השאיפה: ספינת האוויר הסולארית תוכל לספק תרופות וחיסונים יחד עם טיפול רפואי עבור אזורים נידחים אליהם לא ניתן להגיע בתחבורה קונבנציונאלית
מיזם חדש: ספינת אוויר סולארית תגיע למקומות נידחים באפריקה
בימים אלו עמלים בחברת תעופה אלטרנטיבית למדי על פיתוחה של ספינת אוויר סולארית. מטרת הפיתוח היא להקל על דרכי גישה עבור רופאים, ציוד רפואי ותרופות שמתקשים להגיע לאזורים נידחים ומוכי מחלות באפריקה ואזורים נידחים אחרים. ג'יי גודסאל, מי שאמון על הקמת המיזם, חולם עליו מאז היה בן 16. במהלך חייו הספיק לעבוד ולחיות באפריקה כדי להתרשם שקיים צורך גדול באספקת חיסונים ותרופות לאזורים המנותקים מכל סוג של תחבורה- אווירית או קרקעית.
ספינת האוויר הסולארית קיבלה עד כה 3 פיתוחים שונים כאשר באופן טבעי הן נמצאות עדיין בשלב הגמלוני. אל בסיסה של הספינה (המורכבת משילדה קלת משקל) מחוברים גלגלי נחיתה. גופה של הספינה עשוי ממעין בלון הליום שעוזר לה להתרומם מעלה בעוד שאותו בלון מכוסה במאות אריחים סולאריים קטנים המספקים את האנרגיה הרצויה.
על פי גודסאל הספינה הסולארית שהוא מפתח עתידה לשקול כ-450 ק"ג ותוכל לשאת בתוכה כ-500 ק"ג. על פי חישוב זה, תוכל הספינה לשאת אדם (רופא או שליח כלשהו) ואיתו אלונקה או כמות נדיבה של חיסונים ותרופות. על פי גודסאל, הספינה שלו תוכל להכפיל את כמות המקומות אליהם לא ניתן היה להגיע עד כה. כדוגמא הוא מביא יעד מסוים באי מדגסקר, שם ניתן להתקע ללא קשר תחבורתי כשלושה ימים. מכיוון שמדובר באזור עמוס מחלות וסכנות בריאותיות, למיזם הסולארי ניתן ערך מוסף ברור למדי.
"אתה תמיד יכול לקחת הליקופטר אבל יש את עניין התחזוקה והתיקונים" אומר גודסאל על האלטרנטיבה לתוכניתו "מלבד זאת, יש אזורים שלמים בהם לא ניתן למצוא דלק עבור אותם מסוקים. בחודשי החורף, בין ינואר למרץ, אזורי הנחיתה הופכים בעייתיים למדי בגלל הגשמים. שלא לדבר על העובדה שלהרים מסוק עולה כמות אדירה של כסף".
נכון לעכשיו גודסל מנסה לגייס משקיעים דרך אתר אינדי-גוגו. בשלב ראשון מתכנן גודסאל להפעיל את הספינה הסולארית באזורים של צפון קנדה בכדי לנסות ולהגיע לקהילות אבורג'יניות כאשר בשנת 2014 הוא מתעתד להעביר את שדה הניסויים לאפריקה. המסלול המיוחל של הספינה יקיף לא פחות מ-2,500 מייל כאשר נקודות ההתחלה צפויה להיות קייפטאון ונקודות הסיום תהיה בבורונדי. בדרך זו תעבור הספינה בקונגו, זמביה וטנזניה.
למידע נוסף אודות הפרויקט השאפתני, לחצו כאן.