תשתיות אנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • עמוד הבית
  • צור קשר
הדור הבא: קטנוע חשמלי עם חיבור לשקע ביתי
מערכת תשתיות 4 בנובמבר 2012 10:14 5 תגובות

בטר פלייס, הדור הבא: חברת "בליץ" השיקה את דגמי האופנוע החשמלי שלה, אותו ניתן לחבר לשקע הביתי ולטעון כמעט בחינם

Print Friendly, PDF & Email
הדור הבא: קטנוע חשמלי עם חיבור לשקע ביתי

הדור הבא: קטנוע חשמלי עם חיבור לשקע ביתי

ביום שישי האחרון הושק בתל אביב אזור התצוגה הראשון של מיזם האופנועים החשמליים – "בליץ". החברה, שחרתה על דגלה תחבורה ירוקה וחשמלית הצליחה לעשות את כל מה ש"בטר פלייס" התקשתה- להטעין את הרכב האישי (במקרה הזה קטנוע ואופנוע) היישר מהשקע הביתי. הקטנוע של "בליץ" נטען על ידי התחברות של שקע סטנדרטי לשקע החשמל המוכר ותוך 4 שעות מחדש את כוחותיו.

מלבד העובדה שהקטנוע החדש מזהם הרבה פחות, הוא חסכוני הרבה יותר. על פי מקימי החברה, בעל קטנוע חשמלי יכול להנות מחיסכון שנתי של עד 7,000 ש"ח בשנה. החיסכון נובע גם מחיסכון עלויות הדלק (עלות הטענת סוללה עומדת על 2 ש"ח) אך גם מעלויות ביטוח פחותות בשל תמיכה ממשלתית בכלי רכב שאינם מזהמים. 

החברה מציגה שני דגמים. הראשון בן 3,000 וואט השקול ביכולותיו לדגמי 125 סמ"ק ודגם 6,000 וואט השקול ל-225 סמ"ק. המחירים הושוו למחירי קטנועים מונעי בנזין אך מחירי הביטוחים לקטנועים ומחירי עלויות הטיפול נמוכים מאלו שמשלם הצרכן עבור אופנוע מבוסס דלק. מלבד כל אלו, אומרים ב"בליץ" כי היה חשוב להם להוביל את מהפכת הקטנוע החשמלי צעד אחד קדימה כאשר בחרו להשתמש בסוללת ליתיום איון. 

על פי נציגי החברה, צפיפות האנרגיה של סוללות אלו, היא מן המובילות בשוק וזאת בשל העובדה שהן משמרות את הקיבולת המרבית שלהן אחרי טעינות חוזרות ופריקה חלקית ללא אפקט זיכרון. כלומר, הסוללה לא זוכרת את הקיבולת המינימאלית, בניגוד לסוג אחר של סוללות. יתרון חשוב נוסף הינו איבוד איטי של המטען כאשר אינן בשימוש.

קצת על ביצועי האופנועים: אופנוע ה-6,000 וואט מסוגל להגיע למהירות של 110 קמ"ש ולהגיע עד למרחק של 120 ק"מ. כושר משא מקסימלי מגיע עד ל-150 ק"ג ומשקל האופנוע עומד על 145 ק"ג. בסיס הגלגל הוא 1630 מ"מ וזמן הטעינה, כאמור, עומד על 4 שעות. דגם ה-3,000 מסוגל להגיע עד למהירות של 90 קמ"ש ולנסוע עד 80 ק"מ ללא הטענה. בסיס הגלגל שלו עומד על 1400 מ"מ וזמן הטעינה שלו זהה לזה של דגם ה-6000 וואט. 

Print Friendly, PDF & Email
אופנוע חשמלי בליץ התייעלות אנרגטית ירוקה תחבורה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

5 תגובות

  1. מושיקו הגב 6 בנובמבר 2012 בשעה 22:16

    עוד יבואן אשר מפרסם נתוני טווח הזויים.
    עוד לא הומצא הקטנוע אשר נוסע במהירות אפילו של 100 קמ"ש רצופה ועושה אפילו חצי
    (60 ק"מ) בין טעינה לטעינה

  2. בליץ מוטורס הגב 19 בנובמבר 2012 בשעה 11:55

    שלום מושיקו,

    אתה מוזמן להכנס לעמוד פייסבוק שלנו ב http://www.facebook.com/Blitzmotors ולראות שהגענו מתל אביב עם הקטנוע כבר לראשון לציון ולמודיעין בלי שום בעיה, האופנוע המשיך להגיע ל110 קמ"ש גם בדרך חזרה והתמודד מדהים עם העליות, מעבר לזה שהייתה לו עוד יכולת להמשיך לנסוע.
    בקרוב גם נעלה וידאו שיראה את הנסיעה.
    נשמח להזמין אותך לנסיעת מבחן על מנת להתרשם בעצמך.
    אתה מוזמן לתאם מולנו את החווית נסיעה המחשמלת ב0722555722
    או להגיע לאולם תצוגה בגדוד העברי 12, תל אביב.

    צוות בליץ מוטורס

  3. דימה הגב 2 בפברואר 2013 בשעה 18:10

    קטנוע במהירות 100 קמ"ש צורך אנרגיה 9.2 כח סוס או 6.6 קילוואט/שעה
    לבליץ 6000 יש סוללה 72V 60ah
    זות אומרת 72V*60AH=4.3
    נפח סוללה של בליץ 6000 שווה ל4.3 קילוואט/שעה
    זות אומרת שקטנוע יכול לנוע במהירות 100 קמ"ש במשך 36 דקות ותוך זמאן זה קטנוע יעשה 36 קילומטרים.

  4. דימה הגב 2 בפברואר 2013 בשעה 22:21

    סליחה טעות. הקטנוע יעשה 60 קילומטרים במהירות 100 קמ"ש

  5. לוזיק החכם הגב 23 במרץ 2013 בשעה 11:56

    זה נשמע לי דימיוני מדיי אני אהב קטנועים אבל זה לא נראה לי בכלל הגיוני

השארת תגובה

ביטול

הכשרת מתקינים סולאריים

קורס חדש לתחזוקת מערכות סולאריות. בנו מחלקות חדשות! יש עתיד ארוך טווח.

הקשיבו לבוגרי מכללת תשתיות

קורס יזמים ומפקחים סולאריים

איתור עסק/שרות
חפשו עסק :
אזור החיפוש
חיפוש ברדיוס 20 קילומטרים
רישום למערכת מידע של תשתיות
ארכיון תשתיות – מגזינים
  • מגזין 001 ספטמבר 2010
  • מגזין 002 אוקטובר 2010
  • מגזין 003 נובמבר-דצמבר 2010
  • מגזין 004 ינואר-פברואר 2011
  • מגזין 005 מרץ-אפריל 2011
  • מגזין 006 מאי-יוני 2011
  • מגזין 007 יולי-אוגוסט 2011
  • מגזין 008 ספטמבר-אוקטובר 2011
  • מגזין 009 נובמבר דצמבר 2011
  • מגזין 10 ינואר-פברואר 2012
  • מגזין 11 מרץ-אפריל 2012
  • מגזין 12 מאי-יוני 2012
  • מגזין 13 יולי-אוגוסט 2012
  • מגזין 14 ספטמבר אוקטובר 2012
  • מגזין 15 מהדורה מיוחדת לכנס אילת אילות
  • מגזין 16 יולי אוגוסט 2013
  • מגזין תשתיות 17 דצמבר 2013
  • מגזין 18 אפריל מאי 2014
  • מגזין 19 יולי-אוגוסט 2014
  • מגזין 20 דצמבר 2014
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד