תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
אשתו של שי אגסי: המדינה לא נתנה אגורה בסיוע לפרויקט הלאומי
מערכת תשתיות 29 במאי 2013 11:58 2 תגובות

בפוסט מנומק במיוחד עונה אשתו של שי אגסי, תמי חוטובלי, לשאלות החוזרות אודות הסיבות לקריסת בטר פלייס. כל התשובות בפנים

Print Friendly, PDF & Email
אשתו של שי אגסי: המדינה לא נתנה אגורה בסיוע לפרויקט הלאומי

אשתו של שי אגסי: המדינה לא נתנה אגורה בסיוע לפרויקט הלאומי

אשתו של שי אגסי, תמי חוטובלי, מגיבה בדף הפייסבוק שלה למגוון הטרוניות שהופנו לבטר פלייס במהלך שנות פעילותה ובמיוחד לנוכח בקשת הפירוק שהוגשה השבוע. בתחילת דבריה כתבה חוטובלי "תרשו לי לבלבל אתכם קצת בעובדות! לא אענה לאנשים שיתווכחו אתי על העובדות מבלי להביא סימוכין! ולא מעיתון זה או אחר שקיבל טיפ מיבואן רכב כל שהוא".

יש לציין כי חוטובלי הביאה אותה בפוסט מנומק להפליא שספק אם היה יכול לייצג טוב יותר את בעלה, שנפלט מהנהלת החברה כבר לפני כמעט שנה. באשר למחיר הרכב שנחשב ליקר יחסית, כתבה חוטובלי כי "רנו מכרו את הפלואנס לבטר פלייס ביותר כסף מאשר בטר פלייס תימחרה את המכונית לצרכן! זה כמובן כולל סוללה. את ההפסד במכירה ניסתה בטר פלייס לכסות בחוזה החודשי שגם הוא עלה בממוצע בערך 150 דולר לאדם בחודש (וזה כולל עלויות החשמל והמימון). תפישת העולם היתה לכסות עלויות על המכוניות בשנה-שנתיים הראשונות (לא להרוויח) ועם הזמן ככל שהמחירים יורדים, להתחיל להרוויח".

באשר למונופוליות של בטר פלייס בכל הקשור לעמודי ההטענה הבלעדיים של החברה, כתבה: "לכל לקוח היה עמוד טעינה בייתית שהוא לא שילם עליו אגורה, לא על העמוד ולא על החשמל ממנו. כך גם כשאותו לקוח טען את הסוללה באלפי העמודים ברחבי הארץ. לקוח היה יכול לקנות כבל פתוח שאיפשר טעינה בכל שקע חשמלי. כל סיפור 'המונופול טעינה' נוצר כספין של יבואני הרכב שפחדו על המונופולים שלהם. וראו מלחמתם ביבוא המקביל לישראל זה שנים".

לחוטובלי יש גם בטן מלאה על משרד האוצר שלטענתה עשה כל שביכולתו בכדי למנוע את קידום המכונית החשמלית ולאפשר לה להתחרות ברכבים המונעים על דלקים פוסיליים. "המדינה לא נתנה אגורה אחת בסיוע ל'פרויקט הלאומי' הזה. נהפוך הוא, באופן ישיר ועקיף בטר פלייס שילמה כ-750 מיליון שקל מסים לקופת האוצר לאורך 5 השנים של חייה. 750 מיליון שקל במיסוי מיוזמה שלא הכניסה עדיין אגורת רווח אחת – זה חייב להיות שיא גם של משרד האוצר"

בהמשך מתייחסת חוטובלי להטבת המס שקיבלה "בטר פלייס" עבור רכבים מקבוצת זיהום 1 אך מציינת כי "הנחת המס על רכב שנקבעה על-ידי המחוקק הופעלה בצורה שרירותית עם כניסת המכוניות לשוק. התוצאה: רכב חשמלי שנמצא בקבוצת זיהום 1, שילם שילוב של מס קנייה ומס ערך מוסף – 30 אלף שקל. בארה"ב, המחוקק משלם החזר מס של 30 אלף שקל לקונה רכב חשמלי! לשם השוואה, הרכבים בקבוצת זיהום 3 משלמים בממוצע 15 עד 20 אלף שקל מס קניה ומע"מ… זאת למרות שהם משתמשים בדלק ומזהמים את האוויר".

