תשתיות תעשיה ואנרגיה
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • תשתיות
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
  • עמוד הבית
  • צור קשר
  • תשתיות
  • מחקר ופיתוח
  • משרד האנרגיה
  • משרד הכלכלה
  • משרד התשתיות
הקטנוע החשמלי – פתרון אידאלי לרוכב העירוני
נתי גרנץ וארנון מעוז 23 במאי 2011 17:25 6 תגובות

חברת די. זד. מערכות פועלת בתחום האלקטרוניקה לתחבורה מעל לעשרים שנה. בשנים האחרונות עוסקת החברה בפיתוח טכנולוגיות לקטנועים חשמליים. לפני כשלוש שנים החלה חברת IFI מוטורס, הנמצאת בבעלות די. זד, לייבא לישראל קטנוע מסוג וקטריקס. צוות הפיתוח של החברה הכניס לכלי הרכב שמקורו בסין, מערכות תוכנה והתנעה מתקדמות וכיום נצאים עשרות קטנועים מסוג זה על כבישי ישראל. בראיון מיוחד לפורטל תשתיות הציג סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה את יתרונותיו של הקטנוע החשמלי ואף העניק לכתבנו נסיעת מבחן.

Print Friendly, PDF & Email
הקטנוע החשמלי – פתרון אידאלי לרוכב העירוני

הקטנוע החשמלי – פתרון אידאלי לרוכב העירוני

צילום: ארנון מעוז

חברת די. זד. מערכות פועלת בתחום האלקטרוניקה לתחבורה מעל לעשרים שנה. בשנים האחרונות עוסקת החברה בפיתוח טכנולוגיות לקטנועים חשמליים. לפני כשלוש שנים החלה חברת IFI מוטורס, הנמצאת בבעלות די. זד, לייבא לישראל קטנוע מסוג וקטריקס. צוות הפיתוח של החברה הכניס לכלי הרכב שמקורו בסין מערכות תוכנה והתנעה מתקדמות וכיום נמצאים עשרות קטנועים מסוג זה על כבישי ישראל. בראיון מיוחד לפורטל תשתיות שנערך בכנס מקורות אנרגיה הראשון, שעסק בנושא הרכב החשמלי על תחומיו השונים כמו סוללות תאי דלק ועוד, הציג סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה את יתרונותיו של הקטנוע החשמלי ואף העניק לכתבנו נסיעת מבחן.

ספר קצת על הקטנוע החשמלי שפיתחתם

הקטנוע החשמלי שלנו מסוגל לנסוע בטווח של בין חמישים למאה קילומטרים, בהתאם לדגם. מהירות הנסיעה נעה בין 80-100 קמ"ש. האופנוע מתאים גם לשימוש עסקי וגם לנסיעות אישיות. כיום נעשה בו שימוש בתחומי המזון, ברשויות מקומיות ועוד. האופנוע נמצא על הכבישים בארץ כבר כשנה. מדובר בכלי רכב עירוני הנטען כל פעם בהתאם לסוג הנסיעה, למהירות ואף למשקל הרוכב.

כיצד טוענים את האופנוע?

הטעינה נעשית בצורה פשוטה בשקע טעינה ביתי. כל שקע ביתי יכול להטעין את הכלי, זמן טעינה של הכלי בין ארבע לחמש שעות, כאשר מדובר בטעינה אחת בלבד ביום. העלות השנתית של הטעינה היא כ-650 שקלים. מעבר לכך, האופנוע לא דורש הוצאות על אחזקה ושירו, פרט לבדיקת צמיגים ומערכת הבלימה, עובדה שמעניקה לנו יתרון גדול מאוד על פני אופנוע רגיל המונע על ידי בנזין. מחישוב שעשינו עבור הרוכב המוסדי, מדובר בחיסכון של בין 7000 ל-10,000 שקלים בשנה.

מהי מהירות השיא של האופנוע?

העובדה שהאופנוע פועל באמצעות מחשב, מאפשרת לנו לקבוע את המהירות הסופית שלו. האופנוע הזה מסוגל לנסוע גם ברוורס ויש לו יכולות של טעינה ובלימה, כלומר, בזמן שהנהג מאט את מהירות הנסיעה, האופנוע בולם וטוען את הסוללה. מכיוון שהמהירות משפיעה על הטווח, אנחנו בחרנו להגביל אותה ל80-120 קמ"ש.

Print Friendly, PDF & Email
IFI מוטורס די זד מערכות וקטריקס כנס מקורות אנרגיה קטנוע חשמלי רכב חשמלי תחבורה ירוקה

מילי פלד |להציג את כל הפוסטים של נתי גרנץ וארנון מעוז


« פוסט קודם
פוסט הבא »

6 תגובות

  1. CERCLE DE QUALITE הגב 24 במאי 2011 בשעה 8:17

    higly interested for european markets;

  2. CERCLE DE QUALITE הגב 24 במאי 2011 בשעה 8:18

    HIGH INTEREST NFOR EUROPEAN MARKETS

  3. יוסי אלורס וגה הגב 10 בנובמבר 2011 בשעה 15:03

    שלום צחי זהו המייל שלי יום טוב

  4. גדי סימון הגב 20 במרץ 2012 בשעה 17:52

    אייך משיגים קטנוע כזה? מחפש פתרון חילופי לטוסטוסים בקיבוץ

    • GMI אופנועים חשמליים הגב 15 ביוני 2012 בשעה 2:32

      נשמח להציע לכם קטנוע חשמלי יעודי לקיבוצים

  5. GMI אופנועים חשמליים הגב 29 ביוני 2012 בשעה 22:50

    גרין מוטורס

השארת תגובה

ביטול


גיא סלע ז"ל מייסד סולאר אדג' צילום: יניב פילדסט
יעל נוי-מן אהרונסון ז"ל ,. צילום: מארק נומרד

רונן קם ז"ל - מו"ל אקלימטון
סרן יפתח יעבץ הי"ד -מגל"ן
עם אביו גלעד יעבץ מייסד אנלייט
אברהם חסדאי הי"ד
איש השנה - רונן עזורי - קבוצת האחים עזורי
אנשי השנה- אות החדשנות איליא חכים, רונן עזורי
מחירי אנרגיה עדכניים

מוגש ע"י Investing.com






רישום למערכת מידע של תשתיות

<>

דפדפו בארכיון הכתבות שלנו
אדם טבע ודין איכות הסביבה אנרגיה אנרגיה ירוקה אנרגיה ירוקה בישראל אנרגיה מתחדשת אנרגיה סולארית אנרגיה סולארית אנרגיית רוח ארה"ב בנייה ירוקה בנימין נתניהו גז טבעי גלעד ארדן דלק דלק קידוחים החברה להגנת הטבע המשרד להגנת הסביבה השר להגנת הסביבה התאחדות התעשיינים התייעלות אנרגטית זיהום זיהום אוויר חברת החשמל חברת חשמל חשמל יובל שטייניץ ישראל מאגר לוויתן מאגר תמר מגמה ירוקה מים משרד האוצר משרד האנרגיה משרד התשתיות נובל אנרגי נפט סילבן שלום עוזי לנדאו קלינטק רכב חשמלי רשות החשמל תחבורה ירוקה תעשייה תשתיות
לינקים לארכיון תשתיות
shaar-013-A3
shaar-10_A3
shaar-014_a3
shaar-020_70X50
shaar-015-A3
shaar-018_A3
SHAAR-gitit-01-A3
shaar-016_A3
shaar-017_A3
מחיר גט"ז עדכני

כנס תשתיות ה15 אנרגיה 2050

תגיות לכתבות ומאמרים
אדם טבע ודין (194) איכות הסביבה (647) אנרגיה (159) אנרגיה ירוקה (353) אנרגיה ירוקה בישראל (159) אנרגיה מתחדשת (1120) אנרגיה סולארית (1262) אנרגיה סולארית (213) אנרגיית רוח (363) ארה"ב (133) בנייה ירוקה (134) בנימין נתניהו (127) גז טבעי (1951) גלעד ארדן (176) דלק (408) דלק קידוחים (138) החברה להגנת הטבע (142) המשרד להגנת הסביבה (674) השר להגנת הסביבה (138) התאחדות התעשיינים (165) התייעלות אנרגטית (653) זיהום (127) זיהום אוויר (157) חברת החשמל (579) חברת חשמל (201) חשמל (466) יובל שטייניץ (145) ישראל (132) מאגר לוויתן (149) מאגר תמר (200) מגמה ירוקה (130) מים (202) משרד האוצר (184) משרד האנרגיה (468) משרד התשתיות (229) נובל אנרגי (351) נפט (445) סילבן שלום (146) עוזי לנדאו (258) קלינטק (148) רכב חשמלי (165) רשות החשמל (569) תחבורה ירוקה (194) תעשייה (413) תשתיות (151)
הצהרת נגישות
כל הזכויות שמורות לתשתיות מדיה ויזמות סביבתית בע"מ מייסודו של ארנון מעוז
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס