צינור המזוט הימי בתחנת הכוח רידינג התברר כלא שמיש וזאת לאחר בדיק"ת חח"י שהעלתה כי הוא מכיל סדקים בעייתיים
הצינור הימי להובלת מזוט ברידינג התברר כלא שמיש
צינור ההובלה הימי המוביל מזוט אל תחנת הכוח ברידינג תל אביב נחשב כבר שנים לאסון פוטנציאלי בכל הקשור להגנת הסביבה הימית. הצינור שיצא משימוש כבר ב-2006 עם העברת התחנה לשימוש בגז טבעי, לא פעל עד ימים אלו. אלא שאז הגיעו ימי בצורת החשמל ואיתם הלחץ על חברת החשמל שהתקשתה לספק את הרזרבות הנדרשות למשק.
כתוצאה מכך החלו לבדוק בחח"י היתכנות הסבת התחנה להפעלה במזוט. ארגוני הסביבה נזעקו וטענו כי בנוסף לזיהום האוויר בלב תל אביב צינור המזוט מסוכן ביותר לסביבה בשל הקורוזיה הגורמת לחורים בכל אורכו (1700 מטר) וכן מתנאי התפוררות קשים. בתגובה להערות ארגוני הסביבה הבהירו בחברת החשמל כי בשלב ראשון ישתמשו בתחנה במיכליות שישנעו את המזוט לתחנה ובמקביל ועובדי חברת החשמל יצאו לבדוק את תקינות הצינור הימי.
לפני יומיים שטפו אנשי התחנה את הצינור במים בכדי לנקות אותו משאריות ולכלוך ואמש (ד') ביצעו את הנסיון עצמו במסגרתו העבירו בו מי ים בלחץ גבוה ובחנו את תקינותו. תוצאות הבדיקה הרשמיות טרם פורסמו אך ממידע שהגיע למערכת "תשתיות" עולה כי תקינותו של הצינור אינה עומדת בלחץ הנדרש וכי לא ניתן יהיה להעביר דרכו את המזוט כפי שביקשה חח"י לעשות.
ההשלכה של תוצאות הבדיקה היא כי אם וכאשר תבקש חח"י להפעיל את רידינג היא תאלץ לעשות זאת אך ורק על ידי מיכליות, שינוע עתיר לוגיסטיקה שנחשב לסיוט עבור תושבי העיר תל אביב ועבור החברה עצמה. כמו כן, יש לציין כי גורמים רשמים בחח"י קבעו כי התחנה תופעל על ידי מזוט כבר באמצע יולי 2012 אך בעוד שאנו נמצאים בתחילתו של חודש אוגוסט, התחנה עדיין מושבתת.
המשרד להגנת הסביבה הודיע כי יתנגד נחרצות לביצוע נסיון הזרמת מזוט בצינור במצבו הנוכחי. עם זאת, הדו"ח הרשמי של מצבו של הצינור הימי יינתן רק בשבוע הבא, אז גם תגיע ככל הנראה, תגובתם הרשמית של השר ואנשי המשרד.
טרם התקבלה תגובת חברת החשמל.