לסקר גילה כי נכון לרגע זה החברה נמצאת בעיצומו של רוד שואו בישראל, ובכוונתה לגייס את הסכום הנדרש לצורך מימון חלקה בקידוח ברישיון גבריאלה, שמתוכנן למחצית הראשונה של שנת 2013
אדירה אנרגיה מגייסת לקידוחי גבריאלה "המטרה שלנו היא נפט"
עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל היוצא – צילום: אייל יצהר
בועידת שולחנות עגולים לגז ונפט של ביזפורטל ומידע כנסים שהתקיימה היום בת"א השתתף עמוס לסקר, יו"ר משותף באדירה אנרגיה וגילה כי נכון לרגע זה החברה נמצאת בעיצומו של רוד שואו בישראל, ובכוונתה לגייס את הסכום הנדרש לצורך מימון חלקה בקידוח ברישיון גבריאלה, שמתוכנן למחצית הראשונה של שנת 2013. "המטרה שלנו היא נפט. כיום, מרבית החברות הולכות לכיוון הנפט לאורך הרצועה שיותר קרובה לחוף. גם אנחנו וגם שמן קודחים במקום שכבר קדחו בו שנות ה- 90 והופק בו כבר נפט. ההבדל הוא שמחירי הנפט היום גבוהים בהרבה משהיו בשנות ה- 90 ולכן יש כדאיות כלכלית וכן היום הטכנולוגיה וההנדסה בתחום חיפושי הנפט יותר מפותחת ומאפשרת לצפות יותר טוב מהו הפוטנציאל שטמון ברישיון".
בהתייחס לסוגיית הרגולציה הלא מגובשת לשמירה על הסביבה במסגרת הקידוחים טען לסקר כי הרגולציה בתחום הים התפתחה מאוד בעשור האחרון. הממשלה נתנה את הרישיונות ובוצעו תהליכים רבים וארוכים עד להגעה לשלב הקידוחים "אי אפשר לעצור בצורה חד צדדית את הקידוחים בים ולהמתין עד שתהיה תכנית לאומית. יש להמשיך בתכניות, תוך שמירה ונקיטה בכל האמצעים על מנת לשמור על הסביבה וכאשר יוחלט על תכנית לאומית להתכנס סביבה ולהתאים את תהליך העבודה לפיה".
לסקר שיתף את הקהל בתובנות אליהם הגיע מאז כניסתו לתפקיד יו"ר משותף אדירה אנרגיה לפני כשלושה חודשים וציין כי תעשיית הגז והנפט נמצאת בחיתוליה, אין עדיין מסה קריטית של ידע טכנולוגי, הנדסי, שיווקי וכו' "אם הייתי היום בחור צעיר וזה היה תחום שמעניין אותי, הייתי בוחר להתפתח בתחום הזה, שכן הוא תחום שיצמח ויגדל ויהווה מקור לתעסוקה ולמומחיות. התובנה השנייה היא שתחום הזה הוא משחק לגדולים, צריך לוודא שנובל לא תהיה השחקנית היחידה בשוק. אני מאמין שבסוף השוק ישאר עם מספר שחקנים מצומצם" לדבריו התובנה השלישית נוגעת למשקיע הממוצע, כשמנחיתים עליו אינסוף מפות ומספרים, עולה השאלה איך הוא יכול לדעת מה נכון ומה אמיתי. "אני חושב שצריך ללכת בשני מסלולים, על המשקיע לשים לב לידע והניסיון והמקצועיות שהחברה מפגינה והמסלול השני קשור במתן אינפורמציה שקופה, אמינה, מקצועית וצנועה מצד החברות".