כל פסיעה על האריחים היחודיים מייצרת עד 8 וואט של אנרגיה קינטית וזו מוזנת חזרה לבטריות שיכולות להטעין מסכי תצוגה ושילוט אלקטרוני לאורך המסלול
מרתון פריז: אריחים קוצרי אנרגיה לאורך המסלול
מארגני מרתון פריז שנערך היום (ראשון) הניחו אריחים קוצרי-אנרגיה לאורך המסלול, אריחים שיבטיחו שלא כל המאמץ שמושקע על ידי 40,000 הרצים במירוץ ירד לטמיון. האריחים הגמישים עשויים מצמיגי משאית ממוחזרים ויקיפו 25 מטרים מתוך השאנז-אליזה, זאת בסגרת מסלול של 42.2 קילומטר. כך מוסרת חברת פאווגן סיסטמס (Pavegen Systems), היצרנית הבריטית של האריחים. כל פסיעה מייצרת עד 8 וואט של אנרגיה קינטית וזו מוזנת חזרה לבטריות שיכולות להטעין מסכי תצוגה ושילוט אלקטרוני לאורך המסלול, מסרה החברה.
ספונסרית המירוץ, שניידר אלקטריק, שואפת להפוך בסופו של דבר את מרתון פריז לאירוע שמייצר אנרגיה מאשר צורך אותה, אמר ארון דייויס, מנכ"ל השיווק של החברה. פאווגן שפועלת בלונדון שואפת מצידה כי האריחים אותם היא מייצרת יסייעו בהפחתת פליטות פחמן ויגבירו את היעילות האנרגטית בערים ברחבי העולם בעתיד, היא אמרה.
"תדמיין שריצה או הליכה שלך לעבודה תוכל לעזור להפעיל את האורות עבור דרך החזרה שלך הביתה בערב", אמר אחד מהמנהלים הבכירים בפאווגן, לורנס קמבל-קוק, שהמציא את הטכנולוגיה. מדובר ב"סוג חדש של טכנולוגיית אנרגיית אוף-גריד שאנשים אוהבים להשתמש בה ושיכולה לתרום להפחתת פליטות היכן שצועדים הרבה, ללא קשר למזג האוויר".
פאווגן סירבה לומר כמה אנרגיה האריחים יפיקו משום שמתקיימת תחרות ציבורית לניחוש. שניידר אלקטריק תתרום 10,000 אירו לצדקה אם הייצור של האריחים יעלה על 7 קילו-וואט לשעה, אנרגיה שלפי פאווגן תספיק להאיר נורה למשך 5 ימים.
דובר פאווגן סירב לומר כמה עולים האריחים. הוא אמר שלאחר קיצוץ העלויות במחצית לאורך השנה החולפת' המטרה היא להוריד את המחיר עד לכ-50 פאונד לאריח ובכך להפכו שווה ערך במחיר למוצרי ריצוף מיוחדים אחרים.