצר האחורית. "אי אפשר להגיד לאנשים לכו מפה כדי שנשים תשתיות. צריך להתחשב באנשים בהליך התכנוני. כל ההליך הזה שקרה ללא שיתוף הציבור , זו הייתה הטעות. זה היה רק מתבקש שזה לא יעבור. אנחנו תומכים בכניסה צפונית אבל צריך למצוא את המקום שיוביל לכמה שפחות סיכון".

יעל כהן פארן, הפורום הישראלי לאנרגיה. ועידת תעשיית העתיד. צילום: גונן גלין

יעל כהן פארן, מנכ"לית הפורום הישראלי לאנרגיה. צילום: גונן גלין

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, הגיע עם מצב רוח קרבי במיוחד והבהיר כי התעשיינים תמכו במסקנות הייצוא של הממשלה מסיבה אחת והיא הדאגה לתעשיינים שיישארו בלי גז כבר בשנת 2017. "האינטרס שלי הוא רק התעשייה הישראלית" אמר חייק "התעשייה לא יכולה לסבול יותר מהעיכובים באספקת הגז. המשק הפסיק לרכוש דלקים וזה פוגע בייצוא. היום התעשייה הישראלית מעסיקה 400 אלף עובדים באופן ישיר. צריך להסתכל מה יקרה ב-2016 ו-2017 כי יהיה מחסור בשעות הפיק. זו הסיבה היחידה שבגלל זה אנחנו מוכנים לקבל ולאמץ את החלטות הממשלה בדבר הייצוא. אנחנו חוששים מאד מעיכובים. כל עיכוב כזה עולה לתעשייה מיליארד וחצי דולר". מנכ"ל התאחדות התעשינים - צילום: גונן גלין

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים – צילום: גונן גלין

אריאלה ברגר, מהמכון הישראלי לתכנון כלכלי, ציינה כי "כל BCM שווה היום בערך 287 מליון דולר וחשוב לקבל החלטות נכונות לגבי הייצוא. כמטאפורה ניתן להשוות את הדבר לאדם שרוצה לרכוש מכונית ויש לו אופציה של פרארי מול רולס רויס. אי אפשר לבחון את השתיים האלו לפי גודל הגלגלים או גובה המכונית, צריך להסתכל על הצרכים שלך ולפי זה לבחור בתוצאה הרצויה. אחרי החשיפה של הפרוטוקולים של ועדת צמח, מאד ברור שזה לא מה שקרה שם. עוד נושא שבולט הוא נושא התחרות: בתוך ועדת צמח כתוב שיש לשים לב לאי התחרות, כדי שהצרכן לא ישלם יותר ממה שהוא צריך, בלי לגרום נזק לספק. למשל במזרח אוסטרליה, יש ייצוא של גז טבעי והמחיר עלה פי 2 או 3. בגלל התשתית, התעשייה הקטנה משלמת יותר על הגז הטבעי יותר מאשר התעשייה הגדולה. השאלה היא איך נבנית התשתית. הדיון הזה לא נכנס לקבלת ההחלטות בועדת צמח".

אריאלה ברגר, המכון הישראלי לתכנון כלכלי. ועידת תעשיית העתיד. צילום: גונן גלין

אריאלה ברגר מהמכון הישראלי לתכנון כלכלי. צילום: גונן גלין

ג'ק סמית, שותף במשרד גורנציק ושות' האמון על חתימת חוזים של תעשיינים מול רשתות החלוקה, אמר כי כיום יש חסם מאד משמעותי בתחום והוא שחברות שיווק הגז לא חותמות על חוזים מול תמר. "רשות הגז קיבלה את ההחלטה על שריון של גז לתעשייה ונכון להיום המשק לא נהנה מההחלטה הזו. זה גורם לכך שההטבה האמיתית של ההסבה לגז לא מועברת לצרכנים. צריך לבדוק למה יש עיכובים בחתימת החוזים. צריך לזכור שמונופול, באופן טבעי, כל עוד הוא לא חייב לעשות משהו, הוא לא יעשה אותו. הוא רק יחפש לשפר את עמדתו מול הרגולטור. לדעתנו, יש צורך להתערב בעניין הזה".

עו"ד ג'ק סמית', ועידת תעשיית העתיד 2013, צילום: גונן גלין

עו"ד ג'ק סמית', ממשרד גורניצקי ושות'. צילום: גונן גלין

חן בר יוסף, ממנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והמים, המליץ לתעשיינים שעוברים הליך הסבה של גז טבעי לשמור על אפשרויות חלופיות להזנת אנרגיה ולא להסתמך רק על הגז. אנחנו רוצים שהמערכת של הגז תהיה רציפה אבל עדיין , ברמת תקלות ושעת חירום, מומלץ לשמר את היכולת". אמר בר יוסף. לאחר מכן ציין כי מנהלת תחליפי נפט במשרד האנרגיה מנסה לקדם את הגז הטבעי כתחליף דלקים גם לענף התחבורה כאשר שלושת האופציות שעומדות על הפרק הם ה-CNG (גז טבעי דחוס), ה-GTL (גז טו ליקוויד) ומתאנול. בהקשר ל-CNG אמר בר יוסף כי "נעשתה עבודה מקיפה שפורסמה בהקשר הזה באתר המשרד. כיום יש תקן לתחנת תדלוק בגז טבעי לתחבורה- עכשיו נשאר שהיזמים ילכו ויקימו תחנה כזו כדי שנוכל לראות רכבים כאלו בפועל. מעבר לזה, במסגרת תמיכות של המשרד ניתנו בשנה שעברה 3 מליון ש"ח לפרויקטי חלוץ בנושא של תחליפי דלקים וכבר כיום יש פרויקט מתאנול שעובד. יזם יכול לקבל מליון וחצי ש"ח לפרויקט חלוץ אחד".

 

חן בר יוסף, מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה. ועידת תעשיית העתיד. צילום: גונן גלין

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה. צילום: גונן גלין 

Print Friendly, PDF & Email
אורי אלדובי אמיר חייק אמיר פוסטר אריאלה ברגר ג'ק סמית' גז טבעי ועידת תעשיית העתיד 2013 יעל כהן פארן

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס