השלטים יוצבו בסמוך לתחנות האוטובוסים הבינעירוניות, ויספקו לנוסעים ספק מידע בזמן אמת על זמני הגעת האוטובוסים של מספר מפעילי תחבורה ציבורית בו זמנית.
אגאדא סולאר החלה בהתקנת שילוט אלקטרוני סולארי בעשרות תחנות אוטובוסים בינעירוניות
לראשונה בישראל: חברת אגאדא סולאר החלה להציב עשרות שלטים אלקטרונים ייחודים עבור החברה הלאומית לדרכים בסמוך לתחנות האוטובוסים הבינעירוניות, שיספקו לנוסעים מידע בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים לתחנה. השילוט אלקטרוני יספק מידע בזמן אמת על זמני הגעת האוטובוסים של מספר מפעילי תחבורה ציבורית בו זמנית. השילוט נותן מענה לדוברי שפות שונות ולאוכלוסיות מיוחדות כמו עיוורים וכבדי ראייה, שכן היא כוללת מערכת קולית מיוחדת המספקת בלחיצת כפתור את כל המידע הדרוש על קווי האוטובוסים ובשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית.
השילוט האלקטרוני מופעל באמצעות מערכת סולארית חכמה, המנצלת את קרינת השמש ויכולה לפעול במשך 15 ימים ברציפות, בתנאי חשיכה מלאים. המערכת אינה מחוברת למערכת החשמל ובכך היא מונעת זיהום אויר מיותר. הנתונים המוצגים על גבי צג אלקטרוני מתקבלים ממקלט מיוחד המותקן באוטובוס (GPS) אשר מספק מידע למרכז הבקרה על מיקומו המדויק של האוטובוס, בכל רגע נתון. נתונים אלה משודרים למסך האלקטרוני בתחנה וכך יכולים הנוסעים לדעת את זמני ההגעה המדויקים של האוטובוס.
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, האדריכל שי ברס ציין כי החברה תציב את השלטים "הירוקים" הפועלים באמצעות אנרגיה סולארית בתחנות שממילא חשופות לשמש הישראלית. "השילוט האלקטרוני נותן משמעות חדשה לביטוי 'אוטוסטראדת המידע' מאחר והוא יוצב לאורך האוטוסטראדות ויעביר לנוסעים מידע בזמן אמת".
שר התחבורה ציין כי השילוט האלקטרוני יודיע לנוסעים ברמת דיוק של שניות בודדות על זמני ההגעה המדויקים של האוטובוסים ובכך יוכלו הנוסעים לדעת האם צפויים עיכובים בהגעת האוטובוס. "מתן מידע בזמן אמת יסייע לנוסעים בצמצום תחושת האי-וודאות על זמני ההגעה של האוטובוס וישפר את רמת השירות של התחבורה הציבורית", לדבריו פרויקט השילוט האלקטרוני הוא חלק משורה של צעדים שמנהיג משרדו לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. במסגרת זאת, יותקן בקרוב באוטובוסים העירוניים "קורא כרטיסים", שיאפשר לנוסעים "לדלג" על הנהג ולעלות לאוטובוס מכל דלתות האוטובוס.
לדברי השר ישראל כץ עד סוף השבוע תושלם התקנתם של 100 שלטים ראשונים בתחנות האוטובוסים הבינעירוניות. בנוסף לכך, יותקנו בשלב הראשון גם 20 שלטי מידע בתל אביב-יפו שיספקו מידע עדכני על התחבורה הציבורית. לאחר בחינת המערכת יותקנו בכל אחת משלוש השנים הבאות כ-1,000 שלטים.
השלטים האלקטרונים הותקנו עד כה בין השאר בצומת יהוד, צומת חולון, צומת הטייסים, תל השומר, רמת פינקס, צומת מסובים, נווה מונסון, צומת סגולה, ירקונים, מגשימים, בארות יצחק וצומת אל על. כמו כן הותקנו מספר שלטים בתל אביב בדרך בגין ובשדרות רוקח, והפעלתם תחל בימים הקרובים.
אלון גרונבאום-נדב מנכ"ל אגאדא פתרונות סולאריים בע'מ סיפר לתשתיות על האתגרים העיקריים בפיתוחו של המוצר: "משרד התחבורה דרש מוצר שייתן מתן פתרון מיידי לתקלות, גם השילוב של תחום המחשוב בשילוט לא היה פשוט, וכן אלמנט עיצוב המוצר בצורה נאה לעין המשלב מערכת שמע לאוכלוסייה שאינה רואה. אתגר נוסף היה לספק את הדרישות גם בימים חורפיים ללא שמש. במקרים אלו יש למערכת מענה מהמצבר המספיק לתקופה ממושכת".
"המפעל שהוקם לצורך הפרויקט נמצא בקיבוץ נען, ולמעט הפאנל הסולארי (60 וואט) המיובא, שאר החלקים יורכבו בקיבוץ. המערכת עובדת למעשה על 40 וואט, אבל סיפקנו לה 60 וואט כדי לתת אפשרות הוספת אמצעים שיעלו בהמשך, כמו למשל הפתרון שניתן לאוכלוסיית העיוורים, שלא רק מראה את הצג אלא גם משמיע את הנתונים. משרד התחבורה הוא שהחליט לממן את הפרויקט, מתוך שינוי ראיה כולל בהיבט של התחבורה הציבורית", מוסיף מנכ"ל אגאדא.
פתרון יפה ויעיל.
נראה שהושקעו הרבה תכנון וחשיבה במוצר.
בהצלחה.
אחלה פיתרון כל הכבוד
שיהיה בהצלחה 🙂
מזל טוב אנשים יקרים אני מכין צוות התקנות…:)
אבא כל הכבוד 🙂
אני מקווה שתהיה לך הצלחה בהמשך הדרך עם הפרוייקט.