לאחר חודשים של עיכובים שנבעו מלחצים אטמוספריים גבוהים, חזר הקידוח לפעילות שוטפת. עלות העיכובים נאמדת בעשרות מליוני שקלים
ממשיכים לקדוח: לאחר תיקון התקלה, קידוח שמן חוזר לפעילות
קידוח ים 3 (שמן) חזר לפעילות במהלך סוף השבוע האחרון, כך דווח הבוקר על ידי גלובס. הקידוח, שנתקל בקשיים במהלך אפריל האחרון, חזר לפעילות שוטפת וזאת לאחר שהקודחים הרחיבו את פיר הקידוח והתמודדו עם בעיית הלחצים שהופיעה בעומק של 3,551 מטר. יש לציין כי הודעה מטעם החברה על המשך הקידוח ניתנה כבר ב-19 במאי 2013 אך נראה כי עד כה לא בוצעה העמקת הקידוח בפועל.
בהודעה ששוחררה על ידי שמן במהלך חודש מאי נכתב כי "קספיאן דרילינג, חברת הביצוע בקידוח, מצאה דרך לחזור ולהפעיל את המקדח במתווה הנדסי חלופי שיאפשר למפעילה להגיע לעומק הקידוח הרצוי". העיכוב האחרון בקידוח, שהצטרף לעיכובים קודמים, הביאו להתייקרות הקידוח באופן משמעותי. בעוד שעלות הקידוח הראשונית עמדה על 92 מליון דולר, כיום עומדת העלות על 138 מיליון דולר ארה"ב, כאשר חלקה של "שמן" צפוי לעמוד על סך של כ- 111 מיליון דולר, זאת בהנחה שעסקת הרכישה של קספיאן דרילינג (במסגרתה רכשה 5% נוספים מהקידוח) תצא אל הפועל.
באותה הזדמנות דיווח ב"שמן" על כך שפנו לחברת הביטוח של הקידוח בכדי לנסות ולהשיג חלק מכספי ההוצאות שהתווספו באחרונה. לטענת "שמן", חלק מההוצאות שנגרמו כתוצאה מהאירועים בקידוח מכוסות על ידי פוליסת הביטוח שערכה החברה. חברת הביטוח שלחה שמאי מטעמה לבדוק את הטענות האמורות.