תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
העצה הטובה שקיבל שי אגסי מקלינטון: תן את המכונית בחינם
קארין הבר 3 במרץ 2013 13:26 אין תגובות

שי אגסי פרסם ברשת החברתית LinkedIn את העצה שהעניק לו נשיא ארה"ב לשעבר. "אתה האיש החכם מבין שנינו" אמר קלינטון לאגסי כשהבהיר לו איך יצליח להלחם במכוניות מונעות הבנזין

Print Friendly, PDF & Email
העצה הטובה שקיבל שי אגסי מקלינטון: תן את המכונית בחינם

העצה הטובה שקיבל שי אגסי מקלינטון: תן את המכונית בחינם

סדרת ה"influencer" בלינקדין מתמקדת בפרסום העצות הטובות ביותר מבכירים בתחומי עשייה שונים בעולם. עבור שי אגסי, המייסד והמנכ"ל לשעבר של בטר פלייס, העצה הזו הגיעה מנשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון.

ב-2006 הציג אגסי גרסה מוקדמת לחברה שתהפוך עם הזמן לבטר פלייס, לפיה המכונית והבטרייה החשמלית יעלו יחד בסביבות ה-32,000 דולר. הוא חשב שנהגים יסכימו לשלם את הסכום אם יבינו שההשקעה תוחזר להם לאורך זמן בזכות החיסכון בדלק. בפוסט שפרסם ברשת החברתית אמר אגסי כי "הנשיא קלינטון הקשיב וקלט את הרעיון שלי במהירות ואז אמר 'עד שתשכנע את החבר'ה העשירים בישראל לנסות את זה ואז את החבר'ה הממוצעים בישראל לנסות את זה, ואז תביא את זה לארצות הברית לחבר'ה העשירים שלנו… לעולם יאזל הזמן". 

"ואז, אומר אגסי, הגיעה ההדרכה העסקית הטובה ביותר שאי פעם קיבלתי: אתה צריך לתמחר את המכונית שלך כך שהאדם הממוצע יעדיף אותה על פני המכונית שהוא רוכש כיום – מכונית משומשת בת שמונה שנים שנוסעת על בנזין ונמכרת בפחות מ-3,000$. למעשה, אם אתה יכול למסור את המכונית שלך בחינם זאת דרך בטוחה להצליח'. הבטתי בו ושאלתי ' איך אתה נותן מכונית בחינם ועדיין עושה כסף?'. הוא ענה בכל הרצינות 'אני לא יודע… אתה האיש החכם כאן.' ובאומרו את זה הוא הסתובב והלך משם. אני יודע שזה נשמע מצחיק עכשיו, אבל תסמכו עלי שאז זה היה מתסכל". 

זה היה מתסכל, אגסי מסביר, בגלל שקלינטון צדק לחלוטין. הוא הבין באופן אינטואיטיבי אמת עסקית בסיסית. אם לשים זאת במונחים עסקיים, כתב אגסי, עצתו של קלינטון הייתה זאת: "אתה חייב לתכנן את התמחור מנקודת המבט של לקוח היעד, במסגרת הגבולות של המחירים שלך. הרוכשים הראשוניים במקרה של מכוניות חשמליות הם קונים סביבתיים, כאלו שמוכנים לוותר על נוחות ועדיין לשלם יותר מאשר על מכוניות מונעות בנזין. אבל על מנת לשרת את מרבית הקונים אנו צריכים לנצח את ההצעות של השוק במונחים של מוצר טוב יותר במחיר נמוך יותר. אנו צריכים להיות הגיוניים עבור האדם הממוצע."

"אתה לא משנה את העולם או משבש שתי תעשיות ענק (תעשיית הרכב וחברות הנפט) על ידי פנייה לשוק נישה" אמר אגסי . התובנה הזו הובילה אותו למודל עסקי שונה לגמרי. במקום לנסות למכור שילוב יקר של מכונית ובטריה, בטר פלייס תבנה תחנות החלפה לאותן בטריות. הדבר מקל על יצרני הרכב לבנות מגוון של דגמים ועוזר לנהגים שנרתעים מטווח הנסיעה המוגבל של מכוניות חשמליות. כשהבטריות הופכות זולות יותר ותחנות שכאלה הולכות ומתפשטות, מכוניות חשמליות יכולות יום אחד להגיע למחיר של מכוניות מונעות בנזין, שזה מה שישכנע את המשתמש הממוצע לרכוש אותן". 

Print Friendly, PDF & Email
בטר פלייס ביל קלינטון מכונית חשמלית רכב חשמלי שי אגסי

קארין הבר |להציג את כל הפוסטים של קארין הבר


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד