במהלך 2011 נמכרו בארה"ב 17,500 רכבים חשמליים. במהלך 2012 הסכום הגיע ל-53,000 רכבים והיד עוד נטויה
כמות המכוניות החשמליות בארה"ב שילשה עצמה ב-2012
כמות המכוניות החשמליות שנרכשו בשנה החולפת (2012) בארה"ב שילשה את עצמה ביחס לנתוני השנה הקודמת. במהלך 2011 נמכרו בארה"ב 17,500 רכבים חשמליים. לעומת זאת, במהלך 2012 הסכום הגיע ל-53,000 רכבים והיד עוד נטויה בשל מחסור בנתונים שטרם הגיעו מחברות דוגמת טסלה. את הנתונים הללו הציגה רשת CBS תוך כדי הבהרה שמספרים אלו לא כוללים את נתוני המכירות של חברות פיסקר, קודה וויגו.
המכונית החשמלית שקסמה במיוחד לציבור האמריקאי היא השברולט וולט שהצליחה להפוך לרב מכר תחבורתי עם למעלה מ-2,633 רכבים על הכביש רק בדצמבר האחרון. הוולט דווקא לא זכתה לתשבחות מצד מגזיני הרכב אך הציבור האמריקאי נשבה בקסמיה והפך אותה לרכב פופלארי במיוחד עם רף מכירות שנתי של 23,461 רכבים, סכום ששילש את עצמו ביחס לנתוני 2011.
במקום השני ברשימה ניצבת טויטה פריוס שעלתה על הכביש רק במהלך פברואר האחרון ולמרות זאת הצליחה למכור לא פחות מ-12,750 יחידות. זהו הישג משמעותי ממספר כיוונים אך גם מבחינת העיקוף שביצעה טויטה על המתחרה הוותיקה שלה, ה"ניסאן ליף" שהתברגה במקום השלישי עם מכירות שנתיות של 9,819 יחידות. את הירידה במכירותיה של ניסאן ניתן להסביר בעקבות בעיות של נהגים שנתקלו בתפוקת הבטריה. גם טווח הנסיעה שעמד על 73 מייל לא עזר לשמו הטוב של הדגם.
לצד הבשורות האופטימיות שמגיעות מהשוק האמריקאי, בחברת KPMG ייצרו דו"ח מעט פחות אופטימי שקובע כי קסמו של הרכב החשמלי הועם במהלך השנים האחרונות והמכירות אינן עומדות ביעדים להן ציפתה תעשיית הרכב שהשקיעה מיליארדים רבים בדגמים החדשים. על פי הדו"ח, המכוניות החשמליות "מפסידות" במירוץ על ליבו של הצרכן בשל התייעלות של הרכבים הסטנדרטיים בתחומי התדלוק. מהדו"ח עולים נתונים המבהירים כי כדאיותו של הרכב החשמלי לא יכולה להשען רק על ערכים סביבתיים וצריכה להינתן תחרות משמעותי גם בכל הקשור לפן הצרכני- מסחרי.