הפרויקט, שנאמד בעלות של 3 מיליארד ש"ח הביא איתו שמות גדולים מאירופה וסין. בין המתמודדים: סימנס, אלסטום, איסולוקס ועוד
7 חברות ניגשו למכרז הראשוני של חישמול הרכבת
פרויקט חישמול הרכבת מתחיל לקרום עור וגידים: 7 חברות הגישו קדם מועמדות למכרז שהוציא משרד התחבורה עבור הפרויקט שעלותו נאמדת בכ-3 מיליארד ש"ח, כך מדווח הבוקר (ג') דה מרקר. 7 החברות כוללות את סימנס הגרמנית (בשותפות עם נציגותה בארץ), אלסטום הצרפתית בשיתוף עם אפקון הישראלית, איסולוקוס הספרדית שחברה לאלקטרה הישראלית, SEMI ו-Elecnor הספרדיות שניגשו ללא שותפה ישראלית.
לצד ההצעות האירופאיות הוגשו גם הצעות מטעמן של חברות סיניות: CRCC – China Railways Construction שחברה ל- Pan Mediterranean הישראלית תתמודד לצידה של CREC China Railways Electrification שניגשה לבד. יש לציין כי המכרז הסופי, שיכלול את הקמת השנאים ותשתיות הרשת, יפורסם רק בסוף השנה.
לפני שפרויקט החישמול יצא לדרך הוא ייאלץ לקבל את אישורי הות"ל (ועדת תכנון לאומית) שתיאלץ להתמודד עם מחאת התושבים באזור חיפה שדורשים את שינוי תוואי הרכבת ויצירת מנהרה קרקעית בכדי למנוע פגיעה בתוואי הנוף החופי שבאזור.
על פי דיווחים קודמים, פרויקט חישמול הרכבת כולו צפוי להסתיים עד סוף העשור כך שכל הרכבות בישראל יוכלו לנסוע על חשמל- דבר שיביא לסביבה נקייה יותר ולנסיעה שקטה ומהירה באופן משמעותי מהפריפריה למרכז. על פי התכנון המקורי, קרונות מחושמלים יפקדו את פסי הרכבת כבר ב-2015 אז יופעלו קווים שיובילו מכרמיאל למרכז הארץ וכן ירושתו רכבות בשרון ומתל אביב לאשקלון. בסוף 2017 צפויה להיחנך גם הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים.