הענף הסולארי בישראל, כמו במקומות רבים בעולם, נחלק לתחומי פעילות שונים בהתאם לגודל ומיקום המתקנים הסולאריים. חלוקה זו יוצרת שאלות ומחלוקות באשר לתחום בו אמורה המדינה להשקיע את "עוגת" הסובסידיות והמכסות לתמרוץ התחום.
"מטה המאבק של הגגות הסולאריים" יוצא בקמפיין חדש נגד הקמת שדות סולאריים קרקעיים
מתוך מודעת הקמפיין
הענף הסולארי בישראל, כמו במקומות רבים בעולם, נחלק לתחומי פעילות שונים בהתאם לגודל ומיקום המתקנים הסולאריים. חלוקה זו יוצרת שאלות ומחלוקות באשר לתחום בו אמורה המדינה להשקיע את "עוגת" הסובסידיות והמכסות לתמרוץ התחום. קבוצת חברות התקנה למערכות סולאריות על גגות יצאה לאחרונה בקמפיין נגד הקמת מתקנים סולאריים קרקעיים. הרקע הוא הסכם הפשרה המתגבש בין האוצר למשרדי התשתיות והסביבה בנוגע הקצאת מכסות להקמת שדות סולאריים ומתקנים סולאריים עסקיים ובינוניים, הסכם אותו מוביל פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה.
בעיתונות הכלכלית התפרסמו היום מודעות מטעם "מטה המאבק של הגגות הסולאריים" תחת הסיסמא "ביבי, אל תיתן לבעלי ההון מונופול על השמש". במודעה קוראים היזמים למקבלי ההחלטות "תגידו לא לתוכנית נערי האוצר להעביר את כל מכסות האנרגיה הסולארית לשדות קרקעיים של ארבעה בעלי הון בלבד."
טענת החברות יוזמות הקמפיין היא כי מצוקת השטחים הפתוחים בישראל מחייבת לנצל את מקסימום שטחי הגגות לפני הירידה לקרקע. לגגות גם יתרון נוסף של קרבה לקווי הולכת החשמל בניגוד לשדות סולאריים גדולים אשר לחלקם נדרשת רשת הולכה בעלות כלכלית גבוהה למשק. בנוסף, טוענות יוזמות הקמפיין כי הקמת השדות הסולאריים הגדולים מחייבת השקעות ענק עליהם מתמודדות מספר מצומצם של חברות זרות שיוציאו את כספי הסובסידיות לחו"ל בניגוד למתקנים הקטנים יותר המספקים עבודה לאלפי משפחות בישראל.