בקרוב נוכל להשתמש בגז טבעי לתדלוק הרכב, לאחר שלאחרונה אושר תקן ישראלי להנעת כלי רכב בגז טבעי, אשר יזם משרד האנרגיה והמים.
אושר תקן ישראלי להנעת כלי רכב בגז טבעי
בקרוב נוכל להשתמש בגז טבעי לתדלוק הרכב, לאחר שלאחרונה אושר תקן ישראלי להנעת כלי רכב בגז טבעי, אשר יזם משרד האנרגיה והמים, (נכון להיום הרכבים מוסבים לעבודה בגפ"מ – גז פחמימני מעובה). במקביל פועל המשרד לפרסום תקן לתחנות תדלוק בהן ניתן יהיה לתדלק בגז טבעי ולהפכם לתקן רשמי ומחייב.
לדברי משרד האנרגיה, יצירת תקנים אלו מעמידה את ישראל בין המדינות הבודדות בעולם אשר להן שני תקנים משלימים ל- CNG : האחד – תקן לגז טבעי עצמו (למוצר עצמו) והשני – תקן לתחנות תדלוק בגז טבעי. מטרת התקנים להבטיח את איכות הגז הטבעי ובטיחות השימוש והתדלוק בו. מכיוון שהקמת תחנת התדלוק מחייבת הליכי תכנון ורישוי, לאחר השלמת אישור התקינה לתחנות התדלוק ב- CNG , יבוצע הליך עדכון במסגרת תמ"א 18 לתחנות תדלוק כך שתתאפשר הן הקמת תחנות תדלוק חדשות והן שילוב הגז הטבעי בתחנות תדלוק הקיימות.
שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו: "אזרחי העולם המערבי, ואנחנו בתוכם, סובלים מהתמכרות לזהב השחור, שמזהם את הסביבה ושחלק מהכנסותיו ממריצות את הטרור האסלאמי. תגליות הגז הישראליות פותחות לנו צוהר להלחם בהתמכרות הזאת. מדינת ישראל, עם ובלי קשר לעולם המערבי, חייבת להשיג לעצמה עצמאות בכל הקשור לדלק שמניע את רכביה. אנחנו מחויבים לתרום את חלקנו למאבק הזה, כיוון שהוא בנפשנו". השר הוסיף: "הנפט הוא נשק רב עוצמה. והשחרור ממנו תובע מאבק. את מלחמת העצמאות הזו אפשר לנצח מבלי לירות אפילו כדור אחד".
ומה לגבי התקנה האוסרת על כניסת רכב גז לחניון תת קרקעי? אם הגבלה זו לא תוסר נמשיך במצב רק בו רק מעטים מסבים את רכבם להנעה בגז.
התקנה מדברת רק על חניונים ללא מערכת אורור.
ההבדל בגט"ד שהוא קל מהאויר ולא שוקע כמו גפ"מ, לא קראתי את התקן אבל אני סבור שמסיבה זו התקן יתייחס אחרת לנושא זה