תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • גז טבעי
  • איכות הסביבה
  • אנרגיה סולארית
  • תשתיות
  • תעשייה
  • חשמל
  • תשתיות TV
  • משאבות חום
  • כלכלה ירוקה
  • מחזור
  • מים אפורים
  • מכונית חשמלית
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • ערים חכמות
  • קוגנרציה
  • קלינטק
  • ניטור
  • חקלאות
  • אינדקס
טסלה משיקה רכב משפחתי פרימיום
מערכת תשתיות 25 ביולי 2011 9:22 תגובה אחת

טסלה שינתה את תעשיית הרכב החשמלי – הרכב הראשון שהחברה פיתחה היה הרודסטאר שהגדיר מחדש את יכולות הרכב החשמלי. רכב ספורטיבי עם עיצוב מרשים, אחיזת כביש ודגש על ביצועים.

Print Friendly, PDF & Email
טסלה משיקה רכב משפחתי פרימיום

טסלה משיקה רכב משפחתי פרימיום

מאת: חגי אנסון

לא שמעתם על טסלה? לא, לא מדובר על המדען הסרבי שבתחילת המאה הקודמת שעל שמו נקראת יחידה סטנדרטית למדידת עוצמת שדה אלקטרו מגנטי. מדובר על חברה מהסיליקון-וואלי בקליפורניה המפתחת מכוניות חשמליות. למעשה, טסלה שינתה את תעשיית הרכב החשמלי – הרכב הראשון שהחברה פיתחה היה הרודסטאר שהגדיר מחדש את יכולות הרכב החשמלי. רכב ספורטיבי עם עיצוב מרשים, אחיזת כביש ודגש על ביצועים: 0 ל-100 ב-3.7 שניות. 248 כ"ס (שווי ערך ל-185 קילו-וואט), טווח של 393 ק"מ ללא טעינה מחדש, ומהירות מקסימלית של 201 קמ"ש.

הרודסטאר אינו רכב היברידי, או מבוסס מימן, הוא אינו רכב משפחתי, והוא בהחלט לא זול – כשרואים את הרודסטאר לא ממש חושבים על מכונית היברידית/חשמלית קלאסית: תשכחו מהפלואנס המשפחתית והשמרנית של רנו, או מהוולט של ג'נרל מוטורס. למרות הנתונים המרשימים, הייצור שלה יופסק השנה, לאחר השקתן של קצת מעל 1,600 יחידות משנת 2006, בעלות של 109,000 דולר, טסלה הוכיחה שיש לה שוק, שיש לה מה להציע ועכשיו היא פונה לקהל הרחב.

קצת רקע. טסלה מוטורס הוקמה ב-2003 על ידי בחור בשם אלון מוסק (Elon Musk) שכבר בימיו בקולג' החליט שמטרתו בחיים היא לשווק לקהל האמריקאי רכב חשמלי שלא נופל מרכבים מונעי בנזין, ולהתחיל דווקא עם מכונית ביצועים לבניית המותג, ואז להמשיך ולפתח סדרות של רכבים לפי הקטגוריות הקיימות בשוק. את זה בדיוק הוא עשה. אלא שהיום, באמצע 2011 הודיעה טסלה כי תפסיק לייצר את הטסלה רודסטאר שהניבה בעיקר הפסדים, בגלל ההשקעה הכבדה בפיתוח הדגם והדגמים העתידיים, ותחל ב-2012 לשווק את מודל S.

תהליך הרכבת ה-Tesla S במפעל

אז מה יש למודל אלפא S של טסלה להציע? ראשית תג מחיר מאוד גבוה, ומיתוג של רכב משפחתי פרימיום. שנית, טווח נסיעה של 256, 368 ו-480 ק"מ למודל הקצה, עיצוב של פרנץ ון הולצהאזן (מי שעיצב את הפונטיאק סולסטיס ומכוניות קונספט דוגמת המזדה קוברה והסאטורן סקיי, וכן היה בצוות העיצוב של החיפושית 2000), מהירות מקסימלית (מוגבלת אלקטרונית) של קרוב ל-200 קמ"ש וסביבת נהג טכנולוגית, כולל חיבור לטלפון נייד, מערכת ניווט לוויינית ומראה כללי מרווח במיוחד.

האם תגיע ארצה? פה ישנה בעיה אחת או שתיים. ראשית, תג המחיר האמריקאי מדבר על קרוב ל-58,000 דולר למכונית הבסיסית ועד 77,000 דולר למכונית הקצה עם טווח הנסיעה הגדול ביותר. ב-2009 הגיעה הראשונה ארצה בהזמנתה של חברת בטר פלייס ולאחר משא ומתן עם משרד התחבורה קיבלה היתר מיוחד לשהות שנתיים בלבד על כבישי ישראל. בזמן שהותה בארץ עברה המכונית סדרת בדיקות להתאמתה עבור התקן הטעינה של בטר פלייס, למרות שלטסלה הטענה סטנדרטית והיא מסוגלת להתחבר לשקע הרגיל בבית, בעוד שבישראל התקן כרגע הוא של בטר פלייס.

Print Friendly, PDF & Email
טסלה רכב חשמלי תחבורה ירוקה

מערכת תשתיות |להציג את כל הפוסטים של מערכת תשתיות

מערכת תשתיות הוקמה בשנת 2008 ופועלת לקידום התעשייה הישראלית ומכילה חוקרים וכותבים מהשורה הראשונה בענפי הקיימות, הנדל"ן, האנרגיה והסביבה.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובה אחת

  1. מוסך קיה הגב 27 ביולי 2011 בשעה 17:20

    אוווו…. נראה ממש טוב…

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס