האיחוד האירופאי עמל על מסמך שיקרא להפחית את השימוש בדלקי אתנול לטובת תחבורה וזאת בניגוד לכוונות עבר של ה-20/20
האיחוד האירופי: נפחית השימוש בדלקים ביולוגיים לתחבורה
מזכר חדש שייצא לאור באוקטובר הקרוב אמור לדחוק באופן משמעותי את מקומו של הדלק הביולוגי בעולם תחליפי הדלקים לתחבורה. על פי סוכנויות הידיעות, מסמך חדש עליו עמלים באיחוד כעת יקבע כי יש להפחית באופן דרמטי את כמות השימוש בדלקים ביולוגיים (biofuels) באירופה ולמעשה לוותר על יעדי ה-20/20 שביקשו לקבוע כי עד שנת 2020 יעשה שימוש של 20% באנרגיות ירוקות- מתחדשות.
על פי דיווח של APF עולה כי המזכר החדש שהפיק האיחוד מראה כי בניגוד למצופה, הרי שהדלקים הביולוגיים (בעיקר מדור 1, דוגמת אתנול) לא הצליחו להפחית את כמות גזי החממה מכיוון שגידולים חקלאיים אלו דרשו הוצאה של אנרגיה רבה ומזהמת למדי. כמו כן, נודע כי בניגוד לציפיות המוקדמות שביקשו לשפר את תחום התחבורה על ידי הדלקים הביולוגיים שכעת עומדת המכסה העתידית של 2020 על 5% בלבד בעוד שכבר היום מכסות הדלק לתחבורה המונע על ידי ביודיזל עומד על 4.5%.
מומחים בתחומי הסביבה החמיאו לכותבי המזכר והבהירו כי המצב הנוכחי שבו מגדלים גידולים חקלאיים לטובת יצירת דלקים הנה בעייתית ביותר. "אלו חדשות מצוינות. טוב לדעת שהועדה באיחוד האירופאי הפנימה את העובדה שגידולי האתנול גורמים לבעיות ענקיות" אמר מארק אוליבייר הרמן מארגון "אוקספם" הנחשב מומחה לתחום הביודיזל "בעקבות הגדלת הביקוש לדלקים הללו נוצרו בעיות חמורות של רעב, עליית מחירי מזון והאצה של פליטת גזי חממה".
בהמשך קרא הרמן לאיחוד האירופאי שלא להתקפל אל מול המהלך של לובי החקלאים באירופה "שהתרגלו למצב אבסורדי בו הם מרוויחים כמויות אדירות של כסף בזמן שאחרים משלמים הרבה יותר על מוצרי מזון ולאחרים אין כלל את הכסף בכדי לקנות אותו". לצד דברים אלו, נרשמה התנגדות מצד איגוד תעשייני הביודיזל שטענו כי "החלטה כזו תהיה צעד מר עבור מגדלי התבואות. בעיקר לאלו המייעדים את הדלקים לטובת תחבורה".
יש לציין כי בשורה זו היא דרמטית ביותר עבור יצרני דלקים ביולוגיים מדור 1 שכן הביקוש הרב שנוצר באירופה ובארה"ב לדלקים מסוג זה עתיד להיפגע משמעותית, אם וכאשר ייכנסו התקנות החדשות לתוקפן. עם זאת, יש לזכור כי דלקים ביולוגיים מתקדמים יותר דוגמת אלו המיוצרים מצמחים שאינם גדלים בשטחים חקלאיים "רגילים" (דוגמת האצות, ג'אטרופה, קיקיון) עלולים להוות אלטרנטיבה ראויה לדלקי האתנול.
Thank god! It is a pity that so late to come to the conclusion that biofuel is just a cover for making black interests. It follows that the laws of physics are stronger than the "green religion.
הירוקים מזמן אמרו שהדלק הביולוגי הוא בעיה יותר משהו פתרון. הקידום של הדלקים הביולוגים קודמו על ידי תאגידי החקלאות של ארצות הברית.