תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
דן, קרן נוי וחברת SNCF חתמו על עסקת המטרונית בחיפה
מערכת תשתיות 17 במאי 2012 14:35 18 תגובות

במעמד שר התחבורה, התשתיות הלאומית והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ וראש עיריית חיפה מר יונה יהב, נחתמה אמש (ג') עסקת המטרונית. חברת דן, בראשות היו"ר מיכאל נגר והמנכ"ל שמואל רפאלי, קרן נוי בראשות יו"ר הקרן פיני כהן, ומנהליה רן שלח וגיל-עד בושביץ וחברת הרכבות הצרפתית SNCF שחתמו על ההסכם להפעלת מערכת הסעת ההמונים המתקדמת של אזור מטרופולין חיפה

Print Friendly, PDF & Email
דן, קרן נוי וחברת SNCF חתמו על עסקת המטרונית בחיפה

דן, קרן נוי וחברת SNCF חתמו על עסקת המטרונית בחיפה

במעמד שר התחבורה, התשתיות הלאומית והבטיחות בדרכים, מר ישראל כץ וראש עיריית חיפה מר יונה יהב, נחתמה עסקת המטרונית. לעסקה שותפות חברת דן, קרן נוי וחברת הרכבות הצרפתית SNCF שחתמו על ההסכם להפעלת מערכת הסעת ההמונים המתקדמת של אזור מטרופולין חיפה. במסגרת הפרויקט, יוחלפו מרבית האוטובוסים המרכזיים הנעים כיום במטרופולין, בכ-100 אוטובוסים דו מפרקיים רבי קיבולת, בעיצוב חדשני ובטכנולוגיית BRT שינועו ב- 3 צירים מרכזיים. הפרויקט נועד לתת מענה תחבורתי לאזור המטרופולין שצפוי לכלול בשנת 2020 כמיליון וחצי תושבים. הפרויקט יופעל בטכנולוגיה ייחודית, שתתופעל בדומה לרכבת הקלה ותאפשר תנועה בנתיבי תחבורה מופרדים מיתר הכביש ומעדיפות ברמזורים.

הפרויקט נמצא בבעלות משותפת של קרן התשתיות "נוי" (20%), (SNCF (20%, מהפרויקט והיתרה כ- 60% מוחזקת על ידי חברת דן. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ– 300 מיליון שקל וסך התקבולים לאורך התקופה צפוי להסתכם בלמעלה ממיליארד שקל. בשלב הראשון, תוקם מערכת תחבורה באורך של כ – 40 ק"מ שתופעל במשך 12 שנים. הפעלת המטרונית צפויה בסוף השנה.

פרויקט המטרונית מהווה עבור דן הרחבה משמעותית של עסקי הליבה של החברה למטרופולין חיפה. קרן נוי להשקעות בתשתיות ואנרגיה, הוקמה ביוזמת פועלים שוקי הון מקבוצת בנק הפועלים וקבוצת כלל ביטוח, והושקה בתחילת מאי השנה. הקרן צפויה להשקיע בפרויקטים שונים בתחומי תשתיות, תחבורה, התפלה ומים, אנרגיה ואנרגיה מתחדשת. SNCF היא אחת מהקבוצות המובילות בעולם בתחומי הסעת ההמונים, הובלת מטענים ולוגיסטיקה. הקבוצה, הכוללת פעילויות רבות ומגוונות בתחומי התחבורה הציבורית כולל פיתוח, תפעול וניהול מערכות תחבורה רבות, מעסיקה כ- 240,000 עובדים בכ- 120 מדינות. פעילות הסעת הנוסעים כוללת הפעלת רכבות כ-15,000 רכבות ביממה ברשת מסילות שאורכה למעלה מ- 30 אלף קילומטר.

שר התחבורה ישראל כץ, ציין כי מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ בו תופעל מערכת תחבורה ציבורית במתכונת BRT (bus rapid transit), המשלבת תדמית ייחודית ורמת שירות גבוהה מהמקובל בתחבורה הציבורית. "מדובר במהפכה של ממש, אני מקווה כי הפעלת המטרונית במטרופולין חיפה תצליח ומכאן תמשך ההצלחה לכל חלקי הארץ. אני מברך את חברת דן שמביאה איתה מסורת וניסיון רב, דבר שיעודד מעבר לתחבורה הציבורית ויקטין את העומס בכבישים" הוסיף כץ.

