תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
לשכת המסחר ישראל – גרמניה השיקה את הועדה הישראלית גרמנית לאנרגיה מתחדשת
מערכת תשתיות 17 ביולי 2012 19:55 אין תגובות

למליאת הפתיחה הוזמנו מזכירת האוצר והטכנולוגיה הפדראלית הגרמנית אנה רות הרקס, אופיר פינס – מנכ"ל גרינגו ושר הפנים לשעבר, איתן פרנס – יו"ר איגוד חברות האנרגיה המתחדשת בישראל, ושגיא דגן מ"מ מנהל התכנית הלאומית לתחליפי נפט.

Print Friendly, PDF & Email
לשכת המסחר ישראל – גרמניה השיקה את הועדה הישראלית גרמנית לאנרגיה מתחדשת

לשכת המסחר ישראל – גרמניה השיקה את הועדה הישראלית גרמנית לאנרגיה מתחדשת

היום השיקה לשכת המסחר ישראל גרמניה את הועדה הישראלית גרמנית לאנרגיה מתחדשת, אשר הוקמה בעקבות הצלחת משלחת התייעלות אנרגטית בתעשייה אותה ארגנה לשכת המסחר לפני כחודשיים. למליאת הפתיחה הוזמנו מזכירת האוצר והטכנולוגיה הפדראלית הגרמנית אנה רות הרקס, אופיר פינס – מנכ"ל גרינגו ושר הפנים לשעבר, איתן פרנס – יו"ר איגוד חברות האנרגיה המתחדשת בישראל, ושגיא דגן – מ"מ מנהל התכנית הלאומית לתחליפי נפט. את המליאה פתח אופיר פינס שהזכיר למשתתפים בנאומו כי צו השעה היא התייעלות אנרגטית ופירט את היתרונות בתחום ההתייעלות כשהיתרון הראשי הוא חוסר קיומו של הרגולטור, וקיומו של שוק חופשי אמיתי.

"לישראלים חוצפה יזמית שאני אקח איתי לגרמניה"

הרקס אומרת שכשנכנסה לתפקיד הייתה לה בחירה אחת עיקרית לעשות – לאן לנסוע קודם והיא בחרה ישראל. "כיום קשרי החוץ בין ישראל וגרמניה הן הרבה מעבר לאחריות שלנו למדינה היהודית הישראלית". לדבריה קשרי המסחר בין גרמניה וישראל הדוקים ורק יתהדקו עוד יותר "ישראל היא מדינת הי-טק, שמתפתחת ויש לה המון מה להציע".

הרקס מוקסמת מהחוצפה הישראלית ומספרת שבביקורה בחברת הזנק ישראלית היא שאלה את היזמים "כיצד תתאימו את המוצר לרגולציה?" ולהפתעתה נענתה שהרגולציה תתאים את עצמה למוצר "זו חוצפה יזמית שאני אקח איתי לגרמניה". בתחום האנרגיות המתחדשות אומרת הרקס שיש כבר קשרי מסחר ומו"פ בתחום. "ישראל וגרמניה הן שתי מדינות המעוניינות מאוד לקדם את תחום המתחדשות, וזו עוד נקודת דמיון בין המדינות".

"כר נרחב לשיתוף פעולה בין ישראל וגרמניה"

מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה מתחדשת בישראל, עו"ד איתן פרנס, סקר בהרצאתו את מצב האנרגיות המתחדשות בישראל נכון להיום: דרישת האנרגיה בישראל היא 54 טרה וואט שעה בעבור 2.5 מיליון צרכנים, הגידול בצריכה עומדים על 3.5% לשנה. קיים כושר ייצור של 12.5 טרה וואט במתקני חברת החשמל ועוד 500 מגה מיחידות ייצור פרטיות. יעדי הממשלה הם 10% אנרגיות מתחדשות עד 2020 (3000 גיגה ואט) כיום מותקנים 250 מגה וואט בלבד.  2014 – שינוי מדיניות בהתאם לדו"ח ועדת קנדל.

לדברי פרנס, בישראל יש כלכלת צמיחה מבטיחה, בשילוב רמות קרינה גבוהות. ישראל הינה אי אנרגטי מה שעשוי להוות הזדמנות צמיחה לשוק. בשוק עצמו ישנן יוזמות נט מיטרינג וכן את ועדת קנדל שמסקנותיה יהוו חלק גדול מאופי משק האנרגיה. אולם על אף זאת, חסרים עדיין גיגה וואט של PV על מנת לעמוד ביעדי 2014.

בהמשך הציג פרנס את התכנית הלאומית להתייעלות אנרגטית המציבה יעד של 20% התייעלות לעומת עסקים כרגיל בהיקף של 16 טרה וואט שעה. תקציב התכנית עומד על 428 מיליון יורו מענקים ותקצוב בין 2011-2020. לדבריו פוטנציאל שיתוף הפעולה עם גרמניה רחב וכולל בין היתר: גיבוש מדיניות ורגולציה, סטנדרטים, EPCM, הכשרות מקצועיות, מסחר ומוצרים, איתור חסמים משותפים ופתרונם, ניהול רשת חכמה, טכנולוגיה ומו"פ.

"האתגר הגדול הוא פיתוח טכנולוגיות אגירת אנרגיה"

שגיא דגן, מ"מ מנהל התכנית הלאומית לתחליפי נפט, הציג את פעילות מינהלת התכנית להפחתת השימוש בנפט בתחום התחבורה. המינהלת הוקמה בעקבות החלטת הממשלה בשנה שעברה להציב את יעד הפחתת התלות בנפט כיעד אסטרטגי לאומי. יום אחרי ההחלטה ישראל וגרמניה חתמו על הסכם שמשלב שת"פ בתחום הרכב. היוזמה הגרמנית לתחבורה ירוקה משלבת אנרגיה מתחדשת ורכבים חשמליים. בישראל העובדה היא שעל מנת לקיים תחבורה חשמלית יש צורך במתווה דומה. האתגר של התחבורה הירוקה זהה לאתגרי האנרגיה המתחדשת. כשישראל מנסה להתנער מהנפט, עיקר המיקוד של המו"פ הוא דרכים אגירת אנרגיה.

לגבי ועדת הגריד פאריטי בראשות פרופ' יוג'ין קנדל אמר דגן כי אחד הדברים העיקריים שצריך לקחת בחשבון הוא שאנרגיה מתחדשת אינה יכולה להתחרות רק באנרגיה קונבנציונאלית, אלא לחשב גם כמה אנרגיה עתידית אנו חוסכים על ידי שימוש ברכב חשמלי ואנרגיה מתחדשת.

לדבריו נקודת החולשה של המתחדשות הן אספקה קבועה לפי צרכי משק החשמל. לכן אגירה היא אתגר מאוד גדול כרגע. אלא שבישראל כולם מחכים לתוצאות ועדת קנדל. להערכת דגן, ב-2013 תהיה כניסה מאסיווית של טכנולגיות אגירת אנרגיה. בהמשך דבריו פירט דגן את פעילות האדמיניסטרציה לדלקים חלופיים. הכוללת שיתוף פעולה עם גופים אקדמאיים, חברות הזנק, מו"פ וכאלה המעוניינות להישאר בעילום שם, וקשרי מחקר ושת"פ עם ממשלת גרמניה.

דגן מצפה שבשנים הקרובות יקומו מיזמים דומים למיזם הרכב החשמלי של בטר פלייס. כאשר אחד האתגרים של חברות ישראליות הוא שלב התיעוש והייצור."כשמביטים על גרמניה, זו דווקא אחת מנקודות העוצמה של חברות גרמניות". חברות וגופי מחקר גרמנים מכירים בעליונות ויתרונות של טכנולוגיות ישראליות וכן מבינות את קשיי התיעוש בישראל. לדברי דגן המעבר של טכנולוגיות ממו"פ לייצור מוצר מוגמר בישראל הוא מהמהירים בעולם וזהו אחד היתרונות של השוק הישראלי.

Print Friendly, PDF & Email
אגירת אנרגיה אופיר פינס אחסון אנרגיה אנה רות הרקס הועדה הישראלית גרמנית לאנרגיה מתחדשת לשכת המסחר ישראל גרמניה שגיא דגן

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס