'בטר פלייס' דיממה במהלך הרבעון האחרון של שנת 2012 עם הפסדים של 251 מליון דולר, זאת לעומת הפסדים של 73 מליון דולר ברבעון המקביל של 2011
שנה רעה לבטר פלייס: הפסידה 454 מליון דולר ב-2012
'בטר פלייס' דיממה במהלך הרבעון האחרון של שנת 2012 עם הפסדים של 251 מליון דולר, זאת לעומת הפסדים של 73 מליון דולר ברבעון המקביל של 2011. בחישוב שנתי הפסידה החברה סכום כולל של 454 מליון דולר כאשר סך ההפסדים שלה מיום הקמתה עומדים על 812 מליון דולר. המדובר בסכומי עתק עבור החברה הצעירה שביקשה להכניס את טכנולוגיית ההטענה של בטריות הרכב החשמלי ברחבי ישראל ודנמרק.
בטר פלייס סבלה בשנה החולפת משלל זעזועים. הראשון והידוע שבהם אירע בעת עזיבתו של שי אגסי, מייסד החברה, שעזב אותה בטריקת דלת. לאחר מכן פוטרו שלל מנהלים שמונו במקומו של אגסי כאשר נכון להיום מכהן כמנכ"ל העולמי והישראלי גם יחד, דן כהן. המנכ"ל הטרי הכניס מספר שינויים במודלים השיווקיים של החברה, כולל מודל ליסינג שונה מזה שהונהג קודם לכן. נתוני המכירות של החברה השתפרו קמעה בינואר 2013 אך מאז לא דווח על הישגים נאים באות קנה מידה.
יש לציין כי במקביל להשקעה הפוחתת של החברה לישראל (המחזיקה 30% מהחברה) בבטר פלייס, משקיעים מנהליה בתעשיית רכב קונבנציונלית. לאחרונה השיקה החברה את ה"קורוס" מבית סדאן, רכב שמיועד בראש וראשונה לשוק הסיני. במהלך השקת הרכב שנערכה בז'נבה התייחס עופר לתחרות הסמויה בין הרכב החדש לזה של בטר פלייס ואמר כי "יש סינרגיה בין שני הדברים. קודם כל נכניס לשוק הסיני את הקורוס. אי אפשר להתחיל עם רכבים חשמליים כבר ביום הראשון. לאחר שנעמוד על אדמה יציבה, נוכל לשלב כוחות עם הרכב החשמלי".
לא יאומן איך אנשים גדולים עושים מהלכים כושלים… כשהיום ניתן למצוא היברידיות כמו קיה אופטימה, לא הרבה נותנים את מבטחם בבטר פלייס שעשו שת"פ דווקא עם רנו… לא נשמע מבטיח