אמנם טרם הגיע לכך אישור ממקור רשמי, אך על פי שמועות רבות בענף התעשייה הסיני, מתכוונת הממשלה להשקיע 1.5 טריליון דולרים בפרויקטים חדשניים בעלי אופי ירוק במטרה להפוך לכלכלה המובילה בעולם. ההחלטה היא חלק מתוכנית חומש של הממשלה במסגרתה יקודמו פרויקטים לפיתוח אנרגיות מתחדשות, להתייעלות אנרגטית של כל הסקטורים התעשייתיים במדינה ובמחקר ופיתוח תשתית גרעינית לענף התחבורה.
סין תשקיע 1.5 טריליון דולרים בפרויקט תחבורתי המבוסס על אנרגיה גרעינית
אמנם טרם הגיע לכך אישור ממקור רשמי, אך על פי שמועות רבות בענף התעשייה הסיני, מתכוונת הממשלה להשקיע 1.5 טריליון דולרים בפרויקטים חדשניים בעלי אופי ירוק במטרה להפוך לכלכלה המובילה בעולם. ההחלטה היא חלק מתוכנית חומש של הממשלה במסגרתה יקודמו פרויקטים לפיתוח אנרגיות מתחדשות, להתייעלות אנרגטית של כל הסקטורים התעשייתיים במדינה ובמחקר ופיתוח תשתית גרעינית לענף התחבורה.
גודל ההשקעה הכספית שווה ערך ל-5% מסך התל"ג השנתי של סין. על פי התוכנית, חברות תעשייתיות בבעלות הממשלה, הן שיובילו את המהפך האנרגטי השאפתני. בנוסף לכך, תעניק הממשלה תמריצים כלכליים גדולים, כגון הקלות משמעותיות במיסים, ליזמים פרטיים שיהיו מעוניינים לקחת חלק בפרויקט השאפתני.
ממשלת סין הודיעה כבר בדצמבר האחרון כי בכוונתה לקדם פיתוח של אנרגיה גרעינית, אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח. כיום, היכולת הגרעינית של המדינה עומדת על 10.8 ג'יגה וואט, כאשר על פי היעד שקבעה הממשלה, היא אמורה להגיע ל-40 ג'יגה וואט חשמל גרעיני, שיהווה 5% מכושר ייצור החשמל המותקן היום.
במסגרת התוכנית החדשה, תשקיע ככל הנראה ממשלת סין כ- 4 טריליון ין על פרויקט רכבת מהירה שתופעל על ידי אנרגיה גרעינית. פרויקט הרכבת המהירה של סין התפתח רבות בעשור האחרון וכיום מסילת הרכבת במדינה היא הארוכה בעולם, 8,538 קילומטרים. כמו כן, יושקעו סכומים דומים בכלי טיס גרעיניים ובכלי רכב המופעלים על ידי מקורות אנרגיה מתחדשת.
זה מכבר הודיעה ממשלת סין כי בכוונתה להשקיע מאמצים רבים על מנת להיפטר מתדמית "המפעל של העולם" על ידי העלאת איכותם של מגוון המוצרים המיוצרים בה. על פי דיווחים מאת מומחי כלכלה במדינה, ניכר כי כבר כיום הוצאות הממשלה על מחקר ופיתוח בענף התעשייה מוערכים בכ- 1.5% מהתמ"ג המדיני וככל הנראה, מספרים אלה יעלו למעל 2% במהלך חמשת השנים הקרובות.