המאבק בין ניו יורק טיימס ל"טסלה" נמשך: החברה הוכיחה כי כתב הרכב של העיתון לא דייק בנתוני הנסיעה שלו ולכן לא הגיע ליעדו לאחר הטענת הרכב
טסלה: בידינו נתונים שמפריכים הדיווח בניו יורק טיימס
בעקבות ההכרזה של חברת טסלה כי הדיווח שניתן בניו יורק טיימס על נסיעת המבחן עם מודל S אינו נאמן למציאות, שחררה החברה נתונים שתועדו במערכת רישום ממוחשבת הנוגדים את הדיווח. בביקורת שרשם הכתב ג'ון ברודר נטען שהמכונית נותרה ללא אנרגיה במהלך יומיים של נסיעה מוושינגטון לקונטיקט. כוונתו של ברודר הייתה לבדוק את הפונקציונאליות של תחנות ההטענה החדשות שהתקינה החברה לאורך הדרך – הסופר צ'ארג'ר (supercharger) – שמאפשרות לנהגי מודל S להטעין את בטריית הרכב שלהם בחינם.
נתוני טסלה מראים שברודר, חרף ההדרכה שקיבל באשר למהירות הנהיגה והטמפרטורה הפנימית של הרכב, נסע במהירות של כ-81 מייל לשעה, במקום המהירות המומלצת של 55. הטמפרטורה הפנימית נשמרה על 72 מעלות פרנהייט, טמפרטורה גבוהה בהרבה מכפי שנתבקש. הממצאים גם מראים שהמכונית מעולם לא הוטענה במלואה במהלך הנסיעה. נתונים שנאספו מאחד מרישומי הסופרצ'ארג'ר מוכיחים כי טענתו של ברודר בנוגע להטענת הרכב במשך 58 דקות במהלך החלק השני של הנסיעה אינה נכונה. לפי הרישומים של טסלה המכונית הוטענה למשך 47 דקות בלבד.
ברודר העניק תגובה מפורטת לסתירות שהועלו מצד טסלה ואמר "שמחתי לקבל את המשימה ולנסות את רשת הסופר צ'ראג'ר החדשה של החברה וכפי שציינתי קודם: לא צפיתי בשום אופן – או גרמתי במכוון – לצרות בהן נתקלתי".
בתוך כך, טסלה מקבלת רוח גבית דווקא מגוף תקשורת אחר. בנסיעת מבחן שערך כתב CNN נלקחה המכונית החשמלית לנסיעה בין בוסטון לוושינגטון והציגה תוצאות טובות. על פי הדיווח, הטענת הבטריה ארכה כשעה, זמן לא מבוטל, אך מהיר בהרבה מזמן ההטענה במכוניות חשמליות אחרות. כמו כן, העובדה שהמודל מסוגל לנסוע כ- 270 מייל על בסיס הטענה אחת, נחשב לנתון משופר בהרבה מזה שהתרגלנו אליו בתעשיית הרכב החשמלי. כאשר הכתב נשאל הםא רשמיו החיוביים מוכיחים כי הדיווח בניו יורק טייימס הינו מזויף, השיב כי "לא מדובר באותו מסלול. אנחנו עשינו את המסלול שלנו ביום אחד ולא ביומיים וגם הטמפרטורות שעברנו היו שונות כך שאין דרך להשוות בין שני המקרים".