לסיום התייחסה חוטובלי להשוואה המתבקשת לאחות האמריקאית "טסלה" שהגישה באחרונה דו"חות כספיים מרשימים במיוחד והחזירה את הלוואותיה טרם זמנן. "טסלה מייצרת מכונית שעולה 100 אלף דולר לדגם עם הטווח של 350 ק"מ. זה לא קסם, פשוט שמים הרבה בטריות בפנים… בעלות גבוהה. אותה מכונית, כאשר היא תגיע לישראל, לפי מדינוי מיסוי של האוצר היום, תעלה קרוב לחצי מיליון שקל. היום קונים מעט מאד מכוניות במחיר הזה כל שנה בישראל, ולכן זה לא פתרון שעונה לאותו סגמנט שוק ש-90% מהנהגים קונים בו".

"טסלה יודעת לטעון בתחנות טעינה 'מהירה'. הטעינה שם ממלאת סוללה בערך ב-90 דקות. אתם רואים מישהו עומד בישראל בחום הקיץ 90 דקות וטוען סוללה בכדי להגיע הביתה? למה זה עובד לטסלה? כי אם אתה קונה רכב בחצי מיליון שקל אתה כנראה בעלים של רכב נוסף לנסיעות ארוכות…החברה אכן רווחית ושווה המון (יותר מרוב חברות הרכב, כמעט 10 מליארד דולר שווי), אחרי שמכרה 5,000 מכוניות ברבעון האחרון. יחד עם זה, טסלה הייתה על סף פשיטת רגל אחרי שהוציאה את הרכב הראשון שלה. ממשלת ארה"ב נתנה לה הלוואה של 500 מיליון דולר בכדי לצלוח את המשבר ולהוציא רכב אחר. הרכב השני הצליח (הראשון רק הפסיד כסף)… וטסלה החזירה את ההלוואה".

Print Friendly, PDF & Email
איכות הסביבה בטר פלייס משרד האוצר רכב חשמלי תחבורה ירוקה תמי חוטובלי

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

2 תגובות

  1. דודי הגב 30 במאי 2013 בשעה 18:39

    אין לי מילה רעה לאמר על שי אגסי ואיני מלין על רעייתו שיוצאת להגנתו. יחד עם זאת עליה לזכור את הדברים הבאים:
    1. כל יזם יכול לטעות וגם להיכשל. ככל שהפרופיל גבוה יותר, הכשלון מהדהד יותר. שי אגסי בחר בפרופיל הגבוה ביותר לחברת סטארט אפ שיכול להיות בישראל ורתם את נשיא המדינה. כשלונו כתוצאה מכך גם הוא גורר תגובות רבות יותר.
    2. הפרויקט של בטר פלייס אכן יכול להחשב כפויקט לאומי. יש עוד הרבה כאלה ואף הם אינם זוכים ליותר הקלות מאלה של בטר פלייס. גם הם משלמים מיסים. זוהי המציאות.
    3. בטר פלייס בהנהגתו של שי אגסי עשתה שתי טעויות שיווקיות גסות ועל כך נפלה. האחת שפנתה לפלח שוק שדורש סוללות, ומכאן נגררה להוצאות עתק. לו בחרה בפלח השוק של המכוניות השניות במשפחה, אלה שנוסעות פחות מ 100 ק"מ ביום. היתה בטר פלייס היום בעננים. השניה היא שמכרה את המכוניות לאנשים: טיפש מי שקונה מכונית במחיר כזה (בסטמדרט שאיננו זקוק לו) מחברת הזנק שיכולה מחר להתמוטט (מה שאכן קרה). לו החלה מייד בהתחלה מה שעשתה מאוחר מדי למכור באמצעות ליסינג, היתה היום במקום אחר. את כל הכסף שהשקיעה בנושא הסוללות היתה אמור להשקיע במימון המכוניות ובהגדלת השוק.

    יחד עם כל זאת – צר לי מאד על הכשלון הזה, ממש חבל. החלום חשוב ובסופו שלדבר יתממש. חבל שלא אצלנו

  2. שי הגב 6 ביוני 2013 בשעה 8:18

    לכל הצדקנים והחכמים,
    כל הרעיון של בטר פלייס היה שגוי מייסודו ומבוסס על מצגי שווא ופנטזיות.
    השקר טבעו שהוא צף בסוף – וכך קרה גם הפעם.
    טוב שזה נגמר ומגיע לפראיירים שנפלו בפח אחרי שהוזהרו.

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס