בתערוכת קלינטק 2012 הרצה אשר דהאן, סמנכ"ל לקוחות חברת החשמל בנושא בצורת החשמל. דאהן החל את הרצאתו בנתון סטטיסטי בו הוא גאה "ב-1990 היו במדינת ישראל כ-800 דקות של אי אספקה למשק בשנה בעוד שהיום הגענו ל-132 דקות בלבד. זה מצב דומה למצב באירופה וזה בסדר גמור מבחינתנו. אנחנו משרתים בגאווה 2.5 מליון לקוחות".
סמנכ"ל לקוחות חברת החשמל "בתי החולים נערכים למניעת פגיעה בנפש בזמן בצורת החשמל"
צילום: גונן גלין
בתערוכת קלינטק 2012 הרצה אשר דהן, סמנכ"ל לקוחות חברת החשמל בנושא בצורת החשמל. דהן החל את הרצאתו בנתון סטטיסטי בו הוא גאה "ב-1990 היו במדינת ישראל כ-800 דקות של אי אספקה למשק בשנה בעוד שהיום הגענו ל-132 דקות בלבד. זה מצב דומה למצב באירופה וזה בסדר גמור מבחינתנו. אנחנו משרתים בגאווה 2.5 מליון לקוחות". עם זאת, לאור העובדה שהקיץ הקרוב מביא אתגר חדש לחברה, אומר דהן: "כידוע, בקיץ הקרוב הרזרבה מאד נמוכה. נוצר מצב נוסף של קשיים באספקת דלקים. תחנת הכוח רידינג-הפכה לגז בלבד, דבר שמקשה עלינו בשלב זה. המציאות טופחת לנו בפרצוף. המצרים פוצצו את צינור הגז ועד אשר לא יגיע גז מתמר ואחרים- אנחנו צריכים להשתמש בפחם, במעט גז, מזוט וסולר".
בהמשך הסביר דהן כי בעוד שב-2010 נרשם שיא הביקוש לחשמל הרי שצריכת החשמל בשנת 2011 הייתה מתונה מעט. " נכון שאנחנו צופים מצב שלא נוכל למלא את מלוא הדרישה אבל נשתדל למזער את זמן ההפסקות ואת אורכן. לכן אנחנו פונים לציבור בבקשה שלא להפעיל את מכונות הכביסה שלהם במהלך היום. גם את התנורים. שלא יעשו את העוגה בצהרים. אחת הבעיות הרציניות הן שהחשמל כל כך זול ולכן הציבור מבזבז". כדי להתמודד עם המצב הבעייתי הסביר דהן כי חברת החשמל קבעה כללים ותרגולים כדי להקדים תרופה למכה. "ברור שלא נפסיק את האספקה לבתי חולים ורשויות של טלוויזיה ורדיו. יחד עם זה, לא יקרה כלום אם נכביד קצת על מפעלים כמו "מקורות". חשוב לזכור שבסופו של יום, רוב העומס ישפיע על האזרח הרגיל".
בחברת החשמל מבקשים לעודד לקוחות גדולים להתייעל אנרגטית בנוסף להסדר הפעלת גנרטורים עצמאיים ובכך גם לחסוך כסף. "הוצאנו מכתבים לכל הלקוחות הגדולים בנסיון לצמצם את הבזבוז. אנו עובדים גם מול בתי החולים במטרה שאלו יסבירו לחולים לבדוק את אמצעי הגיבוי של מכשירי ההנשמה וכו' כדי שבמקרה של נפילת הרשת, אנשים לא ימותו חלילה".