את הדברים אמר יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, אבישי ברוורמן, בדיון שנערך אודות פירוקה של בטר פלייס ויחסה אל הלקוחות מעתה והלאה
"מטריד שבטר פלייס רשמה את הפטנטים שלה בחברות אחרות"
דיון שנערך הבוקר (ה') בועדת הכלכלה של הכנסת אודות הבקשה שהגישה "בטר פלייס" לפירוק הביא עימו בעיקר חוסר וודאות מצד החברה באשר ללקוחות ורוכשי הרכבים. את הועדה פתח אבישי ברוורמן, יו"ר הועדה שאמר כי "הלקוחות מרגישים שאין להם גב. השרות הייחודי של בטר פלייס הוא תחנות החלפת הסוללה. 38 כאלה פרושות ברחבי הארץ וכעת מתגלה שלא כלכלי להחזיק את התחנות. מה יעשו לקוחות שרוצים לצאת לטיול בצפון. הם תקועים".
בהמשך דבריו הביע ברוורמן את סלידתו מהתרגיל שעשתה "בטר פלייס" כשרשמה את הפטנטים שלה על שמן של חברות אחרות. בדרך זו, רמז ברוורמן, עשויה החברה להיפטר מנושיה כאשר תבוא למכור את הפטנטים מבלי לשלם את חובה. " פטנטים אלה שווים כסף ואני מניח שבעלי החברה לישראל רוצים לעשות בהם שימוש" אמר ברוורמן.
עו"ד סיגל רוזן רכב שמונתה למפרקת הרשמית של החברה הודיעה כי השירות של הטענת הרכבים תעבוד בוודאות בשבועיים הקרובים (עד אמצע יוני 2013) אך לאחר מכן עדיין לא ברור מהו ההסדר אליו תגיע החברה. היא הבהירה כי המצב התזרימי של "בטר פלייס" בכי רע וכי הפעלה של תחנות ההטענה לאורך זמן יפגעו ברצון של משקיעים פוטנציאליים להכנס לעסקי הניהול של הטענת הרכבים.
"עד ה-13 ביוני תחנות השרות ימשיכו לפעול ואנו משמרים בשלב זה את כל מערכות התפעול" אמרה רוזן רכב "בנושא הסוללות – נפגשנו עם חברת רנו והבנו את משמעות הדברים – יש רצון טוב מצד רנו להגיע למענה שיאפשר פתרון לקוחות. הנושא בבדיקה ויש שיתוף פעולה. ברור לנו שכל גורם שיביע עניין בבטר פלייס ירצה תזרים חיובי וברור שאנו רוצים לגרום למערך להיות אטרקטיבי למי שירצה להמשיך ולתפעל את המנגנון. קשה לי לומר כמה זמן החברה תמשיך לתת שרות. אנו מכוונים לתפקד בשבועיים במסגרת תקציב של כמיליון וחצי דולר ובידינו יש כתשעה מיליון דולר".
לאחר מכן הבהירה רוזן רכב כי לרוכשי המכוניות אין סיכוי לקבל את כספן מהחברה תמורת המכוניות שרכשו, ואלו יהפכו לנושים ככל הנושים לאחר שלב הפירוק. " לצערי, ברגע שהחברה נכנסה לפירוק הלקוחות הופכים פורמאלית לנושים כמו כל נושה אחר ולא נוכל לרכוש מכוניות בחזרה. בכל העולם יש מודל שונה בו המכוניות פועלות על סוללה קבועה. נכון שזה נכס נחות כי הטווח נמוך יותר אך יש לבחון מודל זה. איננו יכולים להתחייב כרגע על דרך פעולה ספציפית אך נבחן את כל האפשרויות. לגבי הערבות של משרד התחבורה – קיבלנו מכתב שמשרד התחבורה הוציא לחברה ביום ראשון, ששלל לה את רישיון היבוא. למיטב ידיעתנו הערבות לא חולטה על ידי משרד התחבורה, הדבר מקשה על לקוחות שרכשו את הרכב, אנשים שלחו לי מייל והתחננו לקבל את כספם. לנו יש אינטרס שמאגר הלקוחות יגדל".
נציגי משרד התחבורה הביעו את מורת רוחם ביחס לעובדה שאנשי "בטר פלייס" סירבו להיפגש עמם עד כה. לדברי אבנר פלור, מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה:"בטר פלייס לא הודיעה לנו על פירוקה ולא הצלחנו לשוחח עם אנשי החברה. בתגובה הפסקנו את רישום כלי הרכב של בטר פלייס. בטר פלייס סירבה להתייחס לנושא הלקוחות. ביקשנו להיפגש עמם אך טרם נפגשנו, נעשה זאת במהרה".
בתוך כך אישר אמש שופט בית המשפט המחוזי בלוד את בקשת המפרקים של החברה באשר לפיטוריהם של 209 עובדי בטר פלייס, ללא שימוע. רוזן רכב אמרה הבוקר בכנסת כי עובדי החברה יקבלו את משכורת מאי והוסיפה כי "עובדי החברה נופו על מנת לאפשר לנו לעשות בדיקות ולקבל את המידע לקראת מכירה. מבחינתנו קבוצת בטר פלייס כוללת 14 חברות שמהן רק ארבע רשומות בארץ. עשר חברות נוספות מצויות במדינות אחרות בעולם. אחת החברות היא חברה שווייצרית המחזיקה את ה-IP של החברה. יש כוונה להגיש בקשה לבית המשפט בישראל על מנת לפרק את החברה בשוויץ".