פיני כהן, יו"ר קרן נוי: "פרויקט המטרונית הינו הפרויקט התחבורתי המטרופוליני הגדול ביותר שמבוצע בישראל, מאז השלמת הקמת הרכבת הקלה בירושלים ועסקה אסטרטגית חשובה עבור הקרן שלוקחת בו חלק מרכזי. בנוסף להון המושקע בפרויקט, מנהלי הקרן רן שלח וגל-עד בושביץ יתרמו רבות גם מהידע המקצועי ומניסיונם על מנת להבטיח את הצלחת הפרויקט."

מיכאל נגר, יו"ר דן חברה לתחבורה ציבורית ומנכ"ל החברה שמואל רפאלי: "פרויקט המטרונית הינו פרויקט הדגל של התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה ובישראל בכלל. יחד עם שותפינו, חברת הרכבות הצרפתית וקרן נוי, אנו גאים להיות המובילים בפרוייקט ראשון מסוגו בישראל של טכנולוגיית ה-BRT שצפויה להיות הטכנולוגיה המובילה בתחום הסעת ההמונים בארץ ולספק פתרון תחבורתי יעיל, מתקדם ונוח".

Print Friendly, PDF & Email
SCNF דן חיפה יונה להב ישראל כץ מטרונית משרד התחבורה עיריית חיפה קרן נוי תחבורה ציבורית

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

18 תגובות

  1. צבי זיו הגב 3 במרץ 2013 בשעה 11:57

    אני מציע את עצמי להתקבל לחברתכם לתפקיד אירגוני בתחום המטרונית.
    גיל 57 (גמלאי משירות המדינה),אקדמאי תפקיד בכיר בשירות המדינה ואחראי על 48 עובדים.
    מתגורר בקריות ומעוננין להשלב בפרויקט המרונית.
    תודה
    פלא. 050-6230558

  2. איגור סטרלניקוב הגב 24 באפריל 2013 בשעה 18:50

    שלום שמי איגור סטרלניקוב !
    אני בן 25 ומחפש עבודה בתור נהג , אני בעל רשיון מסוג B C D ובעל רישיון על אוטובוס.
    עבדתי שנה באגד ונאלצתי לעזוב מסיבות אישיות שלא אפרט כאן.
    יש לי ניסיון גם של 3 שנים על משאית גדולות (בצבא).
    אשמח אם תיצרו עימי קשר במספר: 0547778912

  3. יונס אבו סויד הגב 29 באפריל 2013 בשעה 6:56

    אני יונס אבו סויד מכפר כעבייה. בעל רשיון B.C.D.E נסיון כנהג אוטובוס 10 שנים. אני מעוניין לעבוד בחברה שלכם ומקווה שתצרו איתי קשר במספר פלפון .. 0505846327 ותודה לכם.

  4. תמיר הגב 19 במאי 2013 בשעה 12:59

    שלום לכם , שמי תמיר עד לפני שנתיים הייתי חבר אגד 21 שנים ,הייתיתי נהג קומותיים בתל אביב ורוב שנותיי הייתי נהג בקואופרטיב , אחריות ,מקצוענות ,אמינות ,וכמובן אנושיות . אשמח אם תיצרו קשר ואשלח קורות חיים מפורטים יותר ,תודה מראש . 0506535828

  5. אבי לוי הגב 13 ביולי 2013 בשעה 13:12

    שלום אני אבי לוי מקרית אתא בן 56,נהג משאית ונהג מונית 35 שנים.
    מעוניין להצטרף לפרויקט של המטרונית.
    רציני,אחראי,מוסר עבודה.
    052-7051900

  6. פואד הגב 22 ביולי 2013 בשעה 1:47

    שלום רב.
    שמי פואד, הייתי חבר אגד במשך כ- 30 שנה,
    רובן כנהג אוטובוס וכן במוסך,
    אני מעוניין להצטרף לפרויקט המטרונית,
    אני מסור ואחראי.
    אוסיף פרטים ככל הנדרש
    טל. 0503791442

  7. חוג'יראת מחמוד הגב 22 ביולי 2013 בשעה 18:32

    אני בן 45 עם ניסיון של 19 שנה כנהג אוטובוס .
    אני מועניין להצטרף לחברתכם .
    אני שולט בשפה העברית ערבית אנגלית וקצת גרמנית , אשמח אם תצרו איתי קשר . 0526501506

