תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
מכון התקנים מקדם תקן סיני לטעינת אוטובוסים חשמליים בישראל
קארין הבר 28 בפברואר 2013 13:25 3 תגובות

אישור התקן, שיבוסס על מודל הקיים בסין, יקדם עמדות טעינה בכבלים ייחודיים שיטענו את האוטובוסים במהירות רבה ויחליפו את בטריית הליתיום המוכרת מהרכב החשמלי

Print Friendly, PDF & Email
מכון התקנים מקדם תקן סיני לטעינת אוטובוסים חשמליים בישראל

מכון התקנים מקדם תקן סיני לטעינת אוטובוסים חשמליים בישראל

ועדת התקינה לרכב חשמלי של מכון התקנים הישראלי מינתה ועדת מומחים לבחינת התשתית הקיימת להכנת תקן ישראלי לעמדת טעינה לאוטובוס חשמלי. אוטובוס זה מופעל  בכבלי על (Super\Ultra Capacitors), כפי שישנם בשנחאי שבסין, בה כמה קווים כבר נוסעים על כבישי העיר באופן שוטף. כבלים אלו מיוצרים ע"י חברת SHANGHAI AOWEI , שמומחים מטעמה ישתתפו בסדנה שיערוך המכון בנושא בעוד שבועיים.

יצחק אקרמן, מנהל הועדה, מסביר כי טכנולוגיית כבלי העל מחליפה את בטריית הליתיום המוכרת. לדבריו, ההתקן יודע לאגור אנרגיה באופן שונה מהסוללה, אופן בו ההטענה והפריקה מתבצעות במהירות. כבלי על היא טכנולוגיה עמידה יותר, אומר אקרמן, וכך היא מסוגלת למילוני טעינות-פריקות לעומת כמה אלפים שמעניקה הבטרייה. כמה שניות של טעינה מאפשרות קילומטרים של נסיעה באוטובוס, זמן קצר המאפשר ניצול אפקטיבי של אנרגיה.
 
במקום מעין תחנת כוח בחניון אוטובוסים בו תערך טעינה במשך הלילה, עמדת ההטענה תמוקם בתחנות עצמן בדמות פסי הולכה. כך התשתית לשם העלאתם על הכביש של האוטובוסים החשמליים דרושה רק בתחנות עצמן.

מטרת מכון התקנים הישראלי היא לבחון אפשרות לאמץ תקן סיני ולגבש המלצה לתקן ישראלי עבור עמדות טעינה לאוטובוס מבוסס כבלי על. טכנולוגיה זו תפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר בערים, בהתאם לחוק אוויר נקי שנחקק ב 2008. אישור התקן ועמדות הטעינה יוביל להרצת פיילוט בידי חברות האוטובוסים.

מכון התקנים הישראלי מקיים סדנה בנושא ושמה "אוטובוס חשמלי מבוסס קבלי על והתשתית הנדרשת". הסדנה תתקיים ביום חמישי, 14.3.13 בשעה 12:45 במכון, רחוב חיים לבנון 42 תל אביב.

Print Friendly, PDF & Email
אוטובוס חשמלי מכון התקנים מכונית חשמלית סין קבלי על רכב חשמלי

קארין הבר |להציג את כל הפוסטים של קארין הבר


« פוסט קודם
פוסט הבא »

3 תגובות

  1. פרופ' אהרן רואי: הגב 2 במרץ 2013 בשעה 23:16

    כבלי-על (כבלי – – כבלים) = חוטיחשמל תלויים גבוה מעל עמודי חשמל. מקובל מאד בארופה לאוטובוסים כבר הרבה שנים (אולי מאה שנה). גם לרכבות וטראמס.יש מישהו בארופה שלא נסע בהם?
    זה פתרון נהדר ומעשי.
    אהרן רואי.
    08-6415081

  2. צביקה החשמלי הגב 8 במרץ 2013 בשעה 14:29

    טעות מביכה ביותר של הכתב . מדובר בקבלי-על ולא בכבלי על. קבל (CAPACITOR) הוא אלמנט אלקטרוני לאגירת חשמל בדומה לסוללה.
    לא , לא נחזור לכבלי חשמל (-:

  3. אבי בן ליש הגב 26 בפברואר 2024 בשעה 13:09

    שלום, האם יש תקן ישראלי לעמדת טעינה לאוטובוסים ?
    אם כן, שלחו לי בבקשה את התקן הרלוונטי לתיכנון עמדת טעינה לאוטובוסים.

    בברכה,
    אבי
    052-2599086

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס