"יש פה היום למעלה מ-100 חברות שונות, המון פגישות שיניבו תוצאות, שותפיות, עסקאות ועסקים שיקפיצו את התעשייה קדימה, המבקרים ביחד עם החברות ומשרד ראש הממשלה שמקצה כספים במסגרת מרכז הפיתוח החדש יעשו את השינוי"
כנס מקורות אנרגיה הישראלי לרכב חשמלי וסוללות נפתח היום
כנס "מקורות האנרגיה הישראלי" השני המתמקד ברכבים חשמליים, סוללות וסופר כבלים, נפתח היום במלון דניאל בהרצליה. בכנס נערכו מגוון הרצאות בנושא רכבים חשמליים והתפתחויות בתחום הסוללות, כשבמקביל חברות כמו בטר פלייס, מיצובישי, שברולט, פיאג'יו ו-DZ הישראלית הציגו את רכביהם ואפשרו למבקרים לצאת לנסיעת מבחן קצרה – רבים עמדו בתור ונהנו מחווית נהיגה שלא נחשפו אליה בעבר. אמנם נהיגה ברכב חשמלי מאוד מזכירה רכב רגיל, אולם תוסף ההטענה מאנרגיית בלימה המאטה באחת את הרכב (או הטוסטוס) הפתיע חלק מהנהגים.
שמואל דה לאון, מנכ"ל חברת שמואל דה לאון אנרגיה ומפיק הכנס לפורטל תשתיות "יש פה היום מאות משתתפים ולמעלה מ-100 חברות שונות, נערכו המון פגישות שיניבו תוצאות, שותפיות, עסקאות ועסקים שיקפיצו את התעשייה קדימה, המבקרים ביחד עם החברות ומשרד ראש הממשלה שמקצה כספים במסגרת מרכז הפיתוח החדש יעשו את השינוי". השנה נערך הכנס במשך יומיים כאשר אתמול נערכו סדרת מפגשי B2B בין עשרות חברות ונציגי ממשלה.
דה לאון הגדיר את בטר פלייס כחברה חלוצה "בראייתי, היה ואותה מטרה שהחברה (בטר פלייס) הציבה – להעמיד עד סוף השנה 4000 רכבים על הכביש תתממש, חברות רכב אחרות להערכתי יבחנו את מודל ה – swap batteries (סוללות מוחלפות) בצורה הרבה רצינית ממה שנעשה עד היום."
להערכת דה לאון יש עוד דרך מבחינת שוק הסוללות. לדבריו לא תהיה פריצת דרך אדירה בתחום אך פוטנציאל סוללות הליתיום איון הגיעו ל-60% מהפוטנציאל שלהן בלבד. "סוללות ליתיום אוויר, סוללות מתכת אוויר, ליתיום סולפור – ליתיום מתכתי, הפוטנציאל שלהן להכפלת צפיפות האנרגיה והקטנת העלויות גבוה מאוד" אומר דה לאון.
הראיון המלא עם שמואל דה-לאון