  8. סלבה הגב 24 ביולי 2013 בשעה 22:48

    שלום אני בן 47,נהג משאית ונהג מונית 29 שנים.
    מעוניין להצטרף לפרויקט של המטרונית.
    רציני,אחראי,מוסר .
    054-7545236

  9. מירי ליפש הגב 1 באוגוסט 2013 בשעה 23:12

    רהיון מהוד חכם

  10. דור הגב 8 באוגוסט 2013 בשעה 15:26

    דן ו-SNCF עלו והצליחו. תמשיכו לזנב באגד ככל שתוכלו.
    אגד כבר מחליפה צבעים ומתגברת קווים כדוגמת הקו ממרכזית קריית אתא לחוף הכרמל דרך לב המפרץ, מנהרת הכרמל, גרנד קניון ומרכז חורב. באופן מפתיע מסלול הקו בחלקו הצפוני חופף את מסלול המטרונית. אגד מעולם לא נחשפה לתחרות כלשהי, מצד גורם רציני שעשוי להפחית במשהו ממעמדה המונופוליסטי כמפעיל תחבורה יחיד, באזור חיפה.

  11. אלונה הגב 19 באוגוסט 2013 בשעה 4:29

    שמי אלונה מועונינת לעבוד במשרדי דו באדמוניטרציה , מזכירות ,בת 37 למעונינים 0523762451

  12. דביר שושן הגב 1 בספטמבר 2013 בשעה 14:50

    היום נסעתי לראשונה במטרונית, בסופו של דבר ידעתי שהנס הזה יקרה,
    לקריון.

    מערכה ראשונה

    אז ראשית עולים על מספר שניים לצומת, ובאמת איןמ לי מילה רעה, אחלה מיזוג.
    יורדים,
    עוברים את הרמזורים,
    מגיעים לתחנה של מספר אחד.
    `ים` של אנשים מחכים למטרונית, משהו לא יאומן.
    המטרונית מגיעה.
    `ים` האנשים מזנק לתוכה דרך שלושת הדלתות כאילו חייהם תלויים בכך.
    תפסתי מרחק, הגל הזה מסוגל לדרוס כול מי שיעמוד בדרכו, צונאמי חביב לעומתו.

    נדידת העמים ניראית עכשיו כבדיחה היסטורית זניחה,
    אני מחכה למטרונית הבאה.
    הנהג מנסה לסגור דלתות, אי אפשר.
    נוסע עם קופסא ענקית חצי גוף בחוץ מנסה בכוח להידחף.
    המטרונית עומדת.
    מנסים להסביר לאיש עם הקופסא שבמצב הזה המטרונית תקועה.
    אין עם מי לדבר.
    לחידק יתום יש יותר אינטלגנציה ממנו. (שיסלחו לי החידקים שפגעתי בכבודם.)
    ואוווו, הוא ירד.
    כול הכבוד, כולם מתפעלים מהמשכנעים.
    המטרונית עדיין תקועה.
    בדלת הראשונה מתוך השלוש שני אנשים אחרים מתעקשים להיכנס.
    מחכים, מחכים, עדיין מחכים.
    מישהו במטרונית לחש להם משהו (לא שמעתי מה) שניהם קפצו אחורנית.
    סוף, סוף המטרונית זזה.
    כול הכבוד לנהג.
    כולנו התרשמנו ממנו עכשיו.
    חולפות שני דקות המטרונית הבאה מגיעה.
    יש הרבה מקום, אין צפיפות… סבבה.
    מגיעים לתחנת המשטרה,
    גלי ילדים מבית הספר אורט מזנקים בזריזות למטרונית ועכשיו כולנו סרדינים בקופסא.
    השגנו את המטרונית הראשונה.
    היא תקועה.
    מישהו נשען שם על הדלת ועיקם אותה.
    הדלת לא נסגרת.
    מחכים… מחכים… מחכיםםםםםםםםם.
    הנהג התקוע יורד להסביר לנהג שלנו מה קרה.
    הנהג שלנו הולך לעזור לו.
    מחכים.
    ואוווו… הדלת מתיישרת.
    המטרונית הראשונה נוסעת,
    עכשיו הדלת שלנו תקועה.

    המטרונית לא זזה.
    אידיוט אחד נשען עליה כי אין מקום במטרונית.
    מחכים.
    המטרונית זזה לבסוף ומגיעה לקריון.
    ס-י-ו-ט !!!
    ……………..
    מערכה שנייה
    ……………….
    אני חוזר לתחנת המטרונית לשוב לצומת קרית אתא.
    המטרונית באה, אני עולה, היא זזה, הכול בסבבה.
    אין לחץ, יש מזגן מעולהה, אין טענות.
    יורד בצומת.
    בא אוטובוס 22 שעוצר מול הבית שלי,
    שמישהו יחפש בדחיפות את האינטלגנציה שלי ויתקע לי אותה בראש לפני שהאוטובוס יסע.
    האוטובוס נסע, אף אחד לא מצא אותו.
    אני מחכה עכשיו למטרונית.
    היא באה,
    אני עולה.
    אני נוסע,
    היא מסתובבת שמאלה לכביש החדש.
    עוצרת כמאה מטר לפני הרמזור.
    פקק.
    זזה קצת.
    פקק.
    זזה עוד קצת.
    עדיין פקק.
    האוטובוס בטח הגיע כבר לקרית אתא.
    מגיעים לרמזור.
    פקק.
    הוא מצליח להסתובב לקרית אתא.
    פקק.
    האוטובוס בטח כבר מטפס בעלייה של רחוב יוספטל.
    אני עדיין בפקק.
    הייי… הוא נסע עשרה מטר.
    פקק… פקק… פקקקקקקקקק…
    יצאנו ממנו.
    רחוב יוספטל.
    אני מגיע הביתה.
    מטרונית?
    השם שמתאים לה זה: זוועה עירונית.
    דביר.

    • אירית הגב 22 בספטמבר 2013 בשעה 5:26

      לא יתכן שאין קו של המטרונית שנוסעת מהדר ישירות העירה לכן צריכים לנסוע מהדר לגשר פז במטרונית ומשם לנסוע חזרה לעיר התחתית זה נראה לי טיפשי לנסוע בשיטת הזיג זג. הלוך שוב הלוך שוב.
      חוץ מזה יצא לי לחכות למטרונית 40 דקות למטרונית קו 3 מגשר פז להדר

  13. אבי מזרחי הגב 29 בדצמבר 2014 בשעה 17:42

    שלום וערב טוב למנהלים הבכירים של המטרונית אני אבי נוסע קבוע בקו 2 ומידי פעם בקו 1 נתקלתי בכמה בעיות של נהגי המטרונית א- בתחנה השניה של רכבת בת גלים ישנם נהגים שעוצרים באמצע התחנה ולא בתחילת התחנה דבר המקשה על אנשים כמוני נכים וכו יום אחד באתי בטענות לנהג והסבתי את תשומת ליבו לנושא העצירה אז הוא הגיב בחוצפה אני עוצר איך שבא לי , יש צורך להעביר סדנאות הנושא דרך ארץ לנהגים הנ"ל. ב- הנהגים ממהרים לסגור את הדלתות ויש נוסעים או שאינם מספיקים לרדת או לעלות , אני הייתי עד למקרה שנכה שבא לרדת מהמטרונית בתחנת המושבה הגרמנית ו-4 פעמים הנהג סגר עליו את הדלת . ג- לוח הדיגיטל בתחנה בלב המפרץ אינה מראה את זמני ההגעה של קו 2 וזה קורה לעיתים קרובות מאד ומשום מה החברה אינה עושה דיה כדי לתקן את הליקוי הנ"ל. ד- ישנם מקטעים בדרך שהנהגים לפי דעתי נוסעים במהירות חריגה מעל המותר אל תשכחו אנו בני אדם ולא חיות .

    ב ב ר כ ה

  14. מוחמד חטיב הגב 10 ביולי 2015 בשעה 15:23

    אני מעוניין להצטרף לקבוצת המטרונית נסיון 3 שנים 0528023687

  15. דודי אורן הגב 30 בספטמבר 2015 בשעה 8:18

    שמי דוד אברמוב ואני מעוניין להצטרף למטרונית

  16. אריה עוזיאל הגב 23 ביוני 2016 בשעה 15:11

    שלום
    שמי אריה ואני מעוניין להיצטרף למטרונית
    ניסיון של 4 שנים כנהג אוטובוס באגד
    0527498747

  17. רייס שמואל הגב 25 באפריל 2017 בשעה 15:44

    אני גימלאי בן 65 מעונין לעבוד בתור נהג אוטובוס במטרונית ברשותי רשיון לאוטובוס טל 0544851818

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס