"הדבר הראשון שברור הוא שאין לקבוצה זכות קיום במתכונתה הנוכחית" כך אמרה הבוקר המפרקת הזמנית של החברה בבית המשפט
בטר פלייס: חובות של 40 מ' דולר; שווי הנכסים בסך 9.5 מ' דולר
דיון שנערך היום (ג') בבית המשפט המחוזי מרכז בפני השופט אילן שילה בדבר פירוקה של בטר פלייס העלה כמה מספרים מעניינים בדבר חובותיה של החברה לכלל נושיה. מבקשת הפירוק שהגישה החברה עולה כי חובן של החברות (בטר פלייס חולקה ל-4 חברות שהגישו יחד את הבקשה) לספקים חיצוניים נאמד בכ-40 מליון דולר כאשר שווי הנכסים נאמד בכ-9.5 מליון דולר בלבד. עוד נמסר כי היקף הכנסות החברה במהלך שנת 2012 עמד על כ-7 מליון דולר בלבד בעוד שתזרים המזומנים שלה הינו שלילי. בעבר מסרה החברה כי ב-2012 לבדה הפסידה החברה 454 מיליון דולר, ומאז הקמתה צברה הפסדים אדירים של 812 מיליון דולר.
במהלך הדיון אודות פירוק החברה, ביקשה המפרקת הרשמית עו"ד ורו"ח סיגל רוזן רכב להשאיר את בטר פלייס כעסק חי וזאת בכדי לנסות ולמצוא רוכשים לחלקים מהחברה שלטענתה כבר הביעו עניין בנושא. עוד אמרה רוזן רכב כי "הדבר הראשון שברור הוא שאין לקבוצה זכות קיום במתכונתה הנכחית. כשרמת ההכנסות והעלויות – מצביעה על תזרימים שליליים. במתכונת הזו אין טעם להמשיך ולתפעל אותה. עץ האחזקות כולל 14 חברות – 4 בישראל והשאר בחו"ל. יש קשרי גומלין בין החברות, אך יש צורך להפריד ביניהן כדי שנוכל לבחון כל חברה לגופה. על פי נתוני החברה – וטרם אומתו – כרגע יש 18.9 מיליון דולר בקופות החברות ביחד. על הפרק תשלום 2 מיליון דולר עבור משכורות לעובדים".
הנושים שהגיעו הבוקר לבית המשפט כללו את נציגיהם של חברת החשמל, חברת הליסינג אלבר, חברת IBM, עובדי החברה, בעלי המכוניות וקבוצת ברן. יש לציין כי כבר אמש דרשה נציגת רנו תשלום מצד בטר פלייס של 65 מליון אירו, זאת לצד הדרישה לתפקד כנושה מובטח. ברן, החברה שהייתה אחראית להקמת תשתית תחנות ההטענה של בטר פלייס בישראל מסרה לפני כיומיים כי פירוקה של בטר פלייס מותיר אותה בחוב של כ-38 מליון ש"ח. מחיקת החוב הזו נעשית לאחר מחיקה נוספת שבוצעה במהלך 2012 בסכום של 16.5 מליון ש"ח.