תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
דעה: מסע סולארי בין חלום למציאות ישראלית
מערכת תשתיות 7 בנובמבר 2011 15:43 תגובה אחת

הנה הוא כאן. לואיס פאלמר. לאחר מסע של 60,000 ק"מ בכל העולם, האיש והחלום הסולארי שלו מגיעים גם לישראל. ואולי זה לא במקרה. הקמפיין הגדול הזה, המכונה "המסע הסולארי", מתרחש אצלנו דווקא בימים אלה בהם עננה גדולה ומאיימת מרחפת על קיומן של עשרות חברות ישראליות.

Print Friendly, PDF & Email
דעה: מסע סולארי בין חלום למציאות ישראלית

דעה: מסע סולארי בין חלום למציאות ישראלית

מנכ"ל סולארפאוור, אלון תמרי – צילום: ארנון מעוז

מאת: אלון תמרי

הנה הוא כאן. לואיס פאלמר. לאחר מסע של 60,000 ק"מ בכל העולם, האיש והחלום הסולארי שלו מגיעים גם לישראל. ואולי זה לא במקרה. הקמפיין הגדול הזה, המכונה "המסע הסולארי", מתרחש אצלנו דווקא בימים אלה בהם עננה גדולה ומאיימת מרחפת על קיומן של עשרות חברות ישראליות. מדובר בחברות חלוציות, ששמו להן למטרה לקדם את התחום הסולארי ולהביא את ישראל, מדינה קטנה ומוקפת אויבים, למצב שבו היא לא תצטרך להיות תלויה אך ורק במקורות אנרגיה מזהמים, או כאלו המיובאים ממדינות ערב. דווקא היום, בשעה שמחירי החשמל בישראל מזנקים עקב הגידול בעלותם של דלקים מזהמים, יש לנו הזדמנות נפלאה "להרים את הכפפה" אל מול כל העולם ולהשקיע במה שעשוי להוות משאב קיומי בעל חשיבות גבוהה ביותר למדינתנו ואף עשוי להניב לה רווחים בטווח הרחוק.

אותן חברות סולאריות שקמו עם חזון דומה לזה של לואיס פאלמר, עשו זאת מתוך ידיעה ברורה שהדבר ידרוש מאמצים לא פשוטים והשקעת כסף ניכר, אך בצד המורכבות הזו יש גם תועלת כה מהותית שלא ניתן לוותר עליה.

ואולם, מסתבר כי חלום ומציאות לחוד הם. לדאבונם של רבים מחלוצי התעשייה הסולארית הזו, נראה כי מדינת ישראל עדין לא הגיעה לבשלות מספקת בעניין החלופה הסולארית והשאיפה לייצר באמצעותה חשמל נקי, המפחית באופן ניכר את זיהום האוויר. לצערי, העיסוק העיקרי באנרגיה סולארית בישראל בימים אלה מגיע דווקא ממקום של דיכוי האנרגיות שלנו, החולמים, שכן מצד המדינה מתעוררות חדשות לבקרים מגבלות רבות, רגולטוריות ותקציביות, שאינן מאפשרות לנו לממש את הפוטנציאל הרב של המהלך לשמו קמנו. אחת התפיסות הלקויות הנה, כי אנרגיה סולארית זהו נכס לעשירים בלבד וכי היא מייקרת את עלויות החשמל. אמנם, הקמת תחנה לאנרגיה סולארית היא נכס שצריך להשקיע בו עלויות, מעבר לאלו המושקעות בתחנה פחמית, אך האין אנו חוטאים לעצמנו במחשבה לטווח הקצר בלבד? חשוב לזכור, כי הקמתה של תחנת אנרגיה סולארית מייתרת את הצורך בעלויות תחזוקה ותפעול נוספות לאורך עשרות שנות חייה, וזאת בנוסף על חשיבותה הרבה בהפחתת זיהום האוויר, שגורר הפחתה בתחלואה ותמותה. לא רחוק מכאן, ישנן מדינות בעולם, כגון גרמניה ואנגליה, אשר קיבלו החלטה נחושה לעבור לשימוש במקורות אנרגיה נקיים, כחלק ממדיניות ממשלתית המאפשרת לתושבים לייצר ולרכוש חשמל נקי.

אני שותף לתקווה, כי הגעתו של לואיס פאלמר והמכונית הסולארית שיצר, אשר זכתה לתודעה עולמית עצומה, תחולל שינוי חיובי גם בתודעת הציבור והממשל בישראל. אני בהחלט סבור, כי הרעיון ליצור מכונית "ירוקה" ובלתי מזהמת, אינו תלוש כלל ועיקר.

אם ניקח, לדוגמה, את מיזם המכונית החשמלית המצליח של חברת בטר פלייס, שכבר קנתה לה שם בכל העולם, הרי שגם כאן צריך לתת את הדעת לאופן טעינתה של המכונית בישראל, המושתתת כיום על חשמל המיוצר ע"י חברת החשמל, כלומר באמצעות דלקים פוסיליים ומזהמים. אני משוכנע שגם במיזם בטר פלייס ישמחו היזמים לעשות שימוש באנרגיות נקיות באם יתאפשר להם. במקרה זה, השימוש במקורות אנרגיה חלופית שיאפשרו לטעון את המכונית בחשמל נקי, יהווה קפיצת מדרגה נוספת בדרך לעתיד ירוק ובריא יותר. לא כל שכן, טעינה סולארית עשויה לייצר תחרות נוספת בשוק הרכב החשמלי, כזו שתפתח בפני הצרכן הישראלי אלטרנטיבה ירוקה וחסכונית יותר.

מדינת ישראל – היא אשר התברכה לה במיטב המוחות והיזמים, שחשקה נפשם ליצור גלגלים חדשים ולהניע אותם באנרגיות מתחדשות – אם לא תקום לעשות את הנדרש ממנה על מנת לשמר אותם בחיקה, הרי שאלו עשויים למצוא עצמם בחיקם של הגויים..

*הכותב הוא מנכ"ל משותף בחברת סולארפאוור. בעל תואר ראשון בגיאופיזיקה ותואר שני במנהל עסקים.

Print Friendly, PDF & Email
אלון תמרי אנרגיה סולארית דעות לואיס פאלמר מסע סולארי מערכות סולאריות סולארפאוור

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. דויד (אנרייט) הגב 8 בנובמבר 2011 בשעה 8:43

    כתבה יפה ונכונה
    בשורה תחתונה מי שמבין עניין יודע שבעוד 50 שנה יגמר מלאי הדלק בעולם.

    מה לעשות
    להעביר את הכסף שהולך לישיבות ומשכורות של אברכים ליעול אנרגטי!

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס