חברת SCHOTT SOLAR הגרמנית, היא אחת החברות הותיקות בעולם בתחום האנרגיה הסולארית. החברה מפתחת ומייצרת מודולים של מערכות פוטו-וולטאיות למגוון שימושים. אנדראס האן – מנהל המכירות של החברה לשווקים מתפתחים הגיע לישראל לרגל תערוכת קלינטק 2011, וסיפר לתשתיות, איך חברתו רואה את השוק הישראלי.
אנדראס האן – מנהל המכירות של חברת SCHOTT SOLAR: "הזכוכית הכפולה שלנו מתאימה לתנאי הקרינה בישראל"
אנדראס האן – מנהל המכירות לשווקים מתפתחים של SCHOTT SOLAR – צילום: גוני גלין
חברת SCHOTT SOLAR הגרמנית, היא אחת החברות הותיקות בעולם בתחום האנרגיה הסולארית. החברה מפתחת ומייצרת מודולים של מערכות פוטו-וולטאיות למגוון שימושים. אנדראס האן – מנהל המכירות של החברה לשווקים מתפתחים הגיע לישראל לרגל תערוכת קלינטק 2011, וסיפר לתשתיות, איך חברתו רואה את השוק הישראלי.
"בהשוואה לשווקים אחרים, ישראל עדיין נחשבת לשוק קטן. יש פה מספר רב של מכסות מגבילות, וכמובן שהדרך הטובה ביותר עבור השוק הסולארי היא נטולת מכסות ומגבלות, כך שאנשים יוכלו להשתמש באנרגיה פוטו-וולטאית ככל שירצו".
האן מספר על השוק הגרמני, הנחשב למוביל בעולם בתחום האנרגיות הנקיות בכלל, והאנרגיה הסולארית בפרט: "השוק הגרמני, הוא אחד מהשווקים בהם אין מכסות, ולכן יכולנו להתקין כ-7.5 ג'יגה-וואט של הספק מותקן חדש בשנה שעברה. יש ביקוש רב, ואנשים מוכנים להשקיע את כספם בתחום הסולארי. תעריפי הזנה סבירים ללא מכסות היא ללא ספק הדרך הטובה ביותר לקדם אנרגיה סולארית".
האן גם התייחס לתנאי האקלים של ישראל: "הייתי מכנה את התנאים כאן כקיצוניים – קרינת שמש וקרינת UV מאוד גבוהה, טמפרטורות גבוהות, ובחלק מהאזורים גם אבק ואפילו סופות חול, כך שהתנאים מחייבים איכות גבוהה של מוצרים. ל-SCHOTT SOLAR יש מגוון רחב של מוצרים, ואף פיתחנו מספר מוצרים המיועדים ספציפית לתנאים האלו. במיוחד הייתי מציין את המודולים המפורסמים שלנו בעלי זכוכית כפולה, שבבדיקות שערכנו באמצעות תאי אקלים מיוחדים בחנו את ההזדקנות של מודולים אלו, והם לא איבדו את יכולות הייצור שלהם, מה שמאפשר לנו לתת אחריות לטווח של 30 שנים על דגמים אלו. לטעמי דגמי הזכוכית הכפולה מתאימים במיוחד לתנאי האקלים בישראל".
האן מספר כי חברתו מתמקדת בשנים האחרונות בהוזלה של מרכיבי המערכות הסולאריות אותן היא מייצרת, בד בבד עם שיפור יעילותן: "יש לנו צוות של כ-200 עובדים במרכז המו"פ שלנו שעוסקים בתחומים אלו ונוספים, כמו הפחתת המשקל של המערכות".
אביעד לוי – מנכ"ל שוט ישראל ציין את העובדה שהשקעה במערכת סולארית היא לטווח רחוק של 20 שנה, ולכן חשוב שהחברה שמאחורי המערכת תהיה יציבה מספיק וזמינה תמיד לבעיות שצצות. לדעתו של לוי זהו היתרון הגדול של החברה בשילוב עם איכות המוצרים.
חבל שהמשקל שלהם גבוה , זה מקשה על בעיות הקונסטרוקציה שצריך חיזוקים זה מעלה את מחיר ההתקנה
וחבל שהמחיר שלהם גבוה ב25% מהמתחרים