בהודעתו על הקצבת 43 מיליון דולרים במענקים לסוכנות ARPA-E, הודיע מזכיר האנרגיה האמריקאי, סטיבן צ'ו ש-19 הפרויקטים המייצגים טכנולוגיות קצה המתמודוות עם האתגרים הנותרים בתחום אגירת אנרגיה העשויים "לחולל מהפכה בצורה שבה אמריקאים מאחסנים
משרד האנרגיה האמריקאי הקצה 43 מיליון דולר למו"פ אחסון אנרגיה
בהודעתו על הקצבת 43 מיליון דולרים במענקים לסוכנות ARPA-E, הודיע מזכיר האנרגיה האמריקאי, סטיבן צ'ו כי 19 הפרויקטים המייצגים טכנולוגיות קצה המתמודדות עם האתגרים הנותרים בתחום אגירת אנרגיה עשויים "לחולל מהפכה בצורה שבה אמריקאים מאחסנים וצורכים אנרגיה במכונית חשמליות, ברשת ההולכה ומעבר לכך" המזכיר ציין גם את הפוטנציאל לשיפור הנגישות של הצבא האמריקאי לחשמל בבסיסים קדמיים באזורים מרוחקים ברחבי העולם.
12 פרוייקטים (30 מיליון דולר) מרוכזים במיקסום הפוטנציאל במרכיבים הכימיים של סוללות קיימות ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות לחישה ושליטה שביכולתן לאפשר פיתוח ושיפור דרמטי של פיתוחי בטיחות, ביצועים ותוחלת חיים לסוללות לרכבים חשמליים וסוללות רשת. לדוגמא, מכון באטל ממוריאל בקלומבוס, אוהיו (Battelle Memorial Institute), יפתח סנסור אופי לניטור הסביבה הפנימית של סוללת ליתיום איון בזמן מיידי (Real Time).
דוגמאות נוספות: אוניברסיטת פנסילווניה סטייט מפתחת עיצוב חדשני לרכב חשמלי בעל כושר ניתוב פנימי בין תאי הסוללה. מכון המחקר בפאלו אלטו מפתח סנסורים מבוססי סיב אופטי המושחלים אל תוך צבר סוללות במטרה לנטר ולמדוד סוללות במהלך מחזור טעינה ופריקה. החברות פורד בשיתוף ארבין אינסטרומנטס (Arbin Instruments) יפתחו מתקן בחינת סוללות בעל דיוק גבוה שישפר את תחזית תוחלת החיים של הסוללה ומצבה.
13 מיליון דולר נוספים מיועדים לשבעה עסקים קטנים המתמקדים בקידום טכנולוגית אחסון בנקודות נייחות ורכבים חשמליים. דוגמא אחת היא חברת אנרג'י סטורג' סולושונזש שתקים מתקן אחסון בקיבולת רשת הולכה תוך שימוש בסוללות בעלות עיצוב מתקדם וחומרים אלקטרוליטיים המורכבים מברזל זול. סוללת הזרימה מיועדת לעמוד בעלויות של פחות מ-100$ לקוט"ש, מה שיאפשר הצבה של טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת לכל רוחב רשת ההולכה.
דוגמא נוספת היא חברת פליון טכנולוג'יז המבוססת בקיימברידג' מסאצ'וסטס שתפתח סוללה נטענת לרכבים חשמליים בעלת פוטנציאל נסיעה משולש מפוטנציאל הנסיעה היום בשימוש בסוללות ליתיום איון. על פי משרד האנרגיה האמריקאי הסוללות ייוצרו ממתכת זולה ונפוצה הניתנת לאיסוף בסביבה ביתית. אם טכנולוגיה זו תצליח, זו תהיה מהפכה במרחק שרכב חשמלי מסוגל לנסוע בטעינה בודדת.