חברת אוטודסק תעניק תוכנות השוות מאות אלפי שקלים לסטארט אפים ישראליים בתחום הקלינטק, ללא תמורה. הסגוואי הציוני והמתקפל הוא נציג ראשון לשיתוף הפעולה בין הצדדים
הסטארטאפ הישראלי בתחום הקלינטק יהנה מתוכנות מידול יקרות- בחינם
"המטרה שלי", אומר רני קמחי, מנהל פעילות אוטודסק בישראל, "היא לבוא ולסמלץ. איך אני ממזער את הנזק הסביבתי ועושה את זה בצורה הטובה ביותר". במילה אחת קטנה, לסמלץ, (מלשון סימולציה) ניתן לסכם את עיקר פעילותה של אוטודסק, חברה המתמחה באספקת תוכנות תלת ממד בתחומים שונים, החל מתחום התכנון, ההנדסה ועד לעולם הקולנוע. כך למשל עבדה אוטודסק עם חברה שוודית ששאפה לייצר אנרגיה מגלי ים ובאמצעות הסימולציה שהעניקה לה התוכנה, הצליחה לגייס כספי משקיעים ולצאת לדרך. "הקשר בין התחומים", מסביר קמחי, "הוא ההדמיה. התכנון שלי והרעיון שלי זקוק לעטיפה בכדי שמישהו יהיה מעוניין להשקיע בי".
אוטודסק השיקה תוכנית בשם Autodesk Clean Tech Partner וזו הושקה בלמעלה מ- 46 מדינות ברחבי העולם לרבות בישראל, אשר הצטרפה לתוכנית ב 2011 סמוך למועד השקת התוכנית בארה"ב ובאירופה. במסגרת התוכנית 'אוטודסק' מספקת לחברות סטארט-אפ בתחום הקלינטק תוכנות אב-טיפוס דיגיטלי, כולל Autodesk Inventor, עבור תכנון, המחשה וסימולציה של מוצרים לפני בנייתם, זאת כדי לקצר את זמן היציאה לשוק וליצור חדשנות במהירות רבה יותר. כל שותף המצטרף לתכנית מקבל חינם תוכנות בשווי של עד 150 אלף דולר, כולל חמישה רישיונות עבור כל אחת מהתוכנות.
בין חברות הקלינטק הישראליות שהצטרפו לתכנית נמנות חברות כגון: Leviathan Energy, הידרוספין, ווטר-ג'ן, גלובל-פיול, Muve Project, TIGI ועוד רבות אחרות. "ישראל נחשבת למעצמה של חדשנות בתחום הקלינטק. חברת המחקר Cleantech Group דירגה את ישראל במקום השני בחדשנות בחברות סטארט אפ בתחום הקלינטק", אמר קמחי. "אוטודסק מכירה בכך שהכרחי כי חברות Clean Tech יוציאו מוצרים לשוק מהר יותר ובאופן חסכוני יותר, ללא חשיבות למקום בו הן נמצאות במחזור חיי הפיתוח", אומר אילן ישראל, מנהל אגף אוטודסק באומניטק.
קמחי הדגיש את החשיבות ליצירת מודעות לקיומה של התכנית של אוטודסק אצל סטארטאפיסטים, אקדמאים ומכוני מחקר ישראליים. ישראל אמנם נחשבת למובילה בתחום הקלינטק, אך ההשקעה בו נמצאת במגמת ירידה. "בישראל פחות אנשים נכנסים לעניין הזה. בישראל החל מ-2010 מעבר להשקעה בתוכנה, לעולם המובייל".
דוגמא לסטרטאפ ישראלי שנהנה מהתוכנות שמציעה אוטודסק הוא פרויקט של תחבורה עירוני אישי ואקולוגי – muve. המוב, באמצעות הכלים של אוטודסק, פיתח אבטיפוס שהוא מעין סגוויי למתקדמים. המוב מבקש להציע פתרון קל ונוח לפקקים, ללוחות הזמנים המעורערים של התחבורה הציבורית ולזיהום. אמיר זייד, מעצב מתחום הרכב ומייסד פרוייקט המוב, הציג את המודל – מעין טרולי שנפתח לכלי תחבורה שנראה כקורקינט מגודל בעל שלושה גלגלים. ההנעה שלו מתבססת על טכנולוגיית מדף כאשר ההנעה החשמלית ומבוססת בטריה אישית. השוני מהסגווי, מסביר זייד, הוא שהמוב הוא חסכוני יותר (6,000-7,000 דולר ליחידת סגוויי לעומת 2,000 למוב) ופונקציונאלי יותר – קל יותר וניתן לנשיאה ממקום למקום. היתרון שמעניק שיתוף הפעולה עם אוטודסק הוא גם זמן, מסביר זייד. "תוך ארבעה חודשים עברנו ממצב של תכנונים שהיו על הנייר ועד להבאתו של מוצר מדף שניתן להציג למשקיעים פוטנציאליים. ללא התוכנה הזו התהליך הזה יכול היה לקחת גם כמה שנים".