כביש עוקף קריות הנבנה בהשקעה של כ-2 מיליארד שקל, עתיד ליצור מסלול נסיעה באורך של כ-14 ק"מ בין מחלף ידין (כביש 22) למחלף כרי נעמן מדרום לעכו.
12 גשרים חדשים מוקמים בכביש עוקף קריות
יו"ר החברה מיכה גולדמן – צילום: החברה הלאומית לדרכים
היסודות להקמת 12 גשרים חדשים נחשפים אט-אט לעיני הנהגים לאורכו של תוואי כביש עוקף קריות: גשר ההסתדרות, גשר מחלף אתא דרום, גשר ביג, גשר ברנדיס, גשר מחלף אתא צפון, גשר התל, מעבר חקלאי כלניות, מעבר חקלאי כפר ביאליק, גשר רבין, גשר לתעלה 42, מחלף ביאליק והקמת הניצבים לגשר כרי נעמן. הקמת הגשרים, בנוסף למעברים תחתיים, שני גשרים נוספים להולכי רגל ועבודות נרחבות בפרויקט הענק, הוצגו אתמול בפני יושב ראש החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן, במהלכו של סיור שטח בפרויקט.
"קצב העבודות בפרויקט משביע רצון", אמר גולדמן, "כביש עוקף קריות הציב רף גבוה של דרישות בפני המתכננים, מנהלי הפרויקט וחברות הבנייה, כמקובל בפרויקט ענק מסוג זה. האתגר כאן הוא כפול בדגש על הדרכים החוצות את הפרויקט, הממשיכות להזרים תנועה בתקופת העבודות. בנקודות אלה יקומו מחלפים רחבים וגדולים שיאפשרו השתלבות מכל הכיוונים של התנועה החוצה את הכביש".
גולדמן מגלה כי בהתאם ללוחות הזמנים הצפויים, בחודש אוגוסט 2012, צפויה פתיחתו של קטע א' לתנועה, בין מחלף שדרות ההסתדרות לבין מחלף אתא דרום. "כארבעה חודשים אחר כך ייפתח לתנועה הקטע בין אתא דרום לבין מחלף אתא צפון ובהמשך ייפתחו לתנועה שאר קטעי הכביש. חיבור הכביש למערכת הדרכים יגרום להקלה מיידית בחייהם של מאות אלפי אנשים המשתמשים באופן קבוע בכביש ההסתדרות, בהעדר חלופה נוחה".
כביש עוקף קריות הנבנה בהשקעה של כ-2 מיליארד שקל, עתיד ליצור מסלול נסיעה באורך של כ-14 ק"מ בין מחלף ידין (כביש 22) למחלף כרי נעמן מדרום לעכו. חברת שפיר הינה החברה הקבלנית המבצעת את הפרוייקט וחברת ח.פ.ת. מנהלת את הפרוייקט עבור החברה הלאומית לדרכים. הכביש שמסלולו חוצה חמש רשויות מקומיות, יאפשר נסיעה במהירות של 100 קמ"ש ללא עצירה ברמזורים בכביש דו-נתיבי ושלושה מסלולי נסיעה לרוב ארכו. הכביש יהיה מואר לכל אורכו ויכלול הקמה של קירות אקוסטיים, פיתוח נופי וגינון. הקמת הכביש, היא התנאי להקמת עשרות אלפי יחידות דיור נוספות בסמוך לשטחי המחלפים.