משרד התשתיות הלאומיות פרסם הבוקר הבוקר את דוח ועדת הבדיקה בנושא זיהום דס"ל בנתב"ג שאירע ב- 5.5.2011. ע"פ ממצאי הוועדה לא הועבר למטוסים דס"ל מזוהם.
ועדת הבדיקה: המקור לזיהום דלק המטוסים שאירע בנתב"ג חיצוני
משרד התשתיות הלאומיות פרסם הבוקר הבוקר את דוח ועדת הבדיקה בנושא זיהום דס"ל בנתב"ג שאירע ב- 5.5.2011. ע"פ ממצאי הוועדה לא הועבר למטוסים דס"ל מזוהם, ומקור הזיהום הוא חיצוני. הדו"ח ממליץ על שורה של צעדים בהם יהיה על הגופים השונים לנקוט על מנת למנוע הישנות המקרה. לפיכך הוא יועבר גם לחברות הרלוונטיות להתייחסותן והמשרד יחל לפעול ליישומו.
מיד עם הדיווח על האירוע, מינה שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו, ועדת בדיקה לנושא זיהום הדלק, בראשות מנהל מינהל הדלק והגז במשרד – חן בר יוסף, אשר הגישה דוח ביניים ב- 30.5.2011 ואת דוח הסופי הגישה בסוף השבוע שעבר.
הוועדה משערת כי הזיהום הצטבר במערכת לאורך שנים, וכי ביצוע פעולות ניקוי ותחזוקה בתדירות גבוהה יותר במשך השנים, היה עשוי להקטין את הצטברותו באופן משמעותי. הוועדה ממליצה לרשות שדות התעופה לשנות את מערך הצנרת שיאפשר העברת דס"ל בקו בתוך השדה בחוג סגור דרך המסננים בחזרה למיכלי חוות המיכלים בפז נכסי תעופה. עוד ממליצה הוועדה כי מינהל הדלק והגז יפעל להסדיר מערך פיקוח על איכות הדס"ל החל מהייצור או הייבוא וכלה בקבלת הדס"ל בחוות אחסון וניפוק בשדות התעופה, בהתאם להוראות התקן הישראלי. כרגע, לא קיימים נהלים לטיפול באירוע חריג של זיהום דלק בכל מכלול שדה התעופה.
עוד ממליץ הדו"ח כי רשות שדות התעופה תתנה כל אישור להפעלת מיתקן אחסון או תדלוק של דס"ל בנתב"ג, או בכל שדה תעופה אחר, בקיום "תחזוקה נאותה" של המיתקן כמפורט להלן, ובדיווח על כל תקלה משמעותית הן לרשות שדות התעופה והן למינהל הדלק והגז במשרד התשתיות הלאומיות. הוועדה גם גיבשה המלצות לתקן הדס"ל, כאשר החלק הנוגע לתחזוקת הדס"ל כולל גם הוא המלצות הנוגעות לניקיון חלקי המערכת השונים: הסננים, הצנרת ומכלי האגירה.
להלן דו"ח הוועדה המלא:
למה הדוח לא מפורסם כ PDF להורדה מאתר משרד התשתיות?
האיכות דרך SLIDESHARE זוועתית. וכדי להוריד מהם PDF צריך להירשם לאתר שלהם.
חוץ מזה, כל מספור הסעיפים בדוח לא נכון. 12 הופך ל 21 וכו'
יכול להיות שזו בעיה שנגרמה משימוש ב SLIDESHARE שהיה עדיף להמנע ממנו מלכתחילה!