נציגי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מצאו פתרון לבעיית הקרינה שנבעה מפרויקט חישמול הרכבת. כעת ימתין הפרויקט לאישור הועדה לתשתיות לאומיות
אור ירוק: פרויקט חישמול הרכבת קיבל אישור המשדד להגנת הסביבה
המשרד להגנת הסביבה שיחרר היום (ב') הודעה בה הוא קובע כי נציגי המשרד הגיעו להסכם עם רכבת ישראל בנושא פרויקט חשמול הרכבת. משמעות הדבר היא כי בניגוד לדיווחים שראו אור ביממה האחרונה, הרי שהמשרד והנהלת הרכבת הגיעו לעמק השווה בכל הקשור לרמת הקרינה המותרת (4 מיליגאוס). כעת, הפרויקט יצטרך להמתין להכרעת הוועדה לתשתיות לאומיות.
על פי הסיכום שהושג בין המשרד להגנת הסביבה והנהלת הרכבת, באזורים מיושבים בהם ישנו חשש לקרינה חורגת, יוקמו שנאים אשר יביאו להפחתת הזרמים בקו, דבר שינמיך את רמת הקרינה הנפלטת. בדרך זו, מבהירים נציגי המשרד להג"ס, תעמוד הקרינה באותם אזורים ברמות הנמוכות מהסף שנקבע במשותף בין המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות.
נציגי המשרד להגנת הסביבה מסרו היום כי "אנו תומכים בתחבורה ציבורית לא מזהמת ומתנגדים לחשיפת הציבור לקרינה ברמות בלתי סבירות, בלתי מוצדקות ואף מסוכנות. צר לנו שעמדה זו לא באה לידי ביטוי בפרסום אמש, אלא נדחקה לטובת שלל טיעונים התומכים באישור הפרויקט על אף הקרינה החורגת וחשיפת הציבור אליה".
פרויקט חישמול הרכבת מבקש להפוך את קרונות וקטרי הרכבת לכאלו שיעבדו על חשמל במקום על ידי סולר. הפרויקט עתיד להפוך את הנסיעה ברכבות למהירה יותר, נוחה יותר וסביבתית בהרבה יותר. עם זאת, הפרויקט סבל מדחיות רבות בשל התנגדויות מוקדמות של גורמים במשרדי הבריאות והלהג"ס שקבעו כי קרינה הגבוהה מ-4 מיליגאוס מסכנת את הציבור. כעת הושגה פשרה ויש לקוות כי אישור הפרויקט יקודם במהירות גם בות"ל.
חבל שבתחום התדר הגבוה (קרינת רדיו-סלולרי-אלחוטי) התקן של המשרד לא מתקרב אפילו לרמה מגנה ומבוסס על אפקט חום בלבד.
התקן של המשרד לקרינת רדיו גבוה ולא מגן!
התקן של המשרד לקרינת רדיו מבוסס על אפקט חום בלבד ושולל כל השפעה ביולוגית של הקרינה!
חייבים להבין ולהכיר בכך שקרינת רדיו, כמו קרינה בתדר נמוך, פוגעת ומזיקה כבר ברמות נמוכות מאוד!
אני למשל נפגע ברמה של 0.1 מיקרו וואט לסמ"ר, והתקן עומד בין 40 ל 100 בהתאים לתדר.
לפרטים נוספים חפשו – "ללא קרינה בשבילך" בגוגל