בתום למעלה משנה וחצי של פעילות התוכנית המוצלחת לעידוד גריטת כלי רכב ישנים שמפעיל המשרד הגנת הסביבה, במסגרתה נמסרו לגריטה ע"י האזרחים למעלה מ 18,000 כלי רכב, מודיע המשרד להגנת הסביבה על השעייתו של הפרויקט בעקבות מיצוי תקציב הפרויקט לשנת 2011.
18,000 כלי רכב נגרטו בפרויקט של המשרד להגנת הסביבה
בתום למעלה משנה וחצי של פעילות התוכנית המוצלחת לעידוד גריטת כלי רכב ישנים שמפעיל המשרד הגנת הסביבה, במסגרתה נמסרו לגריטה ע"י האזרחים למעלה מ 18,000 כלי רכב, מודיע המשרד להגנת הסביבה על השעייתו של הפרויקט בעקבות מיצוי תקציב הפרויקט לשנת 2011.
התכנית תשוב לפעול החל מה- 1/1/2012 כאשר יוקצה תקציב נוסף של כ- 17 מיליון ₪ בהתאם להחלטת הממשלה והתוכנית תמשך עד למיצוי התקציב הנ"ל. בעלי רכב שכבר בוטל רישיונם במשרד הרישוי וטרם הגיעו לאתר הגריטה מתבקשים להגיע לאתר הגריטה תוך 48 שעות ולמסור את רכבם ולקבל את התשלום בהתאם.
במסגרת התכנית לגריטת כלי רכב ישנים, בעלי כלי רכב פרטי שגילו 20 שנה ומעלה ולו רישיון רכב בתוקף, מוזמנים למסור את רכבם לגריטה ולמחזור תמורת פיצוי בסך 3000 ₪ מהמדינה. התכנית נועדה להוריד מהכביש מדי שנה אלפי כלי רכב ישנים הפולטים כמויות גדולות של זיהום אוויר ושבטיחותם נמוכה. אחת הסיבות העיקריות לזיהום האוויר הגבוה הנפלט מכלי הרכב הישנים היא העובדה שהם אינם מצוידים בממיר קטליטי. כתוצאה מכך, כלי הרכב בקטגוריה זו פולטים פי 20 ומעלה יותר פחמן חד חמצני ופחמימנים לעומת כלי רכב חדישים.
להערכת המשרד, שיעור הפחתת הפליטות השנתי כתוצאה מגריטתם של 18,000 כלי רכב עד כה הינו אלפי טונות של פחמן חד חמצני ופחמימנים ומזהמי אוויר נוספים. מדובר בהפחתה של כ- 3% מסך הפליטות השנתיות שמקורן בתחבורה של מזהמי אוויר אלו. החיסכון למשק בעלויות הנזק כתוצאה מהפחתת זיהום האוויר בלבד מסתכם בכ 30 מלש"ח מדי שנה. נוסף על הפחתת זיהום האוויר בערים, הורדה מסודרת של כלי רכב אלו מהכביש מפחיתה את הנזק מתאונות דרכים, מקטינה את מספר גרוטאות הרכב המושלכות בערים ובצידי הדרכים, וכן מביאה להגדלת מחזור חומרי הגלם של הרכב לדוגמא עד כה מוחזרו כ 15,000 טון ברזל.
לאחרונה המשרד להגנת הסביבה השלים בדיקה של המשמעויות והתועלות מהרחבת התוכנית גם לכלי רכב פרטיים בשנתונים 92-94 (M1), לכלי רכב מסחריים (N1) ולכלי רכב דו גלגליים בעלי נפח מנוע של עד 125 סמ"ק. בבדיקה זו נמצאה כדאיות כלכלית מובהקת למשק להרחבת תוכנית הגריטה. מסקנות והמלצות העבודה הוצגו למשרדי התחבורה והאוצר ובקרוב תועבר פנייה תקציבית להרחבת התכנית כבר בשנה הבאה.
איך מגיעים אליכם?
כמה כסף אני מקבל על זה שאני שולח את הרכב לגריטה?
ההחלטה מראש שרק כלי רכב פרטים ישתתפו בתוכנית הגריטה מפלה אוכלוסיות בעלי רכב מסחריים ואחרים. מה עוד שדבר זה הוא בניגוד לכוונה המוצהרת של משרד להגנת הסביבה להקטנת רמת הזיהום כי למשל רי זה ברור לכל כי רכבים מסחריים מטבטם נוסעים הרבה יותר מרכבים פרטיים ולכן ברור כי הם מזהמים יותר לכן אותם היה צריך להוריד מן הכביש ראשונים,
יש לי רכב ישן בן 18 שנה ,איך מגיעים אליכם
איך אפשר לפנות אליכם?
איך ליצור קשר איתחם
Как связаться